2019-04-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Nej det gör inte Greta, hon vill att CO2 utsläppen stoppas till år 2025. Förstår du ens själv vad det är för dårpippipolitik hon för fram?
Har du något eget förslag för att rädda klimatet? Jag slår vad om att Greta vet betydligt mer om klimatet än vad både Herr Jag vet inte och och SD gör.
Citera
2019-04-27, 13:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Hur går Greta i skolan när hon är ute och reser världen runt? Är hon klonad?

De dagar hon inte är i skolan pluggar hon på distans. Hon har skolböcker med sig.

Och enligt rektorn så går det bra för henne. Hon klarar skolarbetet bra.
Citera
2019-04-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har du något eget förslag för att rädda klimatet? Jag slår vad om att Greta vet betydligt mer om klimatet än vad både Herr Jag vet inte och och SD gör.
Är klimatet i fara? Är du från vettet? Klimatet förändras som det alltid har gjort och kommer att göra tills tidens ände.
Det vi bör göra är att följa med förändringarna.
Citera
2019-04-27, 13:26
Medlem
Citat:
Hur går Greta i skolan när hon är ute och reser världen runt? Är hon klonad?
Anpassad skolgång, hört talats om det? Dessutom hinner hon väl plugga under tiden som hon reser? För fan tänk lite
Citera
2019-04-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Åkesson kanske tror att om Greta gick i skolan så skulle hon lära sig att den stora invandringen spär på växthuseffekten ordenligt.
Då de börjar leva efter västerländska förhållanden med mycket bilkörning, flyg, bostadsbyggande med tillhörande skövling av naturen.
Väl dokumenterat av forskare världen över.
Lär de ut sånt i skolan förresten och hur skulle stämningen kring matbordet hemma hos familjen Ernman bli?
Eller om skolan lär ut att grundorsaken till alla miljöproblem är överbefolkningen. Vilket måste brytas annars blir det ohållbart. Och att man måste sluta att föröka sig som kaniner i Afrika, Mellanöstern och Asien. Då bryter väl morsan Ernman ihop.
Citera
2019-04-27, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Anpassad skolgång, hört talats om det? Dessutom hinner hon väl plugga under tiden som hon reser? För fan tänk lite
Hinner hon? Och vad hinner hon ta in och hur mycket förlorar hon?
Citera
2019-04-27, 13:31
Medlem
Citat:
Hinner hon? Och vad hinner hon ta in och hur mycket förlorar hon?
Ja det gör hon väl? Hon åker ju tåg till varje stad hon besöker. Sluta oroa dig för hennes skolgång det är definitivt inget skolk det handlar om även hur mycket du försöker få det till det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De dagar hon inte är i skolan pluggar hon på distans. Hon har skolböcker med sig.

Och enligt rektorn så går det bra för henne. Hon klarar skolarbetet bra.
Vad tycker du rektorn skall säga? Att hon borde tvångsomhändertas? Greta är ett barn som utnyttjas å det grövsta.
Citera
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
De andra barnen kommer att växa upp och skaffa sig körkort så att de kan ta bilen till flyget för sin Thailandssemester. Väl där kommer de att frossa på jätteräkor och köpa billiga kläder som tillverkats under slavliknande förhållanden av miljöfarlig bomull. När de ligger på stranden och leker med sina iphones som tillverkats av ovanliga jordartsmetaller från miljöfarliga gruvor i tredje världens konfliktområden kommer de att gilla den för närvarande rådande trenden oavsett om den handlar om klimat, flyktingar eller hemlösa ekorrar.

Lite så. Hysterin kring Greta ger en bild av att hela världen hyllar henne, vilket ju inte alls stämmer. Snarare tvärt om.

Sedan kan jag inte låta bli att tänka på Aviciis öde. Greta har asperger och många i den gruppen lider av psykisk ohälsa med suicida drifter. Den debuten brukar komma i gymnasieåldern. När publiciteten har lagt sig, för det kommer den att göra, kan det bli en väldigt ledsam backlash för henne.
Citera
2019-04-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Lite så. Hysterin kring Greta ger en bild av att hela världen hyllar henne, vilket ju inte alls stämmer. Snarare tvärt om.

Sedan kan jag inte låta bli att tänka på Aviciis öde. Greta har asperger och många i den gruppen lider av psykisk ohälsa med suicida drifter. Den debuten brukar komma i gymnasieåldern. När publiciteten har lagt sig, för det kommer den att göra, kan det bli en väldigt ledsam backlash för henne.
Det bryr sig inte cynikerna som utnyttjar henne sig om. Då har de gått vidare med nästa bluff.
Citera
2019-04-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
jo det verkar du vara.
För att jag håller mig till sanningen? Okej
Citera
2019-04-27, 13:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Vad tycker du rektorn skall säga? Att hon borde tvångsomhändertas? Greta är ett barn som utnyttjas å det grövsta.

Rektorn behöver inte säga något alls huruvida det går bra för henne i skolan eller inte. Men säger rektorn att det går bra, så får man anta att det går helt ok för henne.

Greta är ett speciellt barn med Asperger. Så vad som är bra eller dåligt för henne är kanske inte samma sak vad som är bra eller dåligt för andra personer.

Här kan du läsa lite om Greta, innan hon blev världsberömd:

Citat:
"Det har varit ett helvetiskt år"

– Hon kom hem från skolan, ville inte äta, slutade prata, slutade läsa, slutade vilja – slutade fungera helt enkelt, berättar Malena Ernman.

– De ringde från skolan, vi hämtade henne och slussades sedan mellan olika läkare, vårdcentralen, akuten, det togs blodprover – vi visste inte vad det var och Greta ville inte prata och inte äta. Hon var bara väldigt ledsen och deprimerad och ville inte gå till skolan, ville inte vara där. Vi var hemma med henne 24 timmar om dygnet. Hon ville mest sitta i soffan med oss.

Efter många och smärtsamma turer fick dottern Greta diagnosen Aspergers syndrom.

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/det-har-varit-ett-helvetiskt-ar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in