2019-04-24, 10:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej jag undviker TV. Nyheter är bara deprimerande. Tittar på utvalda serier från typ Netflix och dylikt. Ibland om jag är på gott grundhumör drar jag på en debatt från SVT, men den stängs oftast av lika fort igen. Att slösa tid på att lyssna på dessa floskelmaskiner utan verklighetsförankring ter sig meningslöst rätt fort. Varför tittar du på det eftersom det retar dig så?
En majoritet av svenska folket ser dumburken som sin moderna lägereld. Det är där man hittar "sanningen", eller Pravda, som den kallas på Röda Torget i Moskva.
Själv skiljer jag på dumburken och Aftonbladet, men för "vanligt" folk står det för sanningen och både du och jag vet att vi aldrig kommer kunna konkurrera som "kunskapsnation" med den inställningen.
Citera
2019-04-24, 10:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Du är triggad. Spelar ingen roll om du vänder på det med ett "Du då". Det är därför du måste in och försköna att du minsann är en klok svensk kvinna.... feminist menar jag.
Problemet med svenska kvinnor är att de inte ser problemet själva.
Inte ens om konsekvenserna av deras övertygelse hoppar upp och viter dem i rumpan.
Citera
2019-04-24, 12:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Du är triggad. Spelar ingen roll om du vänder på det med ett "Du då". Det är därför du måste in och försköna att du minsann är en klok svensk kvinna.... feminist menar jag.
Det är ju du som ägnat dig åt att kommentera mina inlägg konsekvent sedan jag skaffade Flashback och inte en enda gång med något sakligt argument gällande trådens ämne. Vem är det som triggar vem egentligen kan man undra...

Det spelar hur som ingen roll. Har du nånting att argumentera för så läser jag gärna det, men att bara sitta och spekulera huruvida jag är triggad eller inte verkar meningslöst. Ligger inte så mycket allmänintresse i det.
Vill du ha kontakt med mig går det bra via PM.
Citera
2019-04-24, 12:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Inte ens om konsekvenserna av deras övertygelse hoppar upp och viter dem i rumpan.

Jag tycker väl att feministiska kupper och patriarkatet är ungefär lika otydliga. Folk säger att de existerar båda två. Samma person vidhåller dock sällan att de samexisterar.
Jag tycker alltihop är otydligt och har aldrig tänkt i de banorna. Jag har tänkt individer och gör så fortfarande. En man är inte alla män och en kvinna är inte alla kvinnor. Inte ens hälften. Eller ens 25 %.

Det går helt enkelt inte att diskutera på ett seriöst sätt när vi konstant ses som två block med olika intressen. Allt är inte svart eller vitt har jag försökt vidhålla massvis med gånger.
Citera
2019-04-24, 12:55
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Du kanske skulle skriva lite PUA-tips för dem som behöver råd?
Eller en sån där "fråga liggexperten"-spalt?
Ett tips, skriv under med ett tjejnamn bara, för män som tipsar andra män om att ligga ses som sjukt creepy och tigger bara om att få metooas.

Har så oerhört svårt att se om du är seriös eller inte.
Citera
2019-04-24, 15:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag tycker väl att feministiska kupper och patriarkatet är ungefär lika otydliga. Folk säger att de existerar båda två. Samma person vidhåller dock sällan att de samexisterar.
Jag tycker alltihop är otydligt och har aldrig tänkt i de banorna. Jag har tänkt individer och gör så fortfarande. En man är inte alla män och en kvinna är inte alla kvinnor. Inte ens hälften. Eller ens 25 %.

Det går helt enkelt inte att diskutera på ett seriöst sätt när vi konstant ses som två block med olika intressen. Allt är inte svart eller vitt har jag försökt vidhålla massvis med gånger.
Du och jag delar därför samma problem, med en skillnad.
Båda sägs vara för dig och "systerskapet" mot mig och patriarkatet, det ständiga och eviga förtrycket mot alla kvinnor som utförs av alla män inklusive samhället.
Se här vad vi till exempel får möta:
https://www.dalademokraten.se/artikel/debatt-hellre-fria-an-falla-en-rattslig-diskriminering-mot-kvinnor

Hur argumenterar man mot såna?
Citera
2019-04-24, 17:54
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Skärp dig för helvete nu!
Du har viss humor i dina inlägg, det får medges, men afrikanska män?!
Är du född under en sten?

Dumheter. Du låter undergiven som en katolsk kvinna, och därför förstår du inte hur vi svenska kvinnor tänker. Du har heller inte upptäckt den välutrustade hottentotten, och hans högpotenta prestationer i sängen. Det är ju bara att beklaga.

Därför ska du inte bli förvånad om din man överger dig, och väljer mig istället. Jag är sexigare än du !
Citera
2019-04-24, 20:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Dumheter. Du låter undergiven som en katolsk kvinna, och därför förstår du inte hur vi svenska kvinnor tänker. Du har heller inte upptäckt den välutrustade hottentotten, och hans högpotenta prestationer i sängen. Det är ju bara att beklaga.

Därför ska du inte bli förvånad om din man överger dig, och väljer mig istället. Jag är sexigare än du !

Jahadu, det var nytt. Jag kallas även radikalfeministisk här. Verkar finnas otaliga definitioner av en feminist, men en sak är säker, du är inte en.
Man blir dock nyfiken, för du har finess och timing, det måste jag säga. Och eftersom jag även gillar ironi utförd på ett skarpt sätt så har jag föreställningen om att du är en han?hon? som faller mig i smaken.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-04-24 kl. 20:14.
Citera
2019-04-24, 21:19
Avslutad
Citat:

Ja. Jag har ärligt talat svårt att bestämma mig för om det är en 'medveten' ignorans än att det är 'lala-land' hela vägen.

Jag vill gärna tro att det är ett politiskt spel. Det skulle göra det mycket lättare för mig att acceptera att det finns en tanke och intelligens bakom vansinnet (om än missriktad)..
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-04-24 kl. 21:22.
Citera
2019-04-25, 00:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja. Jag har ärligt talat svårt att bestämma mig för om det är en 'medveten' ignorans än att det är 'lala-land' hela vägen.

Jag vill gärna tro att det är ett politiskt spel. Det skulle göra det mycket lättare för mig att acceptera att det finns en tanke och intelligens bakom vansinnet (om än missriktad)..
Det finns en stor kollektiv intelligens bakom "tekniken" att spela ut media och makten mot varandra och använda sig av uppskrämda, panikande och ångestfyllda småtjejer till grovgörat.

Det var de som satt på mentalsjukhusen förr och ibland lobotomerades också.

Vad vi behöver göra är att väcka "normiesarna" och tala om för dem vad som pågår. Att de här galningarna sliter vårt gemensamma samhälle i stycken bara för att få demonstrera sin makt.
Citera
2019-04-28, 15:51
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Eftersom vi nordiska kvinnor allt oftare väljer afrikanska män ute i sexlivet, så är det ingen större skada om svenska män överger oss. Faktum är att jag personligen inte skulle lida alls om svenska män försvann ur mitt sexliv.
Den här tråden har pågått så länge, så man undrar ju varför ni karlar fortfarande tjatar.

Det är ju ändå ingen (svensk kvinna) som saknar er !

Hahaha!
Lycka till
Citera
2019-04-28, 16:16
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det är ju många, inklusive mig, som har lyckats så det är ju knappast omöjligt.

Den andra meningen förstår jag inte ens.

Det förstår jag, att du ej förstår.
Du är feminist. vet ej vad du vill... när det går fel eller inte blev så sockersött du önskat kunna visa upp på ex. FB.

Min syn eliminerar din faktor i mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in