2019-04-27, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Något i Åkesson är det som gör honom galen, men varför? De är ju båda sprungna ur samma mylla. Greta må vara fly förbannad över det här med det varmare vädret men är det inte också hatet som Åkesson har byggt sin karriär på?

Det är därför man brukar säga att haters kan hata andra haters men de kan inte älska dem, såsom lövers älskar sina lövers.

Ett väldigt klokt inlägg
Citera
2019-04-27, 01:01
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Förklara gärna för mig exakt vad det är som Greta säger som inte redan har sagts av tusentals och åter tusentals människor före henne?
Jag finner det helt ofattbart att det överhuvudtaget finns människor som inte fattar att Greta är en PR-produkt.

Exakt!
Citera
2019-04-27, 01:05
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kom Trump före lill-Greta? I sådant fall borde han vara en rockstar och skitbra, typ.

Kända musikstjärnor är listade under en egen kategori. Greta Thunberg är listad precis efter Donald Trump i en kategori som heter "Leaders".

År 2018 så hittade du bl.a Satya Nadella (Microsofts VD), Prins Harry och Xi Jinping (Kinas ledare) där (i kategorin "Leaders").

Imponerande va? När fanns det en svensk sist där?
Citera
2019-04-27, 01:06
Medlem
Citat:
När jag var 16 hade jag fullständiga godkända betyg. Greta verkar kämpa lite med den enkla saken...

Ja, du är verkligen en hjälte som hade godkända betyg och Greta borde vara superavundsjuk på dig som hade åstadkommit så mycket vid 16-års ålder.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Förklara gärna för mig exakt vad det är som Greta säger som inte redan har sagts av tusentals och åter tusentals människor före henne?
Jag finner det helt ofattbart att det överhuvudtaget finns människor som inte fattar att Greta är en PR-produkt.

Skulle det avhjälpa din missriktade avundsjuka ifall jag konstaterar det uppenbara menar du?
Citera
2019-04-27, 01:09
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kända musikstjärnor är listade under en egen kategori. Greta Thunberg är listad precis efter Donald Trump i en kategori som heter "Leaders".

År 2018 så hittade du bl.a Satya Nadella (Microsofts VD), Prins Harry och Xi Jinping (Kinas ledare) där (i kategorin "Leaders").

Du måste väl ändå bara vara ironisk nu?
Citera
2019-04-27, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Ja, du är verkligen en hjälte som hade godkända betyg och Greta borde vara superavundsjuk på dig som hade åstadkommit så mycket vid 16-års ålder.

Skulle det avhjälpa din missriktade avundsjuka ifall jag konstaterar det uppenbara menar du?

Ja, gör gärna det är du snäll. Det måste ju vara något ofantligt nyskapande som hon har att komma med för att ha orsakat denna uppmärksamheten, eller hur?
Citera
2019-04-27, 01:12
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27

Vad är det uppenbara?
Citera
2019-04-27, 01:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Du måste väl ändå bara vara ironisk nu?

Kanske kan man tro det. Men fakta är fakta:

TIME - Topp 100 - År 2019:
http://time.com/collection/100-most-influential-people-2019/

TIME - Topp 100 - År 2018:
http://time.com/collection/most-influential-people-2018/

Greta Thunberg är med på samma lista som t.ex Donald Trump, Satya Nadella (Microsofts VD), Prins Harry och Xi Jinping (Kinas ledare) i kategorin "Leaders".
Citera
2019-04-27, 01:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
När jag var 16 hade jag fullständiga godkända betyg. Greta verkar kämpa lite med den enkla saken...

Ja. Eller så tar Greta den svåra vägen... Fixar först ett Nobelpris... Sedan fullständiga betyg...
Citera
2019-04-27, 01:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Så Trump är bättre än Greta med andra ord. Det borde väl reta upp mången vänsterbliven?
Citera
2019-04-27, 01:31
Medlem
Det Greta gör är väl bara gott. Vad som däremot är urbota dumt och rent kontraproduktivt är att hon bjuds in till samtal med politiker och andra makthavare. Vad ska de lära sig av henne? Bjud in forskare och ingenjörer till samtal istället om ni menar minsta lilla allvar med att lösa några problem.
Citera
2019-04-27, 01:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ja. Eller så tar Greta den svåra vägen... Fixar först ett Nobelpris... Sedan fullständiga betyg...

Eller så tar hon den enkla vägen och blir S-minister och får en fin lön helt utan utbildning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in