Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-23, 09:25
Medlem
Värmdövägen och området Storängen i Nacka kan väl räknas som del av Saltsjö-Duvnäs?

Debbie & Rickard bor på Värmdövägen 199. Där är är även Debbies far Özz folkbokförd (enligt hitta.se). Enligt hitta.se finns även adressen Värmdövägen 214 angiven för Mamoste (tror den ändringen gjorts nyligen).

Özz är folkbokförd på Värmdövägen 214 (oklart om han verkligen bor där). Där är även Özz mor Zinet folkbokförd.

Varför makarna Mamoste och Zinet är folkbokförda på varsin adress hos två av deras barn verkar lite underligt...

(Debbie & Rickard köpte sitt hus 2003 och Özz sitt 2007).
Senast redigerad av Enne 2019-04-23 kl. 09:38.
Citera
2019-04-23, 10:47
Medlem
Rättelse i föregående inlägg:
Citat:
Debbie & Rickard bor på Värmdövägen 199. Där är är även Debbies far Mamoste folkbokförd
Citera
2019-04-23, 11:09
Medlem
vemvisstes avatar
Skrivna på dessa adresser enligt Birthday
Mamoste Nujen
Värmdövägen 199
Nacka
-
Zinet Nujen
Värmdövägen 214
Nacka
-
Debbie Dariane Devrim Nujen
Värmdövägen 199
Nacka
-
Loran Azad Nujen, 43 år
Värmdövägen 214
Nacka
-
Ulas Nujen, 42 år
Bryggargatan 23
Visby
Citera
2019-04-23, 12:40
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Värmdövägen och området Storängen i Nacka kan väl räknas som del av Saltsjö-Duvnäs?

Debbie & Rickard bor på Värmdövägen 199. Där är är även Debbies far Özz folkbokförd (enligt hitta.se). Enligt hitta.se finns även adressen Värmdövägen 214 angiven för Mamoste (tror den ändringen gjorts nyligen).

Özz är folkbokförd på Värmdövägen 214 (oklart om han verkligen bor där). Där är även Özz mor Zinet folkbokförd.

Varför makarna Mamoste och Zinet är folkbokförda på varsin adress hos två av deras barn verkar lite underligt...

Söker kanske bostadstillägg (inget förvånar mig längre när det gäller the untouchables Nujen's)
Citera
2019-04-23, 22:18
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Söker kanske bostadstillägg (inget förvånar mig längre när det gäller the untouchables Nujen's)
Ja något trixande fixande och fuskande beror det säkert på
Citera
2019-04-23, 22:40
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Nummer 214 kan möjligen räknas tillhöra Duvnäs, med ett nödrop. Jag vet faktiskt inte hur noga lokalbefolkningen drar gränsen men det mest praktiska vore att kalla Storängen för Storängen. Men Duvnäs är en flådigare adress. Det är synd att Debbie är så ödmjuk, annars hade hon dragit till med "Duvnäs udde", det hade underlättat för oss (förskjutningen av namn behöver inte vara hennes eget påhitt).
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-04-23 kl. 22:59.
Citera
2019-04-24, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Jag har skrivit mer än 500 inlägg - alla i den här tråden - och det blir givetvis ett och annat sakfel i texten, särskilt som många av mina inlägg är författade mycket snabbt som svar på frågor eller som rättelser. Men det finns tyvärr även några sakfel i de skrivelser som har publicerats här och sedan skickats till olika adressater. Det är nu inget att göra åt, men jag passar på att rättta även dessa.

...

Det är sorgligt att tråden på sätt och vis urartat helt på senare tid - med inlägg i stort sett bara av mig och Hannes Müller, vilket signaturen Sven-Gustaf mycket riktigt påpekat. Jag har haft den goda viljan och hoppfulla inställningen, att alla kan läras att tänka om - om de bevisligen har fått saker helt om bakfoten. Kanske har Sven-Gustaf helt rätt i, att hälften av mina drygt 500 inlägg mer eller mindre är kopplade till Hannes Mülllers inlägg. ... Så här kan tråden helt enkelt inte fortsätta. Men jag har faktiskt ingen enkel och bra lösning på "problemet". Kanske någon annan har det?

Misströsta inte medianox. Du ska njuta av den där pacemakerns möjligheter. Men passa också på att njut av andra läsares förmåga att skilja agnarna från vetet bland alla dessa inlägg, som blivit ett slags duell mellan dig och HM. Det bara tär på dig och det tär på tråden. Jag har löst det så att jag scrollar förbi inläggen som ingår i "duellen". HM tillför inget i sak, så därför går den delen av scrollandet snabbt. Dina inlägg sorterar jag i "ingår i duellen" och sådana inlägga där du tillför nytt eller rättelser. HMs inlägg och dina "duell"-inlägg är nedförsbacke för läsarna. Du behöver inte alls besvära dig och svara för att vara artig.

Nu väntar jag bara på myndigheternas svar; beslut och handlingar. Önskar dig en trevlig vår och fortsätter följa den här tråden, där vi också har flera från hela landet som gör inlägg och följer. Tråden är oerhört väl sammanhållen och konkret tack vare dig.
Citera
2019-04-25, 07:07
Medlem
När Debbie och Özz Nujen 2015 förvärvade de två fastigheterna Nystugu 1:125 (skolan och sockenmagasinet) och Nystugu 1:142 (Gazeliigården) av kommunen, fick de givetvis ingående information om fastigheterna och försäljningsvillkoren. Förhandsbesked gavs sannolikt även av byggnadsnämnden för en förändrad användning av de befintliga byggnaderna - det sker i princip alltid när en kommun avyttrar fastigheter som på något sätt har ingått i den kommunala verksamheten. En utredning av Nujens lagöverträdelser i samband med byggnadsverksamheten på de två fastigheterna 2015-2018 bör därför även innefatta en redogörelse för hur kommunens egna förtroende- och tjänstemän har agerat - eller underlåtit att agera under den aktuella fyraårsperioden. Bara anslutningen av helt nya vatten- och avloppsledningar till skolan och sockenmagasinet kräver till exempel aktiv kommunal medverkan.
Senast redigerad av medianox 2019-04-25 kl. 07:40.
Citera
2019-04-26, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
När Debbie och Özz Nujen 2015 förvärvade de två fastigheterna Nystugu 1:125 (skolan och sockenmagasinet) och Nystugu 1:142 (Gazeliigården) av kommunen, fick de givetvis ingående information om fastigheterna och försäljningsvillkoren. Förhandsbesked gavs sannolikt även av byggnadsnämnden för en förändrad användning av de befintliga byggnaderna - det sker i princip alltid när en kommun avyttrar fastigheter som på något sätt har ingått i den kommunala verksamheten. En utredning av Nujens lagöverträdelser i samband med byggnadsverksamheten på de två fastigheterna 2015-2018 bör därför även innefatta en redogörelse för hur kommunens egna förtroende- och tjänstemän har agerat - eller underlåtit att agera under den aktuella fyraårsperioden. Bara anslutningen av helt nya vatten- och avloppsledningar till skolan och sockenmagasinet kräver till exempel aktiv kommunal medverkan.

Har detta gjorts?

Det är första gången jag hör ett sådant påstående att helt nya vatten- och avloppsledningar gjorts och jag undrar varifrån du hört det? "Enne"?

Att leta fram konkreta byggåtgärder som kräver bygglov eller andra myndigheters medverkan som kräver tillstånd är dock ett lovvärt initiativ - det är sådant som saknats i de anmälningar som gjorts. Sådant bör nog gå att leta fram, Akilov har ju sagt att han bland annat sysslat med rivning av väggar och det kan vara sådant som krävs bygglov till.
Citera
2019-04-26, 07:49
Medlem
Nya VA och elledningar har gjorts vid Villa Zetterling, inte vid Skolan/Gazeligården. Däremot borde VA och el ha installerats i Sockenmagasinet, där det inte fanns innan Nujens ombyggnad av ett oisolerat kallförråd till bostadshus.

Innan Gazeligården (teatern) såldes installerades där en större värmepump (för ca 2-300 000), den fick Özz på köpet så att säga.
Senast redigerad av Enne 2019-04-26 kl. 08:27.
Citera
2019-04-26, 09:07
Medlem
Citat:
Nya VA och elledningar har gjorts vid Villa Zetterling, inte vid Skolan/Gazeligården. Däremot borde VA och el ha installerats i Sockenmagasinet, där det inte fanns innan Nujens ombyggnad av ett oisolerat kallförråd till bostadshus.

Innan Gazeligården (teatern) såldes installerades där en större värmepump (för ca 2-300 000), den fick Özz på köpet så att säga.

Om man på foton visar ett nytt badrum, ett nytt kök etc i sockenmagasinet inte bara borde utan har uppenbart just nya vatten- och avloppsledningar installerats. Man har inte rätt att utan bygglov ansluta nya vatten- och avloppsledningar vare sig till skolans gamla ledningar eller till kommunens ledningssystem vid tomtgränsen. Men den intressanta frågan här är ju inte om bygglovspliktiga åtgärder vidtagits utan tillstånd - utan om kommunens förtroende- och/eller tjänstemän varit medvetna om detta. För mig utgör skolan och sockenmagasinet en bebyggelseenhet och skall vid inspektion betraktas som just en sådan. Har man för övrigt väsentligen förändrat användningen av en byggnad (som här från förråd till bostad) behöver man inte leta upp några fler bygglovspliktiga åtgärder som utförts på byggnaden i fråga. Byggsanktionsavgiften är högst där lagöverträdelsen är störst.
Senast redigerad av medianox 2019-04-26 kl. 09:21.
Citera
2019-04-26, 12:04
Medlem
Citat:

Ja så trodde jag också. Nya VA-anslutningar har inte gjorts vid fastigheterna inne i samhället Skolan + Gazeligården utan på det med bygglov ombyggda projektilmagasinet.

Det du senare kommer med som jag har fetat är mycket intressant vad det gäller det jag efterfrågat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in