2019-04-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Tycker hon ser smått utvecklingsstörd ut, någon som vet om hon är släkt med ICA-Jerry?

Förövrigt så har Åkesson rätt för vad har hon egentligen åstadkommit bortsett skolket? Inte ett piss.

Ja, kromosomerna verkar inte vara rätt fördelade. Men vad vet jag.

Stackars tjej som utnyttjas av globalisterna.

Hon lär ta livet av sig, när all denna hype lagt sig om ett par år.
Citera
2019-04-27, 23:55
Medlem
HeinrichCuckerts avatar
Är inte direkt imponerad av SD:s klimatpolitik. Samma gäller den verkningslösa hypen kring klimat-Greta. Om hon mot all förmodan skulle påverka något på riktigt så är väl det bra. Oavsett hur mycket av en icke-nyhet detta är så skulle Åkesson vinna på att hålla masken och stämma in i hyllningskören.
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Kyoto-protokollet menar h*n förmoldigen. https://youtu.be/6fV6eeckxTs?t=201

Det drog ner utsläppen globalt rätt rejält. Hade vi inte gjort det hade vi haft en 6-årig klimat-Greta.
Det fullkomligt forsar ut klusterbomber av skitsnack från dig i denna tråd.
- Kyotoprotokollet har inte varit någon framgång, absolut bättre än ingenting men globalt har utsläppen inte minskat sen det trädde i kraft, tvärtom ökat.
- Nej, det är på inget sätt bevisat att ryska botar låg bakom Trumps vinst i valet 2016.
- Nej, det Åkesson säger skriker inte på något sätt "jag tror inte på vetenskapen"
- "journalistismen" ..ngR pls
Citera
2019-04-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Fasen vad du har rätt!. Bor på landet, närmaste post stad 5 mil.får höjd skatt bara för att man kör en 4 driven bil? Ingen vägunderhållning alls. Inte ens plogar på vintern. Vem betalar en flytt från lands bygden, vem ersätter andrahandsvärdet på min diesel bil? Vem tror att som sossarna ska ha ladd stolpar ute i skogen? Fasen vi bor miljövänligt, ska då straffas av höjda bilskatter, höjt bränsle?

Propsar på att vi ej ska flyga, semestra i Sverige. Och, då höjer man bränslepriset. Hur fasen går det ihop?

Ps. varför får alla politiker lägenhet i Sto? Varför åker de ej kommunalt. Blir körda till jobbet utan kostnad? Jäkla blåögda som vi är!!!!!
Citera
2019-04-28, 00:10
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeinrichCuckert
Är inte direkt imponerad av SD:s klimatpolitik. Samma gäller den verkningslösa hypen kring klimat-Greta. Om hon mot all förmodan skulle påverka något på riktigt så är väl det bra. Oavsett hur mycket av en icke-nyhet detta är så skulle Åkesson vinna på att hålla masken och stämma in i hyllningskören.
Det fullkomligt forsar ut klusterbomber av skitsnack från dig i denna tråd.
- Kyotoprotokollet har inte varit någon framgång, absolut bättre än ingenting men globalt har utsläppen inte minskat sen det trädde i kraft, tvärtom ökat.
- Nej, det är på inget sätt bevisat att ryska botar låg bakom Trumps vinst i valet 2016.
- Nej, det Åkesson säger skriker inte på något sätt "jag tror inte på vetenskapen"
- "journalistismen" ..ngR pls

Om Åkesson stämde in i hyllningskören skulle jag bli besviken. Han är bättre än så. Han är inte en populist. Sverige vinner inget på att straffa ut norrlänningar med högre bil- och flygskatter. Det är stora länder som Kina vi behöver påverka för att det ska få någon effekt.
Citera
2019-04-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Fasen vad du har rätt!. Bor på landet, närmaste post stad 5 mil.får höjd skatt bara för att man kör en 4 driven bil? Ingen vägunderhållning alls. Inte ens plogar på vintern. Vem betalar en flytt från lands bygden, vem ersätter andrahandsvärdet på min diesel bil? Vem tror att som sossarna ska ha ladd stolpar ute i skogen? Fasen vi bor miljövänligt, ska då straffas av höjda bilskatter, höjt bränsle?

Propsar på att vi ej ska flyga, semestra i Sverige. Och, då höjer man bränslepriset. Hur fasen går det ihop?
Ni som bor på landet får helt enkelt försöka hitta ett flickebarn som ni kan plocka ur skolan och skicka till Stockholm med ett plakat där ni påpekar det absurda i att det är de som bor på landet som får betala priset för de bilresor som görs i stan.
Citera
2019-04-28, 00:58
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Lite snabb googling indikerar att en sänkning av bensinpriset med en krona inte skulle resultera i en nämnvärd höjning av Sveriges utsläpp (källa).
Det här är såklart åsikter, som i slutändan handlar om hur allvarlig man tycker situationen är, och huruvida vi leker med döden utan att veta det. Många kallar mig "alarmist" och påpekar att jag "överdriver", men likt Thanos i Infinity War så får man väl bara ha åsikten "I'm the ONLY one who knows that!" I en sån situation tycker man såklart att Åkesson främst, men också de övriga politikerna, spelar Rysk roulette med våra liv.

Skämt åsido så menar fler och fler forskare att vi närmar oss "tipping points", dvs. en situation där våra utsläpp bara var "avtryckaren" på pistolen som är jordens egna uppvärmningssystem, som stått för massutrotningar många gånger tidigare. Händer det att vi märker att en sån "avtryckare" (feedback loop om du vill söka) sätter in kan vi förmodligen kyssa mänskligheten farväl. Redan nu (Januari 2019) vi fått rapporter om att metandepåer från miljontals år sedan börjar töa från permafrost här och var i norra halvklotet. Det är en teoriserad "avtryckare". Random artikel som dök upp igår: https://www.technologyreview.com/s/613343/lessons-from-a-genocide-can-prepare-humanity-for-climate-apocalypse/

Citat:
Ursprungligen postat av HeinrichCuckert
Kyotoprotokollet minskade visst våra globala utsläpp. Amerikatt ville inte delta såklart, men i övriga världen vidtogs åtgärder som påverkade de globala utsläppen. Att det gjorde fenomenet exakt 10 år långsammare (6-årig Greta) är såklart spekulation, man får skämta.

Poängen med bottarna var inte det, då det inte är bevisat än, men definitivt spekulerat. Poängen var att oljelobbyn har otroligt med pengar och kan orsaka mycket större skada än så, vilket vi ser då klimatdebatten är förvirrad idag. Många förnekare som tyvärr fått utrymme, och det går att argumentera att det har med oljelobbyns agerande att göra. Exempel: https://www.desmogblog.com/2015/02/05/exclusive-bjorn-lomborg-think-tank-funder-revealed-billionaire-republican-vulture-capitalist-paul-si nger

Lomborg är en skicklig talare, vilket tillsammans med hans bakgrund som vetenskapsman gör det hela så jävla äckligt.
Citera
2019-04-28, 01:03
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Ni som bor på landet får helt enkelt försöka hitta ett flickebarn som ni kan plocka ur skolan och skicka till Stockholm med ett plakat där ni påpekar det absurda i att det är de som bor på landet som får betala priset för de bilresor som görs i stan.

De kommer inte få ett enigt media, olika klimatorganisationer ink. Soror Open Society, poltikerkår och marknadsförings-företag på sin sida. Greta är inget i sig själv utan det är den massiva apparaten bakom som är grejen, jämförbart med asyl-hysterin för ett par år sedan.
Citera
2019-04-28, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
De kommer inte få ett enigt media, olika klimatorganisationer ink. Soror Open Society, poltikerkår och marknadsförings-företag på sin sida. Greta är inget i sig själv utan det är den massiva apparaten bakom som är grejen, jämförbart med asyl-hysterin för ett par år sedan.
Om de kan få Åkesson att uttala sig så kanske det kan ge lite medietäckning. Åtminstone om det är något som kan vändas mot Åkesson.
Citera
2019-04-28, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Men lilla vännen, du har fortfarande inte svarat på frågan om vad det är som Greta säger, som är så fantastiskt att det motiverar till att hon blir nominerad till nobelpris, får prata med påven etc.

Men pyttelilla vännen där, jag har varken påstått att Greta sagt något fantastiskt som motiverar till att hon ska bli nominerad till nobelpris, få prata med påven och jag är framförallt inte heller den som sitter på flashback och tjuter över att detta är ett faktum.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och vilka är då dessa anledningar?

Att det vore olönsamt på kort sikt rädda jordens *klimat.
Vår nutida kapitalistiska tillvaro accepterar inte kortsiktig olönsamhet.
Senast redigerad av hex27 2019-04-28 kl. 01:23.
Citera
2019-04-28, 01:27
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
...

Jag är en stark anhängare av filosofin att man ska tolka sina motståndares argument med välvilja, inte på värsta möjliga sätt.

...

Har inte Åkesson samma rätt att bli bemött på vad han verkligen säger, och inte de dunkla motiv han återigen tillskrivs av dig och andra?

...

Hon personligen har inte gjort nåt större fel, möjligtvis med undantag för att hon borde gått i skola som vanligt och engagerat sig utanför skoltid.

...
1) Det är jag också.

2) Jo. Men nu uppfattar jag hans agerande liksom svansens och andra högermuppars handla om att man av ”politiskt-opposionella” skäl siktar in sig på henne. Liiite ynkligt att ge sig på ett barn för att försöka plocka poäng. Det här hade han kunnat lösa smartare.
För att återkomma till det där tvärtemot-beteendet så påminner det om ”antirasisternas” m fl agerande mot invandringskritiker och SD.

3) Poängen med hennes aktion är just att strejka från skolan för att få uppmärksamhet för frågan. I övrigt så sköter hon sina åtaganden i skolan, och har också framträtt utanför skoltid. Det är aningen svårt att göra det hon gjort och samtidigt vara i skolan. F ö så pluggar hon under resorna.
Argumentet om att hon ska vara i skolan tycker jag låter som nåt desperat som Prusseluskan skulle kunna kläcka ur sig till Pippi.
Även ”omtanken” om henne kring ”skolfrånvaro”, att hon ”utnyttjas” av vuxna och att ”hon kommer att sluta som alkoholist precis som alla ungar i Hollywood” känns bara konstlat och konstruerat.

F ö så har Greta sagt ett par starka och vettiga saker: När hon talade inför folk i Davos så sa hon typ att ”Det sägs att vi alla ska ta ansvar, men de som orsakar de största problemen sitter faktisk här och lyssnar till mig.”, det blev knäpptyst efter att hon sagt det. När hon talade inför klimataktivister i Rom sa hon typ ”Vi är inte här för att ’ni’ ska kunna ta selfies.”, riktat till politiker etc.

Det snackas om PR-insatser. Må hända att det finns ett inslag av det - men fundera vilket genomslag hon fått, det tror jag ingen PR-byrå har lyckats åstadkomma, utan jag tror att det finns ett uppriktigt intresse för frågan.

Jag är emot PK-hysterin, identitetspolitiken etc.
Men när det gäller Greta så håller jag på henne.
Hoppas bara hon slutar i tid innan hon blir en institution med allt vad det innebär. Engagemanget för miljön ska finnas hos folk, och inte kanaliseras till henne. På nåt verkar hon ha den personligheten av att inte vilja bli en institution, utan hon kommer nog att lägga av när hon känner sig färdigt med sin mission.
Go, Greta, go!
Citera
2019-04-28, 01:41
Moderator
Fear2bes avatar
Skolk istället för gymnasiet, lycka till med den karriären! Hade hon inte haft rika föräldrar så hade kraven varit betydligt mer utvecklande för henne som självständig människa. Nu hamnar hon istället i rollen som barnskådespelare köpt av lobbyister och politiken. Visst är politiken en karriär som vilken annan karriär som helst, men jag föredrar ett samhälle med så få politiker som möjligt, där politiken har betydligt mindre inflytande och pengar än idag. Och vad vet en 16 åring som vuxna inte vet?
Senast redigerad av Fear2be 2019-04-28 kl. 01:44.
Citera
2019-04-28, 01:42
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Om de kan få Åkesson att uttala sig så kanske det kan ge lite medietäckning. Åtminstone om det är något som kan vändas mot Åkesson.

Ja möjligheterna förbättras, se pensionärsdemonstrationen nu senast där de fick uppmärksamhet tack vara SD, till etablissemangets förtret för liksom att de behöver höga bränsleskatter till asylindustrin behöver de hålla pensionärerna i fattigdom för att omfördela resurserna till asylindustrin. Ja SD börjar bli en maktfaktor med sina 1,1 miljoner väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in