2019-04-28, 15:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den enda gemensamma nämnaren är blod. Det kunde ju lika gärna ha handlat om något annat t ex DNA.
Så kan det vara.

Enligt min åsikt är inte det intressanta om det finns blod eller inte. Det jag funderar på är varför vissa tråddeltagare är så angelägna att påstå att LW och SD fortfarande umgicks medan andra skriver att de inte hade mer kontakt än nödvändigt.

Polisen vet om det fanns blod (eller annat) eller inte, vi behöver inte veta det.

Men som jag ser det så finns det bara en orsak till att några vill ge sken av LW och SD umgicks och det är för att ha en bortförklaring till att det fanns blod (eller som du skriver, t.ex. DNA från LW) hemma hos SD.
Citera
2019-04-28, 15:44
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Då har jag missförstått dig.
Du pratar inte om de blodiga kläderna i bilen då, utan blodet i/utanför LWs hem?

Jag kan inte se någon skillnad mellan de två förra jämförelserna och dessa två.
Olika källor och förekomst.

Blodet hemma hos LW kan hända stämmer (kom samstämmiga uppgifter från MV och Flixa), men det kan kanske inte ha haft en avgörande betydelse för utredningen, dvs kanske inte kunnat knytas till mordet eller ens LW.

EGT har ändå varit en person som ganska ihärdigt velat "skydda" SD. Jag kan inte få ihop ett enda motiv till att h*n skulle hitta på blodet hemma hos honom.
Min "poäng" är att det har cirkulerat diverse blodrykten från flera olika (o)säkra källor.
Citera
2019-04-28, 15:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej i det andra fallet som jag tänkte på kom uppgiften från MV.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Den är i och för sig inte "dementerad" men MV backade själv åtminstone ifrån det i ett inlägg ett par månader senare.

Ser att du just gjorde detta tillägg.

Backa, det vet jag inte om man kan kalla det?
Däremot har det inte bekräftats på något sätt att blodet har med mordet att göra.

Inte heller har mgm blivit häktad på sannolika, så betydelsen av eventuell blodförekomst hat kanske inte gått att fastställa.
Kanske blodet inte ens var LWs?

Det var väl oerhört viktigt att i det initiala skedet, misstanke om människorov, se till att varenda pusselbit, varenda misstänkt fynd skulle följas upp?

Därefter kanske det visade sig vara ett av barnens blod?
Citera
2019-04-28, 15:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Min "poäng" är att det har cirkulerat diverse blodrykten från flera olika (o)säkra källor.

Ja, det är väl en sak.
Det finns flera uppgifter som är helt omöjliga att veta säkert om de är sanna eller inte.

Och dessa "rykten" kan vara just rykten. Men de kan också ha en sanningshalt i sig.
Vad jag menar är att man inte kan jämföra ett rykte med ett annat rykte om två olika saker när de har helt olika källor.
Citera
2019-04-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Precis som jag misstänkte när jag såg
dig be om teorier från andra postare;
Syftet var enbart för att du skulle kunna
håna och förlöjliga andra postare, som
vanligt.

Jag tolkade EGT som att hen var livrädd
eftersom hen visste att de skulle hitta
blodspår efter LW hos SD och att hen
desperat försökte hitta på naturliga
förklaringar till det.
”Mensblod på köksgolvet” tror jag var
ett av förslagen.
Ang din första del.
Det är väl inte mitt fel om t ex ett 'hopplöst' konto i en replik till mig väljer att hånfullt ställa mig en besserwissermässigt formulerad, avslutande fråga och jag då väljer att ge svar på tal i form av tre "funderingar"?

Ang din andra del, den som är en aning mer topic (förstår inte varför du har så svårt att hålla dig till trådens ämne).
Varför antyder du att kontot EGT skulle vara "livrädd" för en fråga rörande blod? Jag kan inte tolka dig på annat sätt än att du på det viset håller på att försöka outa en postare som varande en eller flera SD nästående person/-er.
Jag överlåter åt ditt samvete till att anmäla dig själv för 1.06

Vad anser du om förslaget "Mensblod på köksgolvet"? Det är väl i sig ingen omöjlighet att det skulle kunna upptäckas [mens-]blod på ett köksgolv om man där bedrivit älskog.
Men ärligt talat: Tror du SD skulle kört fram det förslaget sådär direkt när poliser börjar fråga honom om vet vart LW har tagit vägen?
Typ: "Nej, jag vet faktiskt inte vart Lena har tagit vägen, men om ni hittar hennes blod på mitt köksgolv, så beror det säkert på att vi där brukar idka samlag, särskilt när hon har mens."
Citera
2019-04-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ja, det är väl en sak.
Det finns flera uppgifter som är helt omöjliga att veta säkert om de är sanna eller inte.

Och dessa "rykten" kan vara just rykten. Men de kan också ha en sanningshalt i sig.
Vad jag menar är att man inte kan jämföra ett rykte med ett annat rykte om två olika saker när de har helt olika källor.
Ang det fetade:
Det har du förstås alldeles, alldeles rätt i! Förstår inte varför inte jag själv kommit på den i grunden så självklara självklarheten..

OnT: Ser du det här påståendet(?) eller kanske antydningen(?) om att det skulle kunna finnas LW-blod på SD:s köksgolv som ett medvetet planterat villospår?
I så fall med vilket syfte? Att framställa SD som varande en bara högst lindrigt begåvad individ?
Citera
2019-04-28, 16:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det fetade:
Det har du förstås alldeles, alldeles rätt i! Förstår inte varför inte jag själv kommit på den i grunden så självklara självklarheten..

OnT: Ser du det här påståendet(?) eller kanske antydningen(?) om att det skulle kunna finnas LW-blod på SD:s köksgolv som ett medvetet planterat villospår?
I så fall med vilket syfte? Att framställa SD som varande en bara högst lindrigt begåvad individ?

Jag vet inte om jag har hört talas om just det du tar upp?
Varifrån kommer den uppgiften?

Och dessutom varför skall jag svara på det?
Kanske det ska tas upp med den som skrev det?
Citera
2019-04-28, 17:06
Medlem
Citat:
Jag vet inte om jag har hört talas om just det du tar upp?
Varifrån kommer den uppgiften?

Och dessutom varför skall jag svara på det?
Kanske det ska tas upp med den som skrev det?
Ursäkta, men vad syftar du på?
Det är väl nu ett väl belagt faktum att det i tråden förekommit påståenden om blod på golv?
Och nånstans har dessa uppgifter sitt/sina ursprung. Det talas om MV. Det talas om EGT. Eftersom ingenting om blod bekräftats från officiellt håll, så är det väl synnerligen intressant att spekulera i orsaker till varför dessa "blodspår" har droppats här i tråden.

Att jag vänder mig till dig med frågor är inte alls konstigt; du är debattglad, orädd, har dynamiska teorier och har möjlighet att avsätta tid för debatt.
Det räcker långt.
Citera
2019-04-28, 17:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ursäkta, men vad syftar du på?
Det är väl nu ett väl belagt faktum att det i tråden förekommit påståenden om blod på golv?
Och nånstans har dessa uppgifter sitt/sina ursprung. Det talas om MV. Det talas om EGT. Eftersom ingenting om blod bekräftats från officiellt håll, så är det väl synnerligen intressant att spekulera i orsaker till varför dessa "blodspår" har droppats här i tråden.

Att jag vänder mig till dig med frågor är inte alls konstigt; du är debattglad, orädd, har dynamiska teorier och har möjlighet att avsätta tid för debatt.
Det räcker långt.

Jag har inte hört talas om mensblod på SDs köksgolv.
Jag kan ha glömt det, jag kan ha missförstått det.

Bara det sätt du angriper mig på genom att begära att jag ska svara på en uppgift som jag aldrig har tagit upp, inte ens tror finns i tråden eller som du vridit på till något annat än den varit från början gör mig otroligt misstänksam.

Jag måste säga att de försök från några skribenter att misstänkliggöra uppgifter som kommit fram i tråden gör mig misstänksam.

Att flera skribenter på flera håll samtidigt försöker "städa bort" dessa bloduppgifter på det sätt som nu pågår, har på mig en motsatt effekt.

Det jag inte har haft särskilt stor tilltro till förut, iaf inte trott har haft någon avgörande betydelse för utredningen, får nu i mina ögon en annan dignitet.
Citera
2019-04-28, 19:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, det är väl en sak.

Du har rätt här notknapparen. Det finns en stor mängd uppgifter som är besvärande för SD, och det finns mycket rykten. Historien är väl egentligen "alldeles för bra för att vara sann":
https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/den-storsta-rattsskandalen-inte-ett-ord-var-sant/

Är det några av de uppgifter du har sett i media eller här i tråden, och som talar för att SD skulle vara gärningsmannen, som du säkert vet är sanna?
Citera
2019-04-28, 19:21
Medlem
Här avhandlades det om mensblod:

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Antalet klämkäcka bilder kanske minskar om han är ensam och geocachar. Han behöver då inte visa fru och hennes föräldrar en hysterisk glättighet ifall de åkt till Spanien. Oavsett om han är skyldig eller inte, så kan man förstå vilken anspänning situationen skapat i honom.

Stämmer det att avspärrningar hävts hos SD, kan han nu få vara hemma påpassad av grannar och nyfikna. Det är nog med skapligt pressande. Även om den räkan vill framstå som en stålman och kanske har ett smort munläder, så flåsar inkommande resultat i nacken.

Är han skyldig så pluggar han nog in svar till eventuella frapperande bevis som t ex offrets blod på oförklarliga ställen. Tänker på EGT:s tokiga förslag om att GM kan hävda att de haft sex och att det är mensblod.

Jag tror inte på att hon frivilligt skulle ge sig i lag med SD. Det var nog finito från hennes sida och DET ihop med att hon träffat en klart snyggare stålman, kan ha fått SD att se rött.
Citat:
Jag vet inte varför EGT blev lite less på mig nyss - jag försöker förstå.
Kan det ha att göra med att jag påminde om att EGT tidigare skrivit om mensblod?

Se äldre inlägg svar här:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Hoppar in här..
Nedblodade kläder kan absolut ha hittats men MGM kan ha en egen version av hur blodet har hamnat där det har hamnat.
Låt oss fundera brett:
MGM och LW har fortsatt umgås, geocachat tillsammans och ev. haft sexuellt utbyte med varandra.
Mensblod skulle kunna uteslutas direkt, då detta innehåller annat sekret och enzymer än exempelvis från näsblod..
Var det inte tidigare tal om att SD hade erkänt att det kan finnas blod efter LW efter någon händelse..?
Enzymer och blodprotein förstörs vid kontaminering av t.ex Klorin.

Låt oss säga att utredarna har hittat blod, MEN..pg.a kontaminering kan dessa blodspår inte bindas till den 14/5 och till MGM
Citat:
Ja, tydligen en "kändis" i det fallet. När det gäller MGM i detta fall, så kan det ju vara så att han sagt (som EGT tidigare föreslog) att de haft sex och att det var LW:s mensblod de funnit. Det tar nog tid att utreda och fastställa vilken typ av blod som man eventuellt funnit.
Citera
2019-04-28, 19:25
Medlem
Här kom undran om mensblod på köksgolvet in:

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hade han hennes "mensblod" på köksgolvet?

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Då måste han ha låtit det vara kvar länge för uppgifterna gör ju gällande att de bröt helt 2017.
Hos mig torkar man upp blod, hur är det hos er?

Låter väldigt mycket som en bortförklaring alá Madsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in