2019-04-17, 12:00
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad är hon bra på då? Jag har inte sett en enda grej som hon är bra på, förutom att svepa offerkoftan runt sig som ingen annan. Hon verkar varken vara stark, smidig, uthållig, smart eller något annat som skulle kunna vara till nytta. Men hon tror att hon är bra på allt detta (jag kan bygga, jag är stark karatetjej). Fullständigt onödig deltagare.

Hon är kass och inte min favorit. Men detaljen att hon själv menade att hon hade bra balans käns ointressant.
Citera
2019-04-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Han skulle ju vara någon slags expert som kunde slakta på det på det korrekta fijianska sättet. Vilket verkar vara att man helt enkelt bara skär huvudet av hönan.

Man brukar ju först svinga hönan så den blir snurrig, efter det ger man den ett kraftig slag i huvudet så den "tuppar" av eller man krossar hjärnan på den. Sen brukar man hugga av huvudet. Sättet han gjorde innebär ju att hönan antagligen känner obeskrivlig smärta innan den dör.

Undrar hur den där feministkärringen i gränslandet hade reagerat på den där slakten?

Gutta i Farmen har slaktat höns några gånger i tv, hans metod är nog mer human än den fijianske negerns.
Jannika hade gått bananas över det där, ja!
Citera
2019-04-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Bra idé. Ska nog välja en bakpotatis.
Den är stor, samt Linn har en fin bak.
Bak-potatis.

😂😂😂
Citera
2019-04-17, 13:49
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Gutta i Farmen har slaktat höns några gånger i tv, hans metod är nog mer human än den fijianske negerns.
Jannika hade gått bananas över det där, ja!

I svenska farmen räcker det med att lägga en höna som självdött utanför en dörr. Så blir man hemskickad. I norska kan man svinga döda kaniner i köket. Skära huvudena av dom och lägga på en annan deltagares kudde. Utan att dom tycker det är skäl nog att skicka hem deltagaren.

I äldre säsonger av Robinson så slaktade och dödade deltagarna djur. Tog ofta jakttroféer som dom hängde i ett halsband runt halsen. Men det beror på var dom är och vilka lagar som gäller. På Fiji tror jag det hade vart ok för deltagarna avliva hönan precis som dom ville. Men det var nog produktionen som tänkte på att många tittare skulle reagera om dom själva dödat hönan. Så kom den där... Och bara skar huvudet av hönan så var det klart. Krävs ingen expert för det.
Citera
2019-04-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Denna fantastiska förändring som Linn genomgått i programmet ... jag tror hon fan vinner.
Från ”kort och tjock och totalt värdelös” till en som klarar av allt.

Jag hoppas det, hon är min absoluta favorit!
Jag diggar också skogstrollet, men jag är inte så säker på att hon kommer att vinna.

Robinson är, i fallande viktighet, en social tävling, en idrottstävling och en överlevnadstävling. Linn är den "sega" typen (precis som Mattias) som hade varit klockren att ha i en verklig överlevnadssituation, och hon är dessutom tillräckligt bonnasmart och dominant för att klara det sociala. Däremot tror jag att hon är rätt sopig på det idrottsliga. Hennes lyckträff med pusslet ("kinespussel" ) var nog mest tur, och jag är inte säker på att hon hade skåpat hem Robinsontävlingen om hon fått pussla istf indianen; hon och Lucas hade ju först behövt gräva en söderledstunnel för att få igenom hennes röv (vilket hade gett hunk-Klabbe ett j-a försprång).

Det stämmer nog att produktionen har framställt henne ur "underdog"-perspektiv, och hon kan säkert hamna bland topp 4 ihop med sportisarna (och någon tuffing från Gränslandet). Men för att vinna krävs antagligen mer av ren styrka.

Det riktigt intressanta blir väl att se hur Kung Linn ska hantera situationen i laget. Kommer hon att invänta rätt tillfälle att hugga tjejpakten i ryggen och gå ihop med killarna? Det vore trots allt det logiska. Eller ska hon hålla ihop den svagare delen av laget? Är det förresten så självklart att tunnisen Emilio är starkare än Fia och Bonnie?
Citera
2019-04-17, 15:31
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Är det förresten så självklart att tunnisen Emilio är starkare än Fia och Bonnie?
Nej, det är han inte. Emilios enda chans att klara sig till sammanslagningen är att pakta till höger och vänster och få ihop röster för att slå ut andra. Och det går nog bra, han verkar vara en kappvändare.

Jag irriterar mig på den där tunnisen. Varenda gång han sitter i synken och berättar att "nu gäller, jag kommer att göra allt för att vinna" så jinxar han laget och de förlorar.
Citera
2019-04-17, 15:45
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Nu får dem ta in Nick i den riktiga tävlingen snart så kan det bli lite action runt kampen.
Citera
2019-04-17, 16:12
Medlem
Xedomes avatar
Lag Nord börjar bli skitnödigt skenheligt. Har svårare och svårare för byggnadsarbetarn som hackar på Suzana. Osar olöst Oidipus-komplex lång väg när han försöker läxa upp en 25 år äldre kvinna i hur man lyssnar. Pinsamt. Dessutom tycks han tro att han är heligheten själv och talar för alla. Motbjudande snubbe, med dåligt inflytande på de andra där, helt klart. Smärtsamt att se när folk tar efter och hackar vidare på samma person, jäkligt oförtjänt.

Även om lag Syds killar verkar mer än lovligt korkade - börjar mina sympatier nästan luta åt det laget nu.

Hade nästan föredragit skitstöveln i Gränslandet som är oerhört omogen för sin ålder och mer som en femåring med mindrevärdeskomplex än som en 50-åring, framför folk som faktiskt tror att de är något & beter sig illa mot andra.
Senast redigerad av Xedome 2019-04-17 kl. 16:32.
Citera
2019-04-17, 16:14
Medlem
TilleyHats avatar
När sker sammanslagningen och i vilket skede kommer personen/personerna in från Gränslandet?
Citera
2019-04-17, 17:40
Medlem
fittslems avatar
Komiskt att se team-tjockisbrudarna i lag syd bli så jävla sura i senaste öråd med tanke på vilket jävla spel, dikterande och paktande som dom har hålt på med. Jävla synd att Åsa fick gå.
Senast redigerad av fittslem 2019-04-17 kl. 17:53.
Citera
2019-04-17, 17:43
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusg0d
Alright, är samma ålder Ish är 22 kamrat 😎 Men yes, alla tycker olika vilket är bra! Dock så kvartstår min poäng att allt för många average ( även under) rent generellt får fööör mycket uppmärksamhet av män som vill knulla allt som har en fitta. Vilket är tragiskt, i mina ögon. Håller du inte med ? Skönt du svarade på ett rationellt sätt, så vi avslutar där genom att säga vi båda har rätt. 😉

Absolut, helt inne på din linje generellt sett. I Robinson är konkurrensen så låg att man själv kanske inte ställer så mycket krav Agree to disagree, vi avslutar där.
Citera
2019-04-17, 17:49
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
I svenska farmen räcker det med att lägga en höna som självdött utanför en dörr. Så blir man hemskickad. I norska kan man svinga döda kaniner i köket. Skära huvudena av dom och lägga på en annan deltagares kudde. Utan att dom tycker det är skäl nog att skicka hem deltagaren.

I äldre säsonger av Robinson så slaktade och dödade deltagarna djur. Tog ofta jakttroféer som dom hängde i ett halsband runt halsen. Men det beror på var dom är och vilka lagar som gäller. På Fiji tror jag det hade vart ok för deltagarna avliva hönan precis som dom ville. Men det var nog produktionen som tänkte på att många tittare skulle reagera om dom själva dödat hönan. Så kom den där... Och bara skar huvudet av hönan så var det klart. Krävs ingen expert för det.
Och fiskar kan man ta död på hur som helst. Som du säger, bara en produktions grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in