Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Precis, han va säkert i förhör ett flertal gånger, å sen slängde dom ut honom.
Så är det naturligtvis.
Det är ju en väldigt massa förhör som Örebropolisen har hållit. Det talas om ca 700 st. Om vi tänker oss att varje person ansetts vara så väsentlig för utredningen så att denna/denne förhörts i genomsnitt tre ggr, innebär det att ca 230 personer har hörts.
Ponera att samtliga istället hörts fyra ggr; då talar vi om ca 175 personer.
Så oavsett hur vi tänker oss förhören har gått till resp fördelats i antal, landar vi i att trots hundratals personers berättelser/lämnade tips, har detta inte lett till att nån ändring i bedömningen.
Det
finns skäl att misstänka SD, omständigheter talar för att han skulle kunna vara LW:s mördare, ingen tvekan om det (NB! här vill jag förtydliga för trådens kortstubinade, att det
inte står i texten att jag anser att det inte råder nån tvekan om att SD dödat LW. Det blir så lätt fel när en del här i tråden försöker sig på att läsa).
Men sannolikheten för att dessa förhör plus analyser av "teknisk art" skulle kunna höja ens misstankegradnivån till 'sannolika skäl' är försvinnande liten. Hur sannolikheten är för att SD nånsin kommer att dömas har jag ingen möjlighet att beräkna. Den är låg. Så mycket är absolut säkert.