2019-04-28, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast som jag har förstått det så har väl SD bara suttit still i båten och förnekat inblandning, och låtit Hiding fara runt bäst hon vill med sina "misstankar" i snart ett års tid nu, i samarbete med lokalblaskan NA. Och trots allt gäller väl oskuldspresumptionen även i frikyrkostaden Örebro:
– Han förnekar all inblandning i hennes försvinnande och hennes död, säger mannens advokat Ingvar Backman.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgkkpM/gripen-man-fornekar-all-inblandning-i-mordet-pa-lena
Hade Åsa Hiding kunnat visa på något sakligt skäl att faktiskt misstänka SD så hade saken naturligtvis hamnat i ett annat läge. Men det har hon väl inte kunnat här, eller hur?

Det har hon bevisligen, annars skulle inte TR anse honom skäligen misstänkt för mordet på LW.
Citera
2019-04-28, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Visst är det osmakligt. Men lugn, de kommer få sitt straff.

Lugn å lugn, men vad är det vi väntar på, enligt dig?

Tyvärr så smittar inte din optimism av sig längre, inte på
mig i alla fall.
Citera
2019-04-28, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst, men han har ändå varit i förhör inte minst under häktningstiden. Oavsett om han satt still i cellen.

Precis, han va säkert i förhör ett flertal gånger, å sen slängde dom ut honom.
Citera
2019-04-28, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Här på SVT:s sida finns ett videoinslag med rörliga bilder på både Ingvar Backman och Åsa Hiding. Tror inte att det har länkats till det här förut:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/haktas-misstankt-for-mordet-pa-45-ariga-kvinnan-i-orebro
Tack för den!
Snyggt jobbat! Starkt av dig att hitta den!
Detta skall då vara filmat innan häktningsförhandlingen, eller hur?
Om jag skall försöka mig på att analysera åkl Åsa Hidings framtoning, så är det inte en särskilt segerviss person som intervjuas.
Advokaten betvivlar att det anförda materialet skall räcka för sannolika. Det visade sig stämma. Tycks gälla framgent. Trots "jättemycket teknisk bevisning"
Citera
2019-04-28, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Precis, han va säkert i förhör ett flertal gånger, å sen slängde dom ut honom.
Så är det naturligtvis.
Det är ju en väldigt massa förhör som Örebropolisen har hållit. Det talas om ca 700 st. Om vi tänker oss att varje person ansetts vara så väsentlig för utredningen så att denna/denne förhörts i genomsnitt tre ggr, innebär det att ca 230 personer har hörts.
Ponera att samtliga istället hörts fyra ggr; då talar vi om ca 175 personer.
Så oavsett hur vi tänker oss förhören har gått till resp fördelats i antal, landar vi i att trots hundratals personers berättelser/lämnade tips, har detta inte lett till att nån ändring i bedömningen.

Det finns skäl att misstänka SD, omständigheter talar för att han skulle kunna vara LW:s mördare, ingen tvekan om det (NB! här vill jag förtydliga för trådens kortstubinade, att det inte står i texten att jag anser att det inte råder nån tvekan om att SD dödat LW. Det blir så lätt fel när en del här i tråden försöker sig på att läsa).
Men sannolikheten för att dessa förhör plus analyser av "teknisk art" skulle kunna höja ens misstankegradnivån till 'sannolika skäl' är försvinnande liten. Hur sannolikheten är för att SD nånsin kommer att dömas har jag ingen möjlighet att beräkna. Den är låg. Så mycket är absolut säkert.
Senast redigerad av Carinah78 2019-04-28 kl. 07:58.
Citera
2019-04-28, 08:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Ännu en intressant loggning, kan dock inte se att denna diskuterats tidigare i tråden även om jag tycker mig komma ihåg texten.

På den första bilden av loggremsan (2017-05-18) finns både YD, HTD och LW som FTF:are.
På den andra bilden av loggremsan (2018-07-31) är HDT överstruken, men YD och LW är fortfarande kvar på loggremsan.

Det verkar vara mycket viktigt för YD (JG) att stoltsera som FTF:are.

Häromdagen loggade han en burk som FTF och med sitt vanliga självsäkra tillägg "The D*de was here first":

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=54bba13f-5f0e-4e47-87c8-ede79783ce5b

Han verkar dock ha "missat" att cachen placerades ut redan 2016 och har hittats av otaliga burkletare sedan dess.

Citera
2019-04-28, 09:17
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Så du hävdar att du inte skrev det jag citerade? Du vet mycket väl att du skrev så, jag har inte ändrat något.
Du erkänner här att ni är flera personer som skriver från detta samma konto? Intressant.

Du/ni skriver så enastående dåligt att jag förstår att du anstränger dig för att förvilla som f ö hela tiden varit er taktik. Polis och åklagare ser i genom er skit, det är jag övertygad om.
Och ni tror att ni lurar någon vem ni verkligen är. Skrattretande.
Snälla skriv lite mer så att utredarna får ytterligare material.
Man får vara skarpsynt för att hitta vad som skiljer din citering jämfört med det ursprungliga inlägget men det verkar som det finns en liten detalj som skiljer

Medinsyns ursprungliga inlägg
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

som du citerade här
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Den här raden i slutet av din citering finns inte med i Medinsyns ursprungliga inlägg
"Avser nu att lämna för gott igen, men det har ju inte gått så bra hittills."

Den finns dock med i ett tidigare inlägg av Medinsyn så jag antar det var det som menades med "Marjasin".
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-04-28 kl. 09:30.
Citera
2019-04-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nu är han igång igen!

https://img.geocaching.com/cache/log/large/19945cba-a019-479c-9ba2-b768f68647ff.jpg

https://img.geocaching.com/cache/log/large/7c32362f-5041-4f84-adc4-0221b3a98026.jpg

https://img.geocaching.com/cache/log/large/d2e285eb-0be4-4824-8cbe-b180ea256bd5.jpg

Äckligare människa får man väl
leta efter?

”Tack för myst och cache, och grattis till era 50 event. Ska försöka förbättra närvaron till hösten!”
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=13773446-92bd-4df1-a098-e7cad7c0b14a&IID=ec16cdc3-81e4-4b24-adfb-c0944e394a79

Det kan han ju hoppas på

Han fattar fortfarande inte att de inte
vill att han ska komma på några event
Undrar vad han vill få fram något med bilderna (rivsår och lite blod)?

- tycker synd om sig själv (han är trots allt av manskön)

- så här man kan se ut utan att ha mördat någon (kanske hade rivsår vid det första förhöret och (bort)förklarat det med geo-äventyr han varit på)
Citera
2019-04-28, 09:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Undrar vad han vill få fram något med bilderna (rivsår och lite blod)?

- tycker synd om sig själv (han är trots allt av manskön)

- så här man kan se ut utan att ha mördat någon (kanske hade rivsår vid det första förhöret och (bort)förklarat det med geo-äventyr han varit på)

Ditt sista alternativ tror jag. Kanske även att förklara förekomsten av Lenas blod i sitt hem? Att hon blev skadad under en GC-tur innan de åkte hem till honom.
Citera
2019-04-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ditt sista alternativ tror jag. Kanske även att förklara förekomsten av Lenas blod i sitt hem? Att hon blev skadad under en GC-tur innan de åkte hem till honom.
Du tycks inte hysa nån särskilt stor tilltro till Polisens tekniker?
Hur tänker du dig LW:s blod ha varit avsatt i SD:s bostad?
Citera
2019-04-28, 10:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du tycks inte hysa nån särskilt stor tilltro till Polisens tekniker?
Hur tänker du dig LW:s blod ha varit avsatt i SD:s bostad?

Jo då jag har stor tilltro till dem. Men jag tänkte på att EGT skrev att SD direkt i förhör informerat att Lenas blod har funnits i hans lägenhet. Det är ju för att han vet att teknikerna får fram en "hit" även efter upptorkat blod. Han vill därför direkt förklara anledningen så att det inte ska se misstänkt ut.
Citera
2019-04-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo då jag har stor tilltro till dem. Men jag tänkte på att EGT skrev att SD direkt i förhör informerat att Lenas blod har funnits i hans lägenhet. Det är ju för att han vet att teknikerna får fram en "hit" även efter upptorkat blod. Han vill därför direkt förklara anledningen så att det inte ska se misstänkt ut.
Jo, jag förstår den tänkta/ev genomförda strategin, men hur tänker du dig LW:s blod vara placerat i SD:s bostad?

Knappast vore det framkomligt att hävda att de [ev!] LW-blodiga, SD-ägda, kläderna i hans tvättmaskin är LW-blodiga p g a att de tillsammans varit ute på geocaching i snårig terräng?

Hur skall SD ha lyckats villa bort teknikerna? Jag har inte fantasi nog att skapa det scenariot. Hjälp mig gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in