Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Vad hindrar någon från att vara en journalist som är bra men samtidigt vara en oerhört suspekt figur?
SÄPO kan knappast okeja folk baserat på att de är duktiga. Lika dumt som när flyktingaktivister tycker att "han är snäll och bra på fotboll" är ett bra argument för uppehållstillstånd.
Jag är inte säpo och jag bwedömmer folk efter vad de själva gör eller inte gjort. Som jag ser det är problemet för säpo att han träffat/haft kontakt med folk som de av någon anledning tycker är suspekta.
En journalist som gör en säkerhetsutredning kring varje person den träffar är i mina ögon inte mycket till journalist.
Jag tycker han är en bra journalist som skriver bra artiklar där människor/fakta kommer fram med sitt utan att han själv står i centrum.
Sedan tycker jag faktiskt de här misstänkliggörandena av Putilov ack så mycket liknar de som drabbar alla oppositionella i Sverige: Den har träffat hemske den och den, den har gillat det och det på facebook, den har varit på samma möte som den och den... och vet du vad detta påminner om? Skolgårdsmobbing av värsta slag och straffet för de utsatta är ensamhet och isolering.
Har ni politiskt korrekta inte något bättre att komma med?
Argument till exempel?
Eller vad ont har Egor Putilov gjort?