2019-04-27, 21:56
Medlem
Det har kommit 30 avsnitt.

Jag ser ofta en hel veckas avsnitt på samma kväll via cmore.

Det är tydligt att varje avsnitt inte är en "hel dag" - ofta pratar de till och med om kvällens öråd i programmet innan örådet, och vissa avsnitt tar slut mitt eller aldeles innan tävling.

Så min gissning är att i dessa 30 avsnitt har kanske 15 eller 18 riktiga dagar passerat.

Och som sagt, på 15 dagar och basföda går man inte ner några extrema mängder.

Ni kan ju också titta på vissa av deltagarnas solbrännor - de är helt obefinltiga på vissa.
Citera
2019-04-27, 22:37
Medlem
Gnomegirls avatar
Jag har hört obekräftade rykten om att självaste Hans Scheike har varit där och gett dem ris.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2019-04-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orbetor.Trebor
Anders sa i bakom kulisserna programmet att en veckas program spelas in på fyra dagar.
Alltså är fyra dagar en vecka för deltagarna.

Aha. Serien har gått i 6 veckor. Då blir det 6*4 =24 dagar för deltagarna på ön.
Citera
2019-04-28, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Sophie ser ut som dom där isgubbarna i GoT.

”Isgubbarna” 😂 Ja hon är verkligen blek!
Citera
2019-04-28, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Hur kan de prestera bra på tävlingarna, de är ju fysiska nästan alltid. Hade man levt på cocos i den värmen enbart hade man inte orkat med det där.

Googla ”ketos”. Det är svaret. Kroppen går på fettdrift, finns maratonlöpare som kör ketogen diet, tex.
Citera
2019-04-28, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tengill
Det finns två anledningar att de inte går ner i vikt.

Den första är att avsnitten och tidsuppfattningen är "Dokusåpa-veckor" - Det är egentligen bara 3 dagar mellan öråden. Även om det har kommit 50 avsnitt så har de än så länge bara suttit på ön i typ 14 dagar.

De får i sig en del kalorier. Även om det suger så trycker de i sig en hel del utplacerad kassavarötter och kokos. Även "belöningar" och kycklingar och skit från tävlingar spelar in.

Så summa summarum: De får säkert i sig typ 1000 - 1500 kcal dagligen och har bara varit där 15 dagar - då går man inte ner så jäkla mycket i vikt. Det kan ni själva testa hemma.

Martin Melin gick ner ca 20 kg om jag inte minns fel.
Citera
2019-04-28, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
”Isgubbarna” 😂 Ja hon är verkligen blek!

Är hennes hår på hennes huvud en peruk ?
Citera
2019-04-28, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Googla ”ketos”. Det är svaret. Kroppen går på fettdrift, finns maratonlöpare som kör ketogen diet, tex.

Kanske därför tjockis Linn är bra på tävlingarna, hon har mycket "bränsle" att ta av. Tjockisar i Robinson har en mao en fördel. Har inte tänkt på det.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-04-28 kl. 08:28.
Citera
2019-04-28, 09:36
Medlem
På tal om allt matsnack just nu. När jag såg trailer för dagens avsnitt får jag uppfattningen att fusket som tas upp handlar om just mat.
Vad får ni andra som sett trailern för uppfattning?
Citera
2019-04-28, 20:05
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tengill
Det har kommit 30 avsnitt.

Jag ser ofta en hel veckas avsnitt på samma kväll via cmore.

Det är tydligt att varje avsnitt inte är en "hel dag" - ofta pratar de till och med om kvällens öråd i programmet innan örådet, och vissa avsnitt tar slut mitt eller aldeles innan tävling.

Så min gissning är att i dessa 30 avsnitt har kanske 15 eller 18 riktiga dagar passerat.

Och som sagt, på 15 dagar och basföda går man inte ner några extrema mängder.

Ni kan ju också titta på vissa av deltagarnas solbrännor - de är helt obefinltiga på vissa.

Har också tänkt på det gällande brännorna. Visst, man kanske kan ösa på med solskydd, men är man ute 24h så blir man brun.

Tror också att vi lurade av antalet dagar kontrar verkligheten.
Citera
2019-04-28, 21:05
Medlem
Piff & Puff fuskar
Citera
2019-04-28, 21:05
Medlem
emilio ljuger ju värre än en ko skiter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto