Citat:
Ursprungligen postat av
tuff-negerkille
Denna fantastiska förändring som Linn genomgått i programmet ... jag tror hon fan vinner.
Från ”kort och tjock och totalt värdelös” till en som klarar av allt.
Jag hoppas det, hon är min absoluta favorit!
Jag diggar också skogstrollet, men jag är inte så säker på att hon kommer att vinna.
Robinson är, i fallande viktighet, en social tävling, en idrottstävling och en överlevnadstävling. Linn är den "sega" typen (precis som Mattias) som hade varit klockren att ha i en verklig överlevnadssituation, och hon är dessutom tillräckligt bonnasmart och dominant för att klara det sociala. Däremot tror jag att hon är rätt sopig på det idrottsliga. Hennes lyckträff med pusslet ("kinespussel"

) var nog mest tur, och jag är inte säker på att hon hade skåpat hem Robinsontävlingen om hon fått pussla istf indianen; hon och Lucas hade ju först behövt gräva en söderledstunnel för att få igenom hennes röv (vilket hade gett hunk-Klabbe ett j-a försprång).
Det stämmer nog att produktionen har framställt henne ur "underdog"-perspektiv, och hon kan säkert hamna bland topp 4 ihop med sportisarna (och någon tuffing från Gränslandet). Men för att vinna krävs antagligen mer av ren styrka.
Det riktigt intressanta blir väl att se hur Kung Linn ska hantera situationen i laget. Kommer hon att invänta rätt tillfälle att hugga tjejpakten i ryggen och gå ihop med killarna? Det vore trots allt det logiska. Eller ska hon hålla ihop den svagare delen av laget? Är det förresten så självklart att tunnisen Emilio är starkare än Fia och Bonnie?