2019-04-27, 04:30
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Fin lista. Jag struntar i de andra lagen (mer eller mindre). Lundqvist klar alltså? Förstemålvakt och Markström ytterst kompetent och erfaren andremålis. OEL, mycket trevligt. Hörnqvist är riktigt jävla bra också. Ser fint ut så här långt.

-----

Man förlorade mot Finland i den här inför-VM-turneringen, men fick revanch och vann med 3-1.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/9vk1mr/sverige-tog-revansch--slog-finland

Hörnqvist klar (14 NHL-spelare så här långt)

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/vQlVyj/vm-beskedet-patric-hornqvist-tackar-ja

Vill gärna ha Bäckström också, om han kan spela.

15 NHL-spelare tydligen. Kul med Lindholm som gjorde 78 poäng (!) på 82 matcher i grundserien.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/MRA8Eo/svenskstjarnan-tackar-ja-till-vm

JaVisst år listan fin! Jag tycker det här börjar se riktigt lovande ut.

Japp, både Lundqvist och Markström skall visst vara klara. Ja, jag tror också Lundqvist är tänkt som förstemålvakt. Två kanonbra målvakter är inte illa. Det lär behövas om vi skall lyckas försvara guldet.

Jag håller helt med dig om att OEL, Hörnqvist och Lindholm är riktigt grymma. Men även t.ex. Adam Larsson och Elias Pettersson är riktigt bra också tycker jag. Men visst ytterligare något riktigt tungt namn, som t.ex. Bäckström, skulle sitta bra. Men jag tyckter Sveriges trupp redan nu ser riktigt stark ut.

Men jag tycker Ryssland förefaller fått ihop en riktigt "oroväckande" stark trupp. USA ser ganska starka ut också. Men den Kanadensiska truppen var inte så stark som jag "befarade". Men de har ju extremt många stjärnor att välja mellan, så jag skulle inte bli förvånad om det ramlar in några riktigt tunga namn. Men Tjeckien, Slovakien och Finland ser inte livsfarliga ut.
Citera
2019-04-27, 04:54
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Yle har aldrig fel, Finland har aldrig fel. Därför är Finland nummer 1 alltld vad gäller journalistik och antikorruption

Det kanske stämmer, men inte nummer 1 i hockey. Och det är nog det intressanta i detta sammanhang.

Förstå mig rätt, jag har verkligen inget emot Finland, jag har varit där massor av gånger och gillar Finland och finländare. Jag tycker det är jättetråkigt att Finland inte fått med sina bästa spelare. Jag vet förståss inte heller hur vm kommer sluta, men på pappret ser inte Finland direkt ut som någon guldkandidat om jag säger så...

Utifrån mina högst begränsade kunskaper om hockey tycker jag Ryssland ser starkast ut följt av Sverige på 2:a plats och USA på 3:e plats. (Utifrån de trupper YLE presenterade.)
Citera
2019-04-27, 05:04
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
William Karlsson tackar nej.
Nicklas Bäckström ska gå igenom läkarkontroll men hälsar att han är ”mörbultad”.

Mörbultad?! Blåmärken eller? Inga allvarliga skador m.a.o. En vecka eller två med lite vila borde väl räcka för att komma i form igen, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Intressant, tack. Kanada kan få det jobbigt i år.

Ja vad tycker du som förefaller kunnigare än jag om detta? Det här var inte så stjärnspäckat som jag befarade.
Senast redigerad av Ancistrus 2019-04-27 kl. 05:06.
Citera
2019-04-27, 05:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
JaVisst år listan fin! Jag tycker det här börjar se riktigt lovande ut.

Japp, både Lundqvist och Markström skall visst vara klara. Ja, jag tror också Lundqvist är tänkt som förstemålvakt. Två kanonbra målvakter är inte illa. Det lär behövas om vi skall lyckas försvara guldet.

Jag håller helt med dig om att OEL, Hörnqvist och Lindholm är riktigt grymma. Men även t.ex. Adam Larsson och Elias Pettersson är riktigt bra också tycker jag. Men visst ytterligare något riktigt tungt namn, som t.ex. Bäckström, skulle sitta bra. Men jag tyckter Sveriges trupp redan nu ser riktigt stark ut.

Men jag tycker Ryssland förefaller fått ihop en riktigt "oroväckande" stark trupp. USA ser ganska starka ut också. Men den Kanadensiska truppen var inte så stark som jag "befarade". Men de har ju extremt många stjärnor att välja mellan, så jag skulle inte bli förvånad om det ramlar in några riktigt tunga namn. Men Tjeckien, Slovakien och Finland ser inte livsfarliga ut.
Mycket trevligt med Lunkan som #1 och Markström #2. Vi har riktigt tunga spelare i truppen även om jag hade velat se Zinebanejad, Forsberg och Rakell också. Bäckström också naturligtvis. USA är alltid bra och slutar trea-fyra tror jag. Sverige mot Ryssland i final där Sverige vinner med ett enstaka mål (gärna på straffar där Lunkan står )

Även om jag starkt gillar Schweiz så tror jag inte de går till final igen (två gånger på fem år?). Tror det blir USA-Kanada i bronsmatch och Sverige-Ryssland i final. Sverige vinner, naturligtvis.

Finns det någon klar tredjemålvakt? Denne lär högst spela en match, om ens någon. Men erfarenhet från VM med minst 15 NHL-spelare i truppen och Lundqvist samt Markström som kompanjoner är knappast en dålig erfarenhet (även om man får stå enstaka match eller ej). Gissar på att det blir en bra SHL målvakt? Joel eller Adam, kanske?
Senast redigerad av DEPRESSIV 2019-04-27 kl. 05:11.
Citera
2019-04-27, 05:20
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Mycket trevligt med Lunkan som #1 och Markström #2. Vi har riktigt tunga spelare i truppen även om jag hade velat se Zinebanejad, Forsberg och Rakell också. Bäckström också naturligtvis. USA är alltid bra och slutar trea-fyra tror jag. Sverige mot Ryssland i final där Sverige vinner med ett enstaka mål (gärna på straffar där Lunkan står )

Även om jag starkt gillar Schweiz så tror jag inte de går till final igen (två gånger på fem år?). Tror det blir USA-Kanada i bronsmatch och Sverige-Ryssland i final. Sverige vinner, naturligtvis.

Jag har inget att invända och är helt enig med allt du säger! Naturligtvis vinner Sverige finalen!

Nu gäller det bara att hoppas att Ovetjkin och de övriga av de förbaskade ryssarna håller med det vi två just bestämt skall hända...
Citera
2019-04-27, 05:26
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Finns det någon klar tredjemålvakt? Denne lär högst spela en match, om ens någon. Men erfarenhet från VM med minst 15 NHL-spelare i truppen och Lundqvist samt Markström som kompanjoner är knappast en dålig erfarenhet (även om man får stå enstaka match eller ej). Gissar på att det blir en bra SHL målvakt? Joel eller Adam, kanske?

Nä, ingen 3:e målvakt är ännu presenterad. Jag gissar också att Grönborg väljer en SHL målis. Joel och Adam har flera i tråden nämnt som troliga. Jag tror inte det spelar så stor roll faktiskt. Det är så sällan man behöver en 3:e målvakt i ett VM ändå.
Senast redigerad av Ancistrus 2019-04-27 kl. 05:29.
Citera
2019-04-27, 05:33
Bannlyst
Citat:
Jag har inget att invända och är helt enig med allt du säger! Naturligtvis vinner Sverige finalen!

Nu gäller det bara att hoppas att Ovetjkin och de övriga av de förbaskade ryssarna håller med det vi två just bestämt skall hända...
Absolut.
Citat:
Nä, ingen 3:e målvakt är ännu presenterad. Jag gissar också att Grönborg väljer en SHL målis. Joel och Adam har flera i tråden nämnt som troliga. Jag tror inte det spelar så stor roll faktiskt. Det är så sällan man behöver en 3:e målvakt i ett VM ändå.
Det är sant, jag tänker mer på erfarenheten oavsett om man får spela i VM eller ej. Att träna med de bästa (minst 15 NHL-spelare) och vara bakom Lunkan och Markström kan ju vara en bra erfarenhet.
Citera
2019-04-27, 05:47
Medlem
skylten92s avatar
John Tavares och Mark Stone kommer spela för Kanada enligt TSN. Inga dåliga tillägg, bara de två gör Kanada till en av favoriterna (som de brukar vara ifs...).
Citera
2019-04-27, 06:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skylten92
John Tavares och Mark Stone kommer spela för Kanada enligt TSN. Inga dåliga tillägg, bara de två gör Kanada till en av favoriterna (som de brukar vara ifs...).
Kanada kommer att sluta trea.

#1 Sverige
#2 Ryssland
#3 Kanada
Citera
2019-04-27, 07:07
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skylten92

Oj, jäklar!

Det förbättrade ju Kanadas trupp avsevärt.
Citera
2019-04-27, 07:17
Medlem
Wretch32s avatar
Sjukt trist att Wild Bill tackar nej och att Bäckis tvekar.
Men inte alls konstigt då båda hade en jättelång säsong förra året i & med att Vegas & Capitals mötes i Stanley Cup finalen😐

Mvh
Citera
2019-04-27, 07:19
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Absolut.

Det är sant, jag tänker mer på erfarenheten oavsett om man får spela i VM eller ej. Att träna med de bästa (minst 15 NHL-spelare) och vara bakom Lunkan och Markström kan ju vara en bra erfarenhet.

Jo, det ligger nog mycket i det du säger. Men då borde nog Rikard Grönborg istället satsa på någon riktigt ung kille, typ i sådär 20-års åldern? Att få träna med Lundkvist och Markström borde vara en dröm för en målvakt i den åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in