Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Nej, det är inte särskilt svårt att utveckla hooks, lines och sinkers för att få omkull tjejer. En del av dem är väldigt enkla till och med.
Men det funkar inte för väldigt många män. Dels saknar de talets gåva, den där charmen du pratar om, men de stärker gärna sitt dåliga självförtroende lite väl mycket också.
Men håll med om att det är genomgående ganska kassa ligg och inte blir det väl särskilt givande diskussioner i snitt heller?
Jag tror faktiskt att det är mycket värre idag än när jag höll på på 80-talet.
Ok, talets gåva är det inte alla som har. Det köper jag. Men delvis går det att lära upp. Sedan går det att vara charmig på andra sätt också. Att säga att det bara är svin som får ligga är ett väldigt lätt sätt att köpa sig fri och bara skylla på andra.
Tror även att lyssnandets gåva är viktigare än talets. Många tjejer är sjukt trötta på snubbar som bara snackar om sig själva. Lär dig istället att lyssna på vad som sägs och att ställa bra följdfrågor. Tror att du genast ses som betydligt mer attraktiv då.
Skulle absout inte säga att det har varit genomgående kassa ligg. Nu har jag aldrig varit en one night stand-kille utan oftast har jag träffat tjejerna ett antal gånger och då blir det ju oftast lite bättre.
Jag var heller aldrig ute efter att ligga runt utan jag ville egentligen ha nåt långvarigt.
Ett tips är dock att försöka skala av desperationen. Det är lättare sagt än gjort, men det det märks väldigt tydligt att de gånger då man själv är rätt nöjd med att vara singel och och bara vara själv så blir man ofta mycket mer attraktiva. Och då blir folk intresserade av en.
Men när man går ut med målsiktet att "nu jävlar vill jag ligga" så är det ytterst ovanligt att det faktiskt händer nåt.