Citat:
Jag begär givetvis ingen redovisning, men ända sen det där med det "bortförklarade LW-blodet i SD:s bostad" första gången dök upp i tråden har jag funderat. Utan att på minsta vis få ihop en rimlig bild.
Kan de duktiga i tråden hjälpa till?
Vill Tufsankatt bidra med nån teori?
(1) Var i SD:s bostad fanns LW-blodet? (Om så varit fallet)
(2) Hur förklarade SD till teknikerna LW-blodets existens i hans bostad? (Om så skett)
Kan de duktiga i tråden hjälpa till?
Vill Tufsankatt bidra med nån teori?
(1) Var i SD:s bostad fanns LW-blodet? (Om så varit fallet)
(2) Hur förklarade SD till teknikerna LW-blodets existens i hans bostad? (Om så skett)
Det är inte alls svårt att förstå.
Om vi förutsätter att SD är mördaren så kan han vid mordet ha råkat få LW:s blod på sig. När han sedan kommer hem till sig så kan blodet ha kladdat av sig någonstans hemma hos honom utan att han har märkt det och/eller utan att han får bort det helt.
Om teknikerna har hittat LW:s blod hemma hos SD så måste han hitta på en bra förklaring till att det finns där. Om de inte har umgåtts under det senaste året blir det svårt att förklara bort eventuellt blod från LW för teknikerna.
Det är en förklaring i två steg:
För det första måste han ge sken av att han fortfarande har umgåtts med LW och för det andra visa upp hur blodigt det är med geocaching, dvs det är ganska sannolikt att LW också har fått blodiga rispor här och där. Då kan han påstå att det hittade blodet kommit dit några dagar/veckor tidigare när LW var skadad efter geocaching och var hemma hos honom.
1. Varför skulle det ha någon betydelse var de har hittat (det eventuella) blodet?
2. Precis så som vi har läst i de senaste inläggen och som jag beskriver ovan.
Var det något mer du inte förstod?