2019-04-27, 17:45
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Japp skatt som vanligt. Plus maximalt med statlig skatt pga hög summa pengar under ett och samma år. Om han inte använder sig av nån form av skatteplanering för att lindra den statliga skatten.

Så strax under en miljon i allra bästa fall? Är väl precis två års tillvaro med Våldtäkts-Virres levnadskostnader gissar jag. Kanske tre om han snålar lite. Och nu har han ju gått och slagit dank i ett år så han har nog varit tvungen att knapra en del på den summan redan.

Tror inte han varit typen som byggt upp någon större penningbuffert medan han hade chansen.

Citat:
Så inget han kan leva på under en längre period. Förskott från förlag brukar sällan vara jättehöga heller, i synnerhet då förlagen inte direkt slagits om att få ge ut boken.

Jag skulle inte tacka nej till den summan förvisso. Men skulle villkoret för att få pengarna vara att jag förvandlades till Fredrik Virtanen så skulle jag snabbt tacka nej och springa snabbt därifrån

Ja, man blir ju lite nyfiken på hur mycket förskott han lyckades lura till sig av det norska förlaget. Det måste ju bygga på en uppskattning av hur mycket böcker de räknar med att sälja. Förlaget är väl inte supersugna på att gå back gissar jag. Kan väl knappast tänka mig att han blir återbetalningsskyldig om boken blir ett fiasko?
Citera
2019-04-27, 19:05
Avslutad
Citat:
Några axklipp ur recensionen
- Virtanen hade hoppats att Uppdrag Granskning skulle ge honom upprättelse

- Han hävdar att Aftonbladet skickade bud från en doktor med tre kartor Sobril.

- Virre känner sig sviken av många vänner och kollegor

- Recensenten tycker boken är välformulerad och tankeväckande, men är kritisk till hur Virre tex uttrycker sig om CW

- Boken verkar inte innehålla några direkta avslöjanden

Tackar! Enligt FVs podcast så kommer den stora recensionsdagen vara i slutet på nästa vecka,
3/5 tror jag det var, så det kommer väl fler omdömen vad det lider.
Citera
2019-04-27, 20:03
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Borde väl vara skatt på den summan också eller hur fungerar det?
Med så hög lön gick han över gränsen för statlig inkomstskatt redan som anställd, så det blir nog den vanliga skattesatsen (kommun+stat) på typ 42% som han betalar.
Citera
2019-04-29, 07:49
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Intervju med Virtanen i Expressen med anledning av boken

https://www.expressen.se/nyheter/qs/fredrik-virtanen-kokainet-behovdes-hela-tiden/?

Inget nytt direkt men kul kommentar som nuddar vid tankar i den här tråden att det finns folk som nog gör bäst i att hjälpa Virtanen när de kan - dvs när han får papper på att han blivit förtalad.

"[...]i boken attackerar han också tidigare Aftonbladet-chefer, journalistkolleger och några av Sveriges mest kända profiler.

Virtanen menar dock att han kunde ha varit betydligt tuffare.

– När jag behöver pengar får jag väl ge ut den stora skandalboken, säger han."
Citera
2019-04-29, 08:05
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2

https://www.expressen.se/nyheter/qs/fredrik-virtanen-kokainet-behovdes-hela-tiden/?

Inget nytt direkt men kul kommentar som nuddar vid tankar i den här tråden att det finns folk som nog gör bäst i att hjälpa Virtanen när de kan - dvs när han får papper på att han blivit förtalad.

"[...]i boken attackerar han också tidigare Aftonbladet-chefer, journalistkolleger och några av Sveriges mest kända profiler.

han säger att han aldrig våldtagit eller drogat nån , men att han använt droger och betett sig som ett svin & tölp.
Känns som skillnaden är hårfin med denna mannen....
Citera
2019-04-29, 09:25
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:

Dvs "ge mig jobb annars..."
Citera
2019-04-29, 10:04
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:

Jag brukar försöka undvika att kommentera folks utseende, men Fredrik har en ganska sned näsa, vilket jag aldrig uppmärksammat förr. Det framgår tydligt på Expressens bilder. Är detta något nytt eller har han "alltid" sett ut så? Är det på grund av kokainet (långvarigt snortande kan deformera näsväggen) eller har någon gett honom en snyting?
Citera
2019-04-29, 11:20
Avslutad
En passande låt: https://www.youtube.com/watch?v=JmnvoC57eaU
Citera
2019-04-29, 12:05
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag brukar försöka undvika att kommentera folks utseende, men Fredrik har en ganska sned näsa, vilket jag aldrig uppmärksammat förr. Det framgår tydligt på Expressens bilder. Är detta något nytt eller har han "alltid" sett ut så? Är det på grund av kokainet (långvarigt snortande kan deformera näsväggen) eller har någon gett honom en snyting?

Svårt att säga, det verkar vara väldigt beroende av hur ljuset faller i hans ansikte när bilden tas.

Men jag kollade lite snabbt, och på tidiga bilder verkar han faktiskt inte ha sned näsa.

Två exempel:

http://canthateenough.blogspot.com/2009/10/fredrik-virtanen-is-new-game-of.html

http://wwwc.aftonbladet.se/noje/puls/0109/14/kronika.html

Så något har hänt, det är tydligt.

Jag gissar på kokain.
Citera
2019-04-29, 13:39
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag har väl egentligen aldrig haft några planer på att köpa Virtanens bok, men det skulle vara intressant på något vis att läsa hans egen bild av det hela. Lynchjustisen har gjort att så många förutsätter att han är skyldig till att ha våldtagit Instagramkändisen trots att det bara var de båda närvarande, att ord står mot ord och en polisanmälan kom först fem år senare. Trots att polisanmälan lades ned så gäller i lynchjustisens spår omvänd bevisbörda, dvs. den utpekade ska bevisa att han är oskyldig, annars är han per definition skyldig.

Under det här året har numera frilansjournalisten Virtanen enligt artikeln i Expressen endast fått två uppdrag. Folk har spottat mot honom och gjort kräkreflexer, allt för att visa sin avsky mot honom. Det skulle vara intressant att veta hur han hanterat det här och hur det i vardagen påverkat honom och hans familj. Det blir ju svårt att skydda barnen mot detta när det på lyktstolpar sitter klistermärken om att Virtanen är en våldtäktsman och skolkamraterna som man får anta, gör sitt bästa för att berätta för dem att deras pappa är en våldtäktsman.

Instagramkändisen verkar också ha lyckats med sitt kall. Virtanen blev av med jobbet och ses av många som mer eller mindre pestsmittad som ingen vill ha med att göra och hon fortsätter att förtala honom och driva opinion mot honom. Hon räds inte eventuellt åtal för förtal och hon rättshavererar genom att ständigt begära att polis och åklagare ska titta på sådant som inte har med själva brottet förtal att göra och förhöra personer som inte är relevanta i ett förtalsmål.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/fredrik-virtanen-kokainet-behovdes-hela-tiden/
Citera
2019-04-29, 13:45
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag VET att han fick två årslöner från Aftonbladet när han gick. Jag TROR att summan baserades på en månadslön på 55 tusen kronor. Det betyder väl ett avgångsvederlag på 1,3 miljoner på ett bräde.

Det är mycket pengar, men de räcker ju inte i evighet.

Fick han allt på en gång så åkte han pä cirka 70% marginalskatt.
Citera
2019-04-29, 13:54
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Han liknar mer och mer någon figur som Jan Lööf ritat, googla Morfar är en sjörövare får ni se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in