Citat:
Ursprungligen postat av
RayOfLight
Japp skatt som vanligt. Plus maximalt med statlig skatt pga hög summa pengar under ett och samma år. Om han inte använder sig av nån form av skatteplanering för att lindra den statliga skatten.
Så strax under en miljon i allra bästa fall? Är väl precis två års tillvaro med Våldtäkts-Virres levnadskostnader gissar jag. Kanske tre om han snålar lite. Och nu har han ju gått och slagit dank i ett år så han har nog varit tvungen att knapra en del på den summan redan.
Tror inte han varit typen som byggt upp någon större penningbuffert medan han hade chansen.
Citat:
Ursprungligen postat av
RayOfLight
Så inget han kan leva på under en längre period. Förskott från förlag brukar sällan vara jättehöga heller, i synnerhet då förlagen inte direkt slagits om att få ge ut boken.
Jag skulle inte tacka nej till den summan förvisso. Men skulle villkoret för att få pengarna vara att jag förvandlades till Fredrik Virtanen så skulle jag snabbt tacka nej och springa snabbt därifrån
Ja, man blir ju lite nyfiken på hur mycket förskott han lyckades lura till sig av det norska förlaget. Det måste ju bygga på en uppskattning av hur mycket böcker de räknar med att sälja. Förlaget är väl inte supersugna på att gå back gissar jag. Kan väl knappast tänka mig att han blir återbetalningsskyldig om boken blir ett fiasko?