2019-04-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Sydsvenskan recenserar:

Fredrik Virtanens rasande skildring från metoo-stormens öga
“Ingen klarade sig ur metoo med hedern i behåll. Minst av alla jag”, skriver Fredrik Virtanen i “Utan nåd”. Peter Fällmar Andersson läser en rak, rapp och rasande skildring från rikets hatobjekt nummer ett hösten 2017.

Resten bakom betalvägg.

Han var ju hatad av många redan innan 2017. Har nog själv hatar honom i långt över ett decennium.
Citera
2019-04-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banarne
hihi..
Det finns nog trots allt en gud..

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,448935,00.html

undrar vad hans fru anser att han sexkladdat på andras kvinnor, och vad hans barn säger...kanske tycker hans fru om att han kommer hem och berättar om att han sexkladdat på andras kvinnor...och hur många av de män som anställt honom gjort samma sak...för någonstans ifrån har han ju fått med sig att det är ok att sexkladda på andras kvinnor.
Citera
2019-04-26, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Han var ju hatad av många redan innan 2017. Har nog själv hatar honom i långt över ett decennium.

Ja, blev sur varje gång jag läste hans musikspalter, mer eller mindre. Kunde ju inget om musik, ändå tog tjockisen upp en massa utrymme. Sen befodrades nollan till ledarskribent, det var för mig helt obegripligt.
Citera
2019-04-26, 22:38
Medlem
AliAchmeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Förvisso, men när han började karaktärsmörda meningsmotståndare på ledarplats så gick han över alla gränser. Det finns inga ursäkter. Han är en vidrig människa.
Citera
2019-04-26, 22:45
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallblau
undrar vad hans fru anser att han sexkladdat på andras kvinnor, och vad hans barn säger...kanske tycker hans fru om att han kommer hem och berättar om att han sexkladdat på andras kvinnor...och hur många av de män som anställt honom gjort samma sak...för någonstans ifrån har han ju fått med sig att det är ok att sexkladda på andras kvinnor.
Hans fru vill såklart att han bara ska sexkladda på henne, nu när han sexkladdat på andra kvinnor får han nog inte sexkladda på henne heller. Det är slut på sexkladdandet hemma och jag undrar om han nu inte måste köpa kvinnor för att kunna sexkladda.
Citera
2019-04-27, 15:36
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallblau

Hans fru träffar numera en annan enligt tämligen trovärdiga källor längre bak i tråden (orkar inte leta rätt på inläggen själv tyvärr). Vilket man givetvis får ha förståelse för. Äktenskapet existerar nog bara på pappret idag. För barnens skull.

Kan tänka mig att det var "en aning frostigt" runt frukostbordet hemma hos Våldtäkts-Virre när han metoo-drevades runt som värst
Citera
2019-04-27, 16:22
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Han fick väl en tämligen fet summa från Aftonbladet när han fick foten därifrån. Om jag förstått saken rätt.

Tror inte det går någon större nöd på honom vad det gäller pengar.

Än...

Jag VET att han fick två årslöner från Aftonbladet när han gick. Jag TROR att summan baserades på en månadslön på 55 tusen kronor. Det betyder väl ett avgångsvederlag på 1,3 miljoner på ett bräde.

Det är mycket pengar, men de räcker ju inte i evighet.
Citera
2019-04-27, 16:48
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Sydsvenskan recenserar:

Fredrik Virtanens rasande skildring från metoo-stormens öga
“Ingen klarade sig ur metoo med hedern i behåll. Minst av alla jag”, skriver Fredrik Virtanen i “Utan nåd”. Peter Fällmar Andersson läser en rak, rapp och rasande skildring från rikets hatobjekt nummer ett hösten 2017.

Resten bakom betalvägg.

Några axklipp ur recensionen
- Virtanen hade hoppats att Uppdrag Granskning skulle ge honom upprättelse

- Han hävdar att Aftonbladet skickade bud från en doktor med tre kartor Sobril.

- Virre känner sig sviken av många vänner och kollegor

- Recensenten tycker boken är välformulerad och tankeväckande, men är kritisk till hur Virre tex uttrycker sig om CW

- Boken verkar inte innehålla några direkta avslöjanden
Citera
2019-04-27, 16:57
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag VET att han fick två årslöner från Aftonbladet när han gick. Jag TROR att summan baserades på en månadslön på 55 tusen kronor. Det betyder väl ett avgångsvederlag på 1,3 miljoner på ett bräde.

Nej det räcker ju max 3-4 år för en som lever hipsterliv på Söder med ungar och sommarhus ovanpå det. Tror också Virtanen var rätt optimistisk över hans möjligheter att få skrivjobb efter att han blev utköpt.

Kruxet är att de media som vill jobba med honom idag nog främst är sk alternativmedia med extremt låga arvoden. En chock för en som levt gott på en Aftonbladetlön de senaste 20+ åren
Citera
2019-04-27, 16:59
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Några axklipp ur recensionen
- Virtanen hade hoppats att Uppdrag Granskning skulle ge honom upprättelse

- Han hävdar att Aftonbladet skickade bud från en doktor med tre kartor Sobril.

- Virre känner sig sviken av många vänner och kollegor

- Recensenten tycker boken är välformulerad och tankeväckande, men är kritisk till hur Virre tex uttrycker sig om CW

- Boken verkar inte innehålla några direkta avslöjanden

Ungefär lika trist och förutsägbar som väntat då. Synd.

Kommer nog ändå att låna den på biblioteket och läsa för att bilda mig en egen uppfattning.

Återkommer med en kort recension här i tråden när jag gjort detta. Räkna inte med att det händer nästa vecka dock!
Citera
2019-04-27, 17:00
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden

Borde väl vara skatt på den summan också eller hur fungerar det?
Citera
2019-04-27, 17:21
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Borde väl vara skatt på den summan också eller hur fungerar det?
Japp skatt som vanligt. Plus maximalt med statlig skatt pga hög summa pengar under ett och samma år. Om han inte använder sig av nån form av skatteplanering för att lindra den statliga skatten.

Så inget han kan leva på under en längre period. Förskott från förlag brukar sällan vara jättehöga heller, i synnerhet då förlagen inte direkt slagits om att få ge ut boken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in