2019-04-27, 23:18
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Kanske samma som skrev att pedofilen var dement? Många doktorer som ger diagnoser här.
Vilken pedofil?
Citera
2019-04-27, 23:24
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Är det citat från rättegången? Jag hänger inte med. Eller är det citat från en anmälan som mer eller mindre ogillats? Jag är faktiskt genuint orolig över hur vissa skribenter i tråden tolkar fakta.

Citatet är från polisförhör med brottsoffret.

Det har inte hållts nån rättegång. Anmälan har inte ogillats. Bosse är dömd ("adjudicated guilty").

Efter ytterligare förhör och polisutredning dömde rätten Bosse som skyldig i samband med en plea bargain där han gick med på en lägre grad av sexuellt ofredande än den han först var åtalad för.
Citera
2019-04-28, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Citatet är från polisförhör med brottsoffret.

Det har inte hållts nån rättegång. Anmälan har inte ogillats. Bosse är dömd ("adjudicated guilty").

Efter ytterligare förhör och polisutredning dömde rätten Bosse som skyldig i samband med en plea bargain där han gick med på en lägre grad av sexuellt ofredande än den han först var åtalad för.
Förlåt. Glömde att ironi fungerar sådär i skriven text. Glömde även att Flashback inte har så stor begåvning bland de som är skribenter.
Förlåt!
Citera
2019-04-28, 00:53
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Förlåt. Glömde att ironi fungerar sådär i skriven text. Glömde även att Flashback inte har så stor begåvning bland de som är skribenter.
Förlåt!

Så vad menade du?
Citera
2019-04-28, 08:14
Medlem
Mullrets avatar
När är ankomsten till Sverige beräknad? Vore intressant och se ifall det blir någon välkomstkommite.
Citera
2019-04-28, 08:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
När är ankomsten till Sverige beräknad? Vore intressant och se ifall det blir någon välkomstkommite.
I torsdags. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/707w98/har-landar-tv-profilen-i-sverige-mar-hyfsat
Citera
2019-04-28, 14:07
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Utan att ta ställning till vare sig för eller emot:
Är detta en s.k. trådsanning eller finns det dokumenterat någonstans?

Citat:
I förhören med polisen så ljög Bosse dessutom för polisen. Först hade han inte alls varit på nån, sen ändrade han sig när han trodde det fanns på video.
Citera
2019-04-28, 14:16
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsmannen
Finns många historier om Bosse och sin vapenbroder Lennart Svan som för övrigt också gillade pedofil laget AIK. Historier som berättar hur de kommer in på akuten med både bordsben och andra saker i röven!
Jag har hört från samma säkra källa att f.d arbetsgivaren ordnat jobb åt Bosse så han skall kunna betala sina skulder.
Han ska få leda och producera Lilla Sportspegeln nu till hösten.
Citera
2019-04-28, 14:31
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Utan att ta ställning till vare sig för eller emot:
Är detta en s.k. trådsanning eller finns det dokumenterat någonstans?

https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/a/5VaeXe/tv-profilen-andrade-sina-uppgifter-enligt-polisen
I den nu släppta polisrapporten beskrivs händelsen, som inträffade på eftermiddagen den 4 januari i Firefighters Park i Margate:

”Enligt uppgift närmade sig en äldre vit man två ungdomar som spelade basketball. Mannen kommenterade deras kroppar och bad dem att visa sina muskler. Mannen sträckte sig fram för att lyfta upp den ena pojkens tröja, men pojken slog undan mannens hand. Sedan gick pojkarna iväg för att kontakta polisen.”

Den svenske tv-profilen hade en röd Nissan SUV, enligt polisrapporten från Margate Police Department, som fortsätter:

”När jag pratade med mannen verkade han nervös. Jag förklarade att han var gripen. Först förnekade han att han hade närmat sig ungdomarna. När jag berättade att det fanns övervakningskameror, ändrade han genast sin historia. Han sade att han bara hade frågat hur de tränade, eftersom han såg dem springa och blev imponerad. Han uppgav att han aldrig hade rört dem eller försökt att röra dem.”
Citera
2019-04-28, 14:38
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Jag har hört från samma säkra källa att f.d arbetsgivaren ordnat jobb åt Bosse så han skall kunna betala sina skulder.
Han ska få leda och producera Lilla Sportspegeln nu till hösten.
Ja det låter som ett väldigt passande gig för Bosse, hans sportintresse är ju allmänt känt, hoppas bara Bosse kan hålla händerna i styr i fortsättningen.
Citera
2019-04-28, 14:39
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/a/5VaeXe/tv-profilen-andrade-sina-uppgifter-enligt-polisen
I den nu släppta polisrapporten beskrivs händelsen, som inträffade på eftermiddagen den 4 januari i Firefighters Park i Margate:

”Enligt uppgift närmade sig en äldre vit man två ungdomar som spelade basketball. Mannen kommenterade deras kroppar och bad dem att visa sina muskler. Mannen sträckte sig fram för att lyfta upp den ena pojkens tröja, men pojken slog undan mannens hand. Sedan gick pojkarna iväg för att kontakta polisen.”

Den svenske tv-profilen hade en röd Nissan SUV, enligt polisrapporten från Margate Police Department, som fortsätter:

”När jag pratade med mannen verkade han nervös. Jag förklarade att han var gripen. Först förnekade han att han hade närmat sig ungdomarna. När jag berättade att det fanns övervakningskameror, ändrade han genast sin historia. Han sade att han bara hade frågat hur de tränade, eftersom han såg dem springa och blev imponerad. Han uppgav att han aldrig hade rört dem eller försökt att röra dem.”
Tack. Men detta är ju bara något som Aftonbladet påstår. Ingen annan har överhuvudtaget nämnt detta intressanta faktum vad jag vet.
Så, var finns rapporten?
Citera
2019-04-28, 14:40
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi vet ju dessutom att Bosse valde att erkänna brott trots att det fanns fyra vittnen som skulle höras .... Det talar för att Bosse inte ville att dessa vittnen skulle ge sin version.

Nu tror jag att Bosse är skyldig men tänker spela djävulens advokat.
Att Bosse valde en plea bargain säger ingenting egentligen. Nästan alla brottmål avgörs på det viset i USA.
Bosse var ställd inför två val.
1. Säg att du är skyldig och åk hem i morgon (typ).
2. Ta det till rättegång och riskera år i fängelse.
Jag hade valt alternativ 1, hur jävla oskyldig jag än var.

Edit, blev fel där
Senast redigerad av langaocb 2019-04-28 kl. 15:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in