2019-04-28, 23:34
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Enda twisten som borde finnas är *hidden immunitet* som ligger gömda på ön och bara får spelas efter att alla har röstat. Det tvingar deltagarna att spela det sociala spelet mer, leder till mer knivhuggningar och splittrade röster. Det blir inte lika uppenbart om vem som åker ut öråd efter öråd. Och det viktigaste: att deltagarna får kriga för sin egen överlevnad. Nu känns det som tv4 slänger fördelar till höger och vänster till folk som dom vill ha kvar.

TV4 kopiera den amerikanska versionen rakt av snälla!...
Citera
2019-04-28, 23:41
Medlem
Oj, vilket spännande öråd...
Citera
2019-04-28, 23:41
Medlem
rikastistorstans avatar
Vad oväntat att det var någon av "dom andra" som hittade lådan med TRE(!) extraröster i. Verkligen en märklig slump att det alltid gynnar den som är utsatt.

Förr handlade Robinson om att vinna tävlingar och vara duktig socialt. Numera får man vänta och se vilka produktionen ger en fördel innan ö-rådet. Vilket jävla skämt! Programmet hade kunnat vara så mycket bättre. Tv 4 är verkligen helt jävla besatta av att hålla "spänningen" vid liv i ö-råden. Spänning och spänning förresten. En apa hade väl kunnat räkna ut att Anna skulle åka först och efter den fördelen någon av Lukas och Emilio så förstår inte skillnaden? Lägger nog fan ner det här nu. Inte kul längre.
Senast redigerad av rikastistorstan 2019-04-28 kl. 23:43.
Citera
2019-04-28, 23:42
Medlem
johanjosefssons avatar
Gillar hur programledaren först anklagar killarna för fusk och diskar de från immunitetstävlingen. Sedan går produktionsbolaget (Mastiff) in direkt efter och fusk-riggar kvar Anna i tävlingen.

Och naturligtvis får den mest manshatande personen extrarösterna.

Det här var inget än en uppvisning i förnedring. Jag hoppas alla som sett dagens avsnitt bombar Mastiff och TV4 med klagomål och att de aldrig mer får hålla i Robinson.
Citera
2019-04-28, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXII.
Renen och vikingen är ett skönt radarpar, lite överdrivet dock av produktionen att behandla dom som koncentrationslägerfångar.

Sen måste jag säga att Bonnie är faktiskt rätt snygg för att vara mexikanare.

Tycker Renen och Vikingen verkar rätt mentalt starka. Hade inte pallat en dag där utan mat.
Citera
2019-04-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Exakt det är just det jag menar, klart som fan då får käka utanför kamerorna. Du är naiv om du tror något annat.

Vi ser de äta annat FRAMFÖR KAMERORNA. Du måste lida av någon form av lässvårigheter.
Citera
2019-04-29, 00:06
Medlem
Håller nog inte på en enda person. Jo Robert möjligen, endast för att han verkar så snäll och ev Linn.
Spyr på: Sebastian, Emilio, Mathias, Sophie och Anna.
Citera
2019-04-29, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Frågan är varför de inte skickades hem direkt, vad gjorde advokat Hamilton som var så mycket värre då?

Hamilton blev inte diskad?
Citera
2019-04-29, 00:25
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Håller nog inte på en enda person. Jo Robert möjligen, endast för att han verkar så snäll och ev Linn.
Spyr på: Sebastian, Emilio, Mathias, Sophie och Anna.

Det är det vanliga. Högen av personer man inte vill ska vinna är alltid större än den av personer man inte skulle ha något emot om de gjorde det. Klas, Tobias eller Linn hade jag inte haft några invändningar emot att de vann.
Citera
2019-04-29, 00:31
Medlem
Ganonitos avatar
Det märks verkligen att Paradise Hotel och Robinson produceras av samma bolag, Mastiff som envisas med att styra allt och alla.
Citera
2019-04-29, 01:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissPerky.
Männen paktar precis likadant och håller ihop "för att dom är män". Inte unikt direkt.

Skillnaden är att de inte säger att en man ska vinna bara för att. Men en del kvinnor i det här programmet gör det, och jag förstår inte varför.

Att män paktar mestadels med män och kvinnor mestadels med kvinnor har ju att göra med att de också umgås mest varandra. Tex Emilio och Lucas i ena änden och Linn, Fia och Bonnie i den andra. Det var inte pakterna jag snackade om utan att det för Jannika i år och Desiree i förra året var så himla viktigt att just en tjej skulle vinna.
Citera
2019-04-29, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MildaMakaroner
Kan man inte utnyttja havet mer och försöka få fisk? Lappen drog ju upp en stor jäkel. Det hade iaf jag lagt fokus på.

De verkar mer intresserade av att sitta och gnälla över att de inte har mat. Bada och fjanta sig kan de göra dock, men ingen verkar vilja försöka fånga fisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in