2019-04-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
...och på vilket sätt är det ett problem?

... och på vilket sätt är det problem att Greta förespråkar något hon anser är ett problem?
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Det här är off-topic för ämnet.

Topic är följande:

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Är det Greta som avslöjat att kejsaren är naken när vi inte kan ta hand om vår miljö, eller är det Jimmie Åkesson när han kallar Greta för barn och att hon inte tillför någonting?

Jag ska inte säga att hon inte tillför någonting alls. Det är väl inte fel med lite extra uppmärksamhet på miljöfrågorna.

Men i stort har Åkesson rätt när han säger följande (länk):
"det är också en av de mer infekterade frågorna. Det finns en linje, och avviker man på något sätt från den linjen, då är man ond, ungefär som med invandringspolitiken.

Jag förnekar inte att det finns klimatförändringar, och jag förnekar inte att mänskligheten påverkar dem i fel riktning, absolut inte. Men jag är ju politiker, och jag måste se till "vad gör politiken", och hur effektiv är den klimatpolitik som bedrivs."
Han har definitivt rätt i att frågan är infekterad. Vissa av partierna försöker skaffa sig ett övertag genom att hävda att deras väg är den enda rätta, och alla andra är dumma i huvudet, kanske till och med direkt onda.

Jag håller med honom om att svenska politiker ska fokusera på de saker de själva kan påverka, och hur effektiva de är i praktiken.

Citat:
[...] när han vill sänka bensinpriserna [...]

I SD:s partiprogram står det "sänka priset" (källa), i intervjun lät det mer som "iallafall inte höja priset". Så det låter ju inte som några större sänkningar iallafall.

I vilket är det inte det som sänker jorden. Rent praktiskt kan vi inte heller förvänta oss att vi sänker ens Sveriges utsläpp i nån större grad nästan oavsett hur dyr bensinen blir. Däremot kan hela samhället få problem av dyra drivmedel, som gör det mycket svårare att lösa de miljöproblem vi står inför.

Citat:
Sist säger du "Här är Sveriges utsläpp. Det är inga utsläpp", vilket är en jäkla paradox som inte hör hemma i det svenska språket!

Menar du på fullt allvar att mindre än 0,5 promille är ett nämnvärt utsläpp?

Är man autistiskt lagd är det kanske en livsviktig skillnad. Men för de ingenjörer som ska lösa problemen hoppas jag att de i första hand fokuserar på första, andra, och möjligtvis tredje ordningens effekter. Inte fjärde ordningens och lägre.

Det är ju kärnan i Åkessons resonemang. Sätt in åtgärderna där de gör mest nytta till lägst kostnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
En fjärdedel av Sverige var nasianstrukna på trettiotalet.
Alla partier utom SD har tagit avstånd från allt tidigare nassetänkande.

Alla partier, kan du nämna vilka samt vad är nasianstrukna?
Citera
2019-04-27, 21:25
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
I specifikt Sverige är det vanligt av den politiska vänstern att använda olika retards i sina känslobaserade kampanjer. Mängder med komiker får för talan i frågor där de har noll koll och nu utnyttjas ett autistiskt barn i politiska syften. Vidrigt och ovärdigt. Precis som man förväntar sig av den politiska vänstern och mänsklighetens avfall...
Citera
2019-04-27, 21:25
Medlem
Citat:
Det finns en känd saga om Kejsarens nya kläder som säger mycket om oss svenskar i nutid. Några bluffmakare gör kläder av ingenting som de säljer dyrt till kejsaren. Han är en fegis och sucker för smicker, så han låtsas som han ser kläderna. Och ingen vågar göra bort sig och säga emot kejsaren. Utom ett litet barn, som ropar att han är naken. Och då släpper förtrollningen, och alla vuxna vågar se sanningen som den är. Kejsaren är naken.

Är det Greta som avslöjat att kejsaren är naken när vi inte kan ta hand om vår miljö, eller är det Jimmie Åkesson när han kallar Greta för barn och att hon inte tillför någonting?

Greta gör inget fel, all cred till henne. Men faktum för mig är att Greta är ett barn, hon kan ingenting särskilt om miljön, och ändå behandlar vuxna henne i media som Jesus. Media verkar behöva och tro på Greta mer än Jimmie, partiledare för det näst största partiet.

Vad gäller klimatfrågan gäller samstämmigheten från expertpanelerna att det finns en påverkan från mänskliga aktiviteter.

Men hur stor, betydelsen av den och framförallt vad som bör göras behöver diskuteras öppet och värderingsfritt.

Typ så här:

https://www.youtube.com/watch?v=5QyXduteiWE

Och därvidlag tillför Greta ingenting. Tvärtom.

Icke alla unga viljor
äro friska, rena liljor,
ont de göra, ont de lukta,
när de dofta och befrukta
i de vita liljors ring,
och när lustigt de sig tycka
med sitt frömjöl sprida lycka
sprida de blott pestfrö kring.
Citera
2019-04-27, 21:27
Medlem
Citat:
Vi diskuterade eventuell Agenda JÅ har med sitt uttalande och huruvida han tar IPCC:s Oktoberrapport på allvar när han vill sänka bensinpriserna (att han vill ha kvar kärnkraft är rationellt, men inte nödvändigtvis en indikation på detta, då det är upp till honom att packetera den åsikten åt SD hur han vill, igen, ta inte saker för "face value").
Sänka bensinpriset. Horribelt. Det är häpnadsväckande att Åkesson skall ha så svårt att fatta att den gamla klyschan "hela landet skall leva" inte avser glesbygden och att fattigt folk inte har bakom ratten att göra.
Citera
2019-04-27, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Partiet startades av nazister och bssare och diverse slagskämpar. Tina nordström höll tal i nazistuniform 1996.
Efter det började man tona ner det nazistiska.
Edit
Efternamnet på tina. Lämnar jag öppet. Det påminner för mycket om en tvkocka

Hon hette Tina Hallgren-Bengtsson

Om du är intresserad av sanningen och en seriös debatt. Titta på partiets grundare
Anders Klarström som berättar om historien.
https://youtu.be/4A2bnqeFRzM

Ska människor alltid dömas av ett drev?
Kan människor ändra sig eller om har man begått ett fel verkligt eller påhittat ska man alltid straffas för det.

Mp startades av en serierattfyllerist och alkis
ska alla mpare bedömmas efter det.
Maria Ferm deras invandringsstalesperson har varit knarkhora och tjuv. Ska hon och alla hon snackat med kallas knarkarjävlar eller tror du att hon bättrat sig?

Väx upp bedöm människor efter hur dom är i nutid. Sen ljug inte och förstora upp SD historia det är idag och framåt som räknas.
Citera
2019-04-27, 21:30
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och som bonus så kanske hon även skaffar sig ett nobelpris. Det är ju en bra merit inför framtiden. Hur många svenska barn har det?

Låt säga att Greta i framtiden drabbas av svåra psykiska problem, drogberoende, och till slut begår självmord.

Skulle du då fundera det minsta lilla över om det kanske ändå hade varit bättre om hon fått vara ett barn, och sluppit rampljuset?
Citera
2019-04-27, 21:31
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Nu är du inte påläst. SD har visst en klimatpolitik, som skiljer sig radikalt från t.ex MP V och S. Vilket är bra, vi som röstar gillar olika. Tack SD för att ni vågar sticka ut, det behövs för demokratin.

BS. Om klimatfrågan blir viktigare än integration och/eller trygghet så är SD rökta. Det fattar väl du också? Eller..?
Citera
2019-04-27, 21:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
BS. Om klimatfrågan blir viktigare än integration och/eller trygghet så är SD rökta. Det fattar väl du också? Eller..?

Nej, vi förstår det. Det är ju hela poängen med Greta. Skifta fokus. Bakom ligger Soros och PR-byråer.

Nu finns det dock inte tillräckligt många retarderade svenskar för att den enkla bluffen ska fungera.
Citera
2019-04-27, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är precis så det fungerar. Den som är bäst på att opinionsbilda är ju inte nödvändigtvis den som har de bästa faktakunskaperna inom området. Snarare tvärtom.

En tråkig gammal professor med enorma faktakunskaper kan ju vara helt värdelös som en opinionsbildare samtidigt som en liten engagerad tjej med ett naivt utseende kan vara en helt utmärkt opinionsbildare (förutsatt att hon har folk bakom henne som hjälper till).

Vi kan jämföra detta med hur det fungerar i dagens musikbransch. Vem är det som folk, speciellt ungdomar, ser upp till? Den coola pojken/flickan med coola kläder och cool frisyr som sjunger låtarna? Eller de gamla tunnhåriga män som tagit fram artistens låtar, kläder, frisyr och som ordnar allt runtomkring? Vem är det folk, t.ex ungdomar, pratar om? Du vet nog svaret...
Vem man ser upp till får var och svara på. Jag konstaterar att 2015 var det "experten" Schyffert som skulle lära oss om migrationskrisen. Nu har vi Greta för att lära oss om "klimatkrisen" . Det är både sorgligt och pinsamt att tillståndet i Sverige är sådant. Jag säger nej för egen del. Jag låter mig inte ledas av varken Schyffert eller Greta.
Citera
2019-04-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
SD kommer öka. Vem vill ha flygskatt,ökade elpriser och betala 25 spänn för en liter soppa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in