2019-04-27, 17:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nu höll ju inte det som han anklagades för varför åklagaren, för att rädda ansiktet på sig själv, brottsoffret och rättssystement, lade fram ett förslag som det inte gick att tacka nej till. En villkorlig dom på ett år, som dessutom var skriven så att den skulle upphävas, i sin helhet, i samma ögonblick som Bosse lämnade landet.

Jag tror de allra flesta, även de mest oskyldiga, skulle tackat ja till det erbjudande Bosse fick i det läge han fick det. Att snabbt komma hem och dessutom få hela straffet upphävt i samma ögonblick som flyget lyft från flygplatsen måste vara väldigt tilltalande. Detta var naturligvis anledningen till att Bosse valde att avstå rättegång. Han hade ju dessutom fått en högst personlig inblick i hur osäkert det amerikanska rättssystement kan vara och vågade därför inte chansa på att få rätt i domstol.
Om åtalet inte hade hållit så hade han utan problem kunnat tacka nej till en deal.

Bosse hade för övrigt inte bara antastat en pojke - det var fler som råkat ut för att han inte kunde hålla fingrarna i styr.

Straffet blev inte upphävt -- han är dömd i USA och får inte återvända dit, sitt 12 månaders villkorliga får han avtjäna här hemma.
Citera
2019-04-27, 17:47
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om åtalet inte hade hållit så hade han utan problem kunnat tacka nej till en deal.

Bosse hade för övrigt inte bara antastat en pojke - det var fler som råkat ut för att han inte kunde hålla fingrarna i styr.

Straffet blev inte upphävt -- han är dömd i USA och får inte återvända dit, sitt 12 månaders villkorliga får han avtjäna här hemma.
Vad har du för bevis för att fler har råkat ut för Bos fingrar?
Edit: fingrar ska det vara
Citera
2019-04-27, 17:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad har du för bevis för att fler har råkat ut för Bos fingar?
Det har framkommit i rapporteringen.
De fyra vittnen som skulle höras i slutet av april har väl dessutom en del att tillföra - en del som Bosse undvek via dealen.
Citera
2019-04-27, 17:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Det har framkommit i rapporteringen.
De fyra vittnen som skulle höras i slutet av april har väl dessutom en del att tillföra - en del som Bosse undvek via dealen.
Finns inget som han är dömd för så försök att vara saklig.
Citera
2019-04-27, 17:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Han är "adjudicated guilty" så jo, han är dömd.
Citera
2019-04-27, 17:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo han är dömd.
När det sker en pleabargin så fastställs domen av en domare - men man hoppar över själva rättegången.

Du kan dömas på tre sätt i USA

Rättegång med juryprövning
Rättegång med domarprövning
Pleabargin som domare godkänner och fastställer domen.

Det är alltså inte som att få böter eller strafföreläggande om du trodde det.
Citera
2019-04-27, 18:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jo han är dömd.
När det sker en pleabargin så fastställs domen av en domare - men man hoppar över själva rättegången.

Du kan dömas på tre sätt i USA

Rättegång med juryprövning
Rättegång med domarprövning
Pleabargin som domare godkänner och fastställer domen.

Det är alltså inte som att få böter eller strafföreläggande om du trodde det.
"det var fler som råkat ut för att han inte kunde hålla fingrarna i styr."
Så skrev du.
Citera
2019-04-27, 18:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Så skrev du.

Det var ju två äldre tonåringar som påstod att Bosse vill känna på deras muskler dagen efter det som anmäldes. Alltså mycket ringa incidenter. Kan ju inte vara några som helst problem för en vältränad 17-åring att undkomma en 85-åring.
Citera
2019-04-27, 18:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så skrev du.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJvw8v/tv-profilen-besokte-brottsplatsen-20-ganger
Citera
2019-04-27, 18:16
Medlem
MrFolds avatar
Jag tror Bosse är den äldste, svenske kändis som figurerat som tilltalad i ett brottsfall. Åtminstone kommer jag inte på någon som varit äldre.

Nu är han dömd för en mindre förseelse och som flera andra konstaterat så kommer vi aldrig att få någon klarhet i vad som egentligen hände eller inte.

Jag tror inte livet blir så annorlunda för honom, det som nu återstår. Han hamnade lite ute i kylan redan 2012 efter pratet om "svartingar" som gick ut i sändning när han hälsade på i kommentarshytten. Tidningarna har brukat göra nån intervju om året med honom där han berättar om sin hosta som kommer att ta livet av honom. De intervjuerna tror jag upphör nu, men jag vet inte om han bryr sig. Av de närmare kompisar han har kvar så blir han förmodligen inte övergiven.

Framför allt är han en gammal man: Fyllda 85 år. Han har redan överlevt mer än hälften av sina manliga generationskamrater och går nu in i en ålder där risken att bli sjuk och dö snabbt ökar. Gissningsvis lever han kanske några år till i obemärkthet och utan att störas av någon (gissar jag). När han går bort kommer tidningarna att skriva om hans långa gärning på TV-sporten, men förbigå den här episoden med tystnad. Med rätta om nån frågar mig.
Citera
2019-04-27, 18:17
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJvw8v/tv-profilen-besokte-brottsplatsen-20-ganger
Pleabargin gällde bara en incident och inte flera som du påstår.
Citera
2019-04-27, 18:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Pleabargin gällde bara en incident och inte flera som du påstår.
Jag har inte påstått att den behandlade mer ett åtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in