2019-04-27, 01:33
Medlem
Flashsmashs avatar
https://www.thelocal.se/20190209/start-up-used-child-climate-activist-to-raise-millions
Citera
2019-04-27, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Vad är det uppenbara?

Tystnaden är öronbedövande, men det var ju också rätt väntat
Citera
2019-04-27, 01:35
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Du kan självklart kalla det vad du vill som får dig att känna dig bättre.
Hon har fortfarande:
- nominerats till ett nobelpris
- hamnat på TIME:s lista med världens 100 mest inflytelserika personer (jämte påven och USA:s president)
- uppmärksammats av Barack Obama, Arnold Schwarzenegger, Frankrikes president m fl
- uppmärksammats av Leonardo DiCaprio, Anne Hathaway, U2:s sångare Bono m fl
- haft ett möte med påven
- hållit tal i EU-parlamentet
- inspirerat till demonstrationer över hela världen, inklusive Kina
Vad hade du åstadkommit när du var 16?

Det du skriver det gör det hela bara än mer obehagligt. Faktum kvarstår att hon är ett barn och att hon utnyttjas av sina föräldrar och jag tror verkligen inte att det kommer att sluta så bra för Greta. Det brukar inte göra det för barnstjärnor som världen gör till frälsare och idoler.

Hela historien med Greta Thunberg är verkligen bara otäck.
Citera
2019-04-27, 01:38
Medlem
Greta. Rövhattgreta. Rövhattregressivänstergreta.

Barn besitter ju URÅLDRIG VISDOM. VI VUXNA HAR GLÖMT VÅRA RÖTTER.

Nä men för fan klart Jimmie har rätt och jag tycker han är en äcklig borgarbracka. Dessutom en studentikos sådan.

Men jag hade hellre haft honom på en fest än GRETA
Citera
2019-04-27, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Är du expert på klimat-milöfrågor eller hur kan du veta det? Även Åkesson kände sig manad. Varför undrar man om Greta inte är ett hot.

Jag skiter i frågan. Är fullständigt ointresserad, är ingen klimathysteriker osv. Är ingen putin-fobiker heller. Däremot skulle jag vilja se 80% av svenska riksdagen utplånad så jag slapp lyssna till denna kakafoni. Du är ingen expert du heller, ej är hon en.
Citera
2019-04-27, 01:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du kan självklart kalla det vad du vill som får dig att känna dig bättre.
Hon har fortfarande:
- hamnat på TIME:s lista med världens 100 mest inflytelserika personer (jämte påven och USA:s president)
- uppmärksammats av Barack Obama, Arnold Schwarzenegger, Frankrikes president m fl
Vad hade du åstadkommit när du var 16?

Men vad har hon och de vuxna personerna bakom henne åstadkommit rent konkret förutom att få en massa uppmärksamhet av helsnurriga kändisar som Obama, Bono, Hathaway mfl och media&naiva korkade människor över hela världen?

Kommer denna lilla skolkande outbildade diagnostiserade 16-åring att kunna rädda världen?

Låt höra nu, du verkar ha svar på alla frågor?
Citera
2019-04-27, 02:06
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det är egentligen sjukt hur media utnyttjar ett barn med autism för sin egna politiska agenda.

Ja, skrämmande hur media utnyttjar Jimmy Åkesson och hans anhängare för att driva egen agenda och vinna enkla poäng trots att SD-gänget uppenbarligen har förståndshandikapp och inte vet bättre.
Citera
2019-04-27, 02:08
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Ja, skrämmande hur media utnyttjar Jimmy Åkesson och hans anhängare för att driva egen agenda och vinna enkla poäng trots att SD-gänget uppenbarligen har förståndshandikapp och inte vet bättre.

Hur menar du att media utnyttjar Jimmie och hans angängare för att driva sin egen agenda?
Citera
2019-04-27, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kommer denna lilla skolkande outbildade diagnostiserade 16-åring att kunna rädda världen?
Hon kommer antagligen aldrig i sitt liv, om vi pratar i marxistiska termer, att producera mer än hon konsumerar. Greta påminner mig om dikterna om fred och frihet jag skrev när jag var sex och ville slicka vuxna i arslet. Producerar negativt mervärde. Konsumerar resurser. För de mest lättledda, godhetsknarkande och uppriktigt korkade svenskarna på villovägar. Klart hon ska ha nobelpris.

En omedveten parasit i överhetens tjänst.
Senast redigerad av Futurist 2019-04-27 kl. 02:14.
Citera
2019-04-27, 04:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad är det som ska avslöjas?

Att Greta inte är en högt utbildad expert fattar väl alla, med tanke på hennes ålder. Utan vad hon gör är ju vad som kallas opinionsbildning. Och här går det ju väldigt bra. Så bra att hon har kvalificerat sig in på TIME:s lista med världens 100 mest inflytelserika personer. Jämte Donald Trump och påven m fl.

Sedan fattar väl de allra flesta att hon inte gör allt själv utan får hjälp av vuxna. Men man ska inte underskatta hennes del i det hela. Hon har de speciella förutsättningar som krävs för detta "arbete". Det här hade inte funkat med en random "vanlig" tonåring som främst tänker på smink och killar.
Sånt här gör mig mörkrädd. Att ha kunskap ses tydligen inte som en förutsättning för att opinionsbilda? Det räcker med en troskyldig uppsyn så ska vi anamma vad personen säger? Sverige 2019 - kunskap betyder inte ett skit, yta och mediebild betyder allt.

Nej tack, detta är inte min kopp te. Idioter som inte ställer några krav på kompetens hos sin ledare får hylla Greta, 16 år. Själv kräver jag mer än yta och mediebild.
Citera
2019-04-27, 04:05
Medlem
Citat:
Nej, lägg ner bara.

Är det många på samhall som har:
?
Du om någon borde väl veta.
-Visar väl även att reklambyrån bakom Greta är arbetsam och har lyckats med uppdraget?
Citera
2019-04-27, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Visar väl även att reklambyrån bakom Greta är arbetsam och har lyckats med uppdraget?

Du menar som Trumps och Brexit anhängarnas?
Om det skulle vara populism så är denna backad av otroligt mkt forskning tillskillnad från SD, Trump. Och det finns fler nivåer än höger/vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in