2019-04-26, 19:48
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Brevet ja. Nej, det låg nog inte undertecknat i original på matbordet - i vardagsrummet. Mera sannolikt att det dök upp i usb-minnet eller pekdatorn och sedan bekräftades under intervjuerna.

Det tog en eller två dagar innan brevet blev känt. Den 11 januari så pratar Ewa-Gun Westford om kartläggning och ett pusslande och flera veckor innan de kommer veta vad som hänt. Strax efter finns det någon i tråden som hört om ett brev och sen Scheele som den 13/1 också har fått veta och skriver att ”skolan och kommunen kommer nog att få fundera både en och två gånger vilka beslut de fattade”. "Till den det berör” var skolan och kommunen som kunde agerat. Eller hur? Ett hotbrev eller en sista desperata vädjan om fortsatt hemundervisning. Frågan är om eller vilket svar föräldrarna fick eller om det gjordes en orosanmälan?

Då hade polisen inte kunnat analysera deras underteckningar? Det bör ju varit ett brev i pappersform. Ett "hot"-brev? Låter väldigt märkligt.

Edit: "Till den det berör" är en rubrik som man skriver till någon man inte vet kommer att läsa brevet som första person. Den rubriken har fått för mycket uppmärksamhet. En mycket vanlig rubricering, bl a till myndigheter. I detta fall till den som hittade skrivelsen.

Att skriva "hotbrev" som skall hittas efter sin död är ju ganska verkningslöst, och jag tror inte detta par var den sortens människor som bittra vill lägga skuld på andra än sig själva.
Senast redigerad av Flashig78 2019-04-26 kl. 19:57.
Citera
2019-04-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Då hade polisen inte kunnat analysera deras underteckningar? Det bör ju varit ett brev i pappersform. Ett "hot"-brev? Låter väldigt märkligt.

Edit: "Till den det berör" är en rubrik som man skriver till någon man inte vet kommer att läsa brevet som första person. Den rubriken har fått för mycket uppmärksamhet. En mycket vanlig rubricering, bl a till myndigheter. I detta fall till den som hittade skrivelsen.

Att skriva "hotbrev" som skall hittas efter sin död är ju ganska verkningslöst, och jag tror inte detta par var den sortens människor som bittra vill lägga skuld på andra än sig själva.
Vad kan dom ha hotat ”den det berör” med? Att spöka eller vad som kommer att hända när ”den det berör” kommer till andra sidan?
Citera
2019-04-26, 20:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du har rätt i det mesta du skriver här. Faktiskt.

Oj. Ja den frasen hade jag inte förväntat mig av dig. Tack!

Citat:
[b]
Icke desto mindre vet vi inte om O var ensam i dödandet av barnen. Barnen verkar, enligt obduktionen, varit vid medvetande - möjligen kvävda/strypta - i sömnen.
Men de borde vaknat när luften började ta slut. Självklart blir det nån sorts dödskamp..
Vad gäller personlighetsstörning osv vet du inte nåt alls. En depression och desperation kan ha räckt - och har inte något alls att göra med störning. Hanna kan dessutom varit medverkande även i det fysiska dödandet, vilket säger en del om henne också. Även om hon inte var det, så gav hon sitt godkännande. Allt enligt förundersökningen.

Nej, jag har inga bekräftade fakta om någon personlighetsstörning hos O eller H.
Jag resonerar istället bakåt - kan man handgripligen strypa ihjäl 11 och 14 åringar utan att vara psykiskt sjuk borde man ha någon form av abnorm personlighet som gör att man inte har de normala spärrar som stoppar. Dock tror jag också att det ligger depression i botten.

De flesta personer i vår omgivning skulle aldrig klara av det, man grejar det helt enkelt inte mentalt, inte ens som deprimerad. Det är inte som att trycka på en knapp till en missil, hälla gift i en flaska eller trycka in en avtryckare på 30 meters håll. Att avsiktligt strypa eller kväva ihjäl en vaken person är något helt annat.
Dessutom vara kapabel att göra det mot ett eget barn, två gånger om.

Det är fullkomligt obegripligt att den som var kapabel till detta faktiskt klarade av att fullfölja och genomföra det. Och antagligen aldrig har varit i närheten av att göra något liknande tidigare.
En 45-plussare som traskat runt i samhället som alla andra med vardagsbestyr och samtidigt dolt den här extrema mordförmågan.
Senast redigerad av Solglittret 2019-04-26 kl. 21:02.
Citera
2019-04-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
På tal om alla mycket dumma påståenden om olika fantastiska tekniker för att ta död på någon snabbt.

Länken handlar om mordet på 18-åriga Jennifer A. Hon dödades av en karatetränare med svart bälte, han höll också kurser i självförsvar, han var fd polis. Han dömdes för mordet som ansågs vara planerat. Själva strypmordet tog nästan 4 minuter enligt rättsläkaren. Denne mördare torde varit expert på handgrepp. Trots detta hade offret rivit honom och slagits för sitt liv.

En 46-årig tvåbarnsfar har dömts till tio års fängelse. Det tog nästan fyra minuter att strypa Jennifer, enligt rättsläkaren. Mannen nekar och påstår att de tränade en karateteknik när flickan ”råkade” dö. Han lade kroppen bakom en skola.”

http://www.alskadejennifer.nu/aftonbladet.php

Så lägg nu ner ”Armstark” med dina insinuationer med syfte att förvilla tråden och få de brutala morden på A och M - och mordet på H - att framstå som någon ”snabb human quick-fix.”

Det är avskyvärt och kränkande (ett favorituttryck för en del i denna tråd) att låtsas att de mördades lidande har varit litet/försumbart och att det gått snabbt.
Precis allt talar för motsatsen, att de fullt medvetna barnen mördats under brutal dödskamp. Dessutom är en av dem ihjälkvävd - något som definitivt tar flera minuters kamp.
De övriga två mordoffren har också inslag av kvävning.

Obduktionsutlåtande med dessa slutsatser betyder att offrens dödskamp pågått under flera minuter.
Försök acceptera att det är så. Skapa inga falska trådsanningar.
Den som handgripligen mördade barnen hade helt enkelt en mycket ovanlig brutal personlighet/störning som gjorde att vederbörande klarade detta.
Vi vet att O var skapt så för han klarade att strypa ihjäl H.

Det fetade är en lögn och din ”bevisning” är anekdotisk. Det spelar naturligtvis ingen roll om en mördare är karateexpert om det handlar om ett sexualmord där förövaren njuter av att tillfoga smärta och förnedring.

Dina försök att till varje pris binda O ensam till dödandet är patetiska. Att dra upp ett sexualmord för att ”bevisa” att man inte blir medvetslös inom några sekunder med en enkel teknik är ett bevis på bristande medicinska kunskaper.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Strypleken
Citera
2019-04-26, 21:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det fetade är en lögn och din ”bevisning” är anekdotisk. Det spelar naturligtvis ingen roll om en mördare är karateexpert om det handlar om ett sexualmord där förövaren njuter av att tillfoga smärta och förnedring.

Dina försök att till varje pris binda O ensam till dödandet är patetiska. Att dra upp ett sexualmord för att ”bevisa” att man inte blir medvetslös inom några sekunder med en enkel teknik är ett bevis på bristande medicinska kunskaper.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Strypleken

Länken handlar inte om ett sexualmord! Offret var inte våldtaget och hade underkläder och långbyxor på sig, finns inget som tyder på sadism heller. Teorin är obesvarad kärlek, hennes pojkvän blev också hotad av mördaren tidigare.

Om en proffesionell karatetränare med svart bälte, självförsvarsexpert och fd polis behöver nästan fyra minuter för att strypa ihjäl en 18-åring, hur kan du då förutsätta att den, förhoppningsvisa, förstagångsstryparen i Bjärred ska göra två sekundsnabba quick-fix strypmord??
Och hur i helsike kväver man någon utan att det tar flera minuter???

Ett barnamord har definitiv tagit flera minuters kamp när hon kvävdes.
Sannolikheten att den andra flickans strypmord skulle varit ett av de ytterst få strypmord som inte tar flera minuter att genomföra är mycket liten. Finns det dessutom tecken på inslag av misstänkt kvävning har det absolut tagit minst någon minut innan kroppen får sådana kvävningsskador ex petechier.

Du kan krumbuktar dig så mycket du vill, din omhuldade quick-fix teori fungerar inte, den har ingen trovärdighet ens för de två strypmord som skett och absolut inte vid kvävningsmordet.
Mördaren har begått en brutal handling som tagit flera minuters kamp vid mordet på varje barn.
Går inte att försköna modus operandus eller föringa offrens upplevelse hur du än försöker.

Det kommer inte heller förändras för att du nu kanske kokar över och vräker ur dig mer Megele ad hominens eller andra elakheter.
Citera
2019-04-26, 21:48
Medlem
Citat:

Ett barnamord har definitiv tagit flera minuters kamp när hon kvävdes.
Se där, det satt långt inne. Nu kan vi gå vidare i vad dom olika dödssätten betyder för antalet gärningsmän. För det är ju tydligt två olika sätt att dö på varav ett kan ha varit som du beskriver.

Dina petechier har ingen större betydelse i det här fallet eftersom vi inte ens vet om dom existerar eller hur?

Du glömde nämna att flickan var landslagsman i karate och att byxorna hon bar inte var hennes egna. Men du har ju genomgående trixat med fakta för att ”bevisa” din allenarådande tes om en ensam gärningsman.
Senast redigerad av N.Armstark 2019-04-26 kl. 22:15.
Citera
2019-04-26, 22:46
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Se där, det satt långt inne. Nu kan vi gå vidare i vad dom olika dödssätten betyder för antalet gärningsmän. För det är ju tydligt två olika sätt att dö på varav ett kan ha varit som du beskriver.

Dina petechier har ingen större betydelse i det här fallet eftersom vi inte ens vet om dom existerar eller hur?

Petechier har sannolikt hittats - hur tror du annars man ska ha sett tecken på ”eventuellt i kombination med kvävning”?

Nu är det så här vad du än upprepar och som du mycket väl tidigare fått information om :

Chefsjuristen Ann Cha*rlotte Arniev*ski i Region Syd, som har varit ansvarig jurist för avslutandet av FU och beslut kring FUP, ringde plötsligt upp mig fredagen den 8 februari kring klockan 16 på det mobilnummer jag lämnat då jag tidigare skickat två mailfrågor om Bjärredshändelsen. Dessa var ställda till ansvarig för händelsen på polisen, Region Syd.

Den ena frågan gällde antalet mordoffer som AC A besvarade med tre stycken.
Det har vi därefter också fått bekräftat i FUP där obduktionsprotokollet bekräftar att H var bragd om livet.

Den andra frågan gällde hur många personer som mördat barnen. Där svarade AC A att forensiska fynd visat att enbart en förälder mördade bägge barnen.

Detta har tyvärr inte framgått i utlämnat FUP, där är det maskat.
Precis som även annat som redan lämnats ut på PT, märkligt nog också är maskat i FUP ex föräldrarnas påstådda hänvisning till barnens ME-diagnos i avskeds/förklaringsbrevet.

Men om man funderar över vad polisen faktiskt redogjorde för på PT - att H var ihjälstrypt eventuellt i kombination med kvävning, så förstår faktiskt varje förnuftig person att H måste vara mördad och inte kan ha tillfogat sig dessa två möjliga dödssätt samtidigt själv.

På samma sätt framgick på PT att polisen har behövt ”gå över ån efter vatten” och ta hjälp av handstilsanalyser och analysera om texten tryckts efter namnteckningarna för att hitta bevis på gemensamt gärningsmannaskap.
Det säger sig självt att polisen dels inte hade behövt analysera detta och dels inte hade behövt lägga tyngdpunkten på att redogöra för detta under PT om bägge föräldrarna hade deltagit i morden på barnen.

Så egentligen lämnade AC A inte ut något som inte redan framkom under PT - hon förtydligade bara det som redan framgått: H var mördad och det finns inte några forensiska fynd som visar på att det skulle varit två handgripliga mördare vid morden på barnen.

Jag orkar inte slåss mot en väderkvarn, vill du envisas att hålla för ögon och öron angående dessa uppgifter varsågod. Det är fullt sanningsenligt uppgett och jag har ju faktiskt ingen anledning att hitta på - går ju lätt att kontrollera med tanke på datum, klockslag och person.

Vem av O eller H som genomförde morden på barnen har jag däremot inte sagt att jag vet.
Om du vill beskylla mig för att peka på O skulle de handgripliga morden på barnen ju faktiskt lika gärna kunnat utförts av H.
Hade jag velat hitta på en story om AC A borde jag väl i så fall dragit till med och lagt ut att hon sagt att det var O..... eller hur?

Min teori däremot är:

H mördades först i sin säng efter att ha skickat ett ”Godnatt” på sms till Os telefon.
Han försökte kväva henne med kudden, det fungerade ej så han ströp henne där i sängen.
Efter detta kvävde han den lilla flickan med kudden i hennes säng. När hon var död försökte han kväva den stora flickan på samma sätt, men hon var för stark och lyckades få bort kudden, varför han ströp henne med händerna när hon låg i sängen.
Sedan tvättade han av sig sina rivsår på armar och ansikte, kanske stoppade några blödande sår med någon hammarkrossad alunsubstans på köksbänken, pysslade med sina nätraderingar, ordnade och la fram papper och dokumenten, ställde fram ”pekdatorn”, drog för gardinerna på nedervåningen och hängde sig.
Senast redigerad av Solglittret 2019-04-26 kl. 22:57.
Citera
2019-04-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Instämmer i allt du skriver! Det jag tänker på är att personer som tjänar pengar på att behandla eller få ME-sjuka att "acceptera" att vara sjuka resten av sina liv är väldigt aktiva, även i denna tråd. Det är ju som att paret blivit hjärntvättat, sektliknande talades det ju om tidigt i tråden. Sekten kan vara "ME-patientföreningen" kombinerat med Gottfries, som mamman stöttade.

Se affischen... "ME går inte att bota." "Klara dig själv."

https://mealltidvila.blogg.se/2017/may/remissproblemet.html

Den utmärkta artikeln av Karin S som verkligen redogör för alla sidor. Sakligt och bra!

https://www.expressen.se/nyheter/qs/diagnosen-delar-lakarna-i-tva-lager/

Precis som läkare säger, symptomen finns där, men orsakerna till dem tvistar man om.
Som jag ser det är detta ett sektmord och jag tycker att man ska gå till botten med Gottfries, Stora Sköndal och alla behandlare som lever på att behandla "livstidssjuka".

Det jag undrar över är när mammans förmåga att tänka kritiskt försvann, liksom O:s. Jag menar, det är ju det man lär sig på universitetet. Så att man inte hamnar i klorna på manipulatörer som ger ensidiga fakta om än det ena, än det andra. Det som tråden är full av, aggressivt. Ju aggressivare vissa beter sig, undantaget psykfallen, så ser jag att det finns ekonomiska motiv inblandat. Ser i en tråd här i detta forum hur en behandlare behövde investera miljontals kronor som hen tjänat... och dessa pengar tror jag kommer från ME-sjuka.

Stora Sköndal har av anställda anklagats för att vara "Carema-tänkande" redan 2011. En stiftelse utan vinstsyfte, men som ska bygga tusentals bostäder till anställda.

Detta är vad morden kan bottna i, beröring med utsatta så till den grad att de svartnar inifrån. Jag tycker att polisen ska öppna en brottsutredning i fallet med Bjärred, där det handlar om indirekt mord. Vad sa Gottfries, vad sa andra "behandlare"? Den skånske läkaren?

Orsakerna till tröttheten är ett helt annat kapitel.

Det är ME-patientföreningen som talar om livskvalitet, precis det brevet handlade om. Och den totala svartsynen på framtiden.

Tror inte att någon av föräldrarna var deprimerade. De var hjärntvättade. Hur det gick undrar jag verkligen.

Det man ser och känner är att vissa nick gått för långt nu, de är rädda för att detta ska granskas på nytt, med andra ögon. Ett sektmord, vem öppnar det spåret på riktigt? Man kan inte säga att morden är isolerade handlingar inne i ett hus, familjen var ett öppet sår, där dödsbakterier lätt kunde tränga in.

Om och om igen upprepas att de som undrar vad som skett är sjuka, inte kan mentalisera med mera. Det är bara ett sätt att tysta önskemål om djupare granskning. Någon planterade till och med Jehovas. Det som är verkligt är att mamman hade kontakt med Gottfri*s.

Fick döttrarna injektioner av något, blev de sjuka av det?

ME-patientföreningen tar emot stora summor pengar för biomedicinsk forskning. Hur mycket pengar? De säger att det forskats för lite, men det har ändå forskats i 75 år. Det skadar inte med mer forskning, men vem betalar för den? Nästan alla som florerar i ME-sammanhang är jäviga.
Fredagkväll igen eller hur tolkar man detta??
Jag är väl den enda från ME-lobbyn som är med i denna tråd. Tjänar mina pengar från ett helt normalt jobb - hur skulle jag tjäna pengar på sjukdomen menar du?
Önskar ingen denna sjukdom, ansluter mig gärna till Humanist-lobbyn istället!
Erkänner absolut att jag och övriga i ME-lobbyn är jäviga - vilka andra än de sjuka och vi anhöriga skulle ingå?
Och du anser att de 200-300 kkr som samlas in till forskningen är mycket så har du nog inte så bra insikt i vad forskningen kostar. Grunna på vad cancerforskningen lyckas skrapa ihop per år.
Förstår fortfarande inte, trots ett års grubblerier, var ditt hat kommer ifrån.

Kanske Bjärredfamiljen träffade på för många av din sort och därför gav upp!??
Citera
2019-04-26, 23:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Min teori däremot är:

H mördades först i sin säng efter att ha skickat ett ”Godnatt” på sms till Os telefon.
Han försökte kväva henne med kudden, det fungerade ej så han ströp henne där i sängen.
Efter detta kvävde han den lilla flickan med kudden i hennes säng. När hon var död försökte han kväva den stora flickan på samma sätt, men hon var för stark och lyckades få bort kudden, varför han ströp henne med händerna när hon låg i sängen.
Sedan tvättade han av sig sina rivsår på armar och ansikte, kanske stoppade några blödande sår med någon hammarkrossad alunsubstans på köksbänken, pysslade med sina nätraderingar, ordnade och la fram papper och dokumenten, ställde fram ”pekdatorn”, drog för gardinerna på nedervåningen och hängde sig.
En annan hypotes är att namnsdagsmiddagen var preparerad med sömnmedel.
- Var det inte meningen att H skulle döda barnen och sedan begå självmord - men att hon ville dela skulden med O och därför lurade honom att skriva både testamente och förklaringsbrev, innan hon gav honom sin felberäknade dödsdos? - "Det som inte fick hända, hände." - Ett misslyckat, mycket utstuderat och i övrigt välplanerat, trippelmord synes ha kommit av sig precis på sluttampen: Ett av offren avled inte som beräknat; hon "agerade", och under handgemänget som uppstod ströps hon. - Ingen omtöcknad O fick chansen att ringa polis och ambulans, få ett psykiskt sammanbrott när han upptäckte tre lik i huset. - Spelet var slut.
Citera
2019-04-27, 00:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En annan hypotes är att namnsdagsmiddagen var preparerad med sömnmedel.
- Var det inte meningen att H skulle döda barnen och sedan begå självmord - men att hon ville dela skulden med O och därför lurade honom att skriva både testamente och förklaringsbrev, innan hon gav honom sin felberäknade dödsdos? - "Det som inte fick hända, hände." - Ett misslyckat, mycket utstuderat och i övrigt välplanerat, trippelmord synes ha kommit av sig precis på sluttampen: Ett av offren avled inte som beräknat; hon "agerade", och under handgemänget som uppstod ströps hon. - Ingen omtöcknad O fick chansen att ringa polis och ambulans, få ett psykiskt sammanbrott när han upptäckte tre lik i huset. - Spelet var slut.

Hmm. Förstår jag dig rätt att den här teorin handlar om att H skulle låtsas vilja mörda barnen och suicidera - och också framstå som hon försökte mörda O? Allt en uträknad plan av O som skulle bli den ende som överlevde ”tragedin”.
Men det gick snett och O blev tvungen att själv mörda H och därefter barnen. Därför kunde det där larmsamtalet till 112 aldrig ske av den skådespelande nedbrutne maken/fadern, så O hängde sig?

Ja en teori till och inte helt omöjlig. Inget är ju helt omöjligt. Frågan är ju hur H skulle lurats skriva på - om hon nu gjort det - eller det ens var ett sådan papper hon skrev på.
Skulle O hellre göra detta än att skilja sig?
Ja kanske, han blir ju av med bördan av sjuka barn, får alla pengarna och skulle ju kunna starta om på nytt med ny donna och omgivningens stora evighetslånga sympati.

Om man försöker spalta upp det hela - vad finns det för minsta tecken, rykten eller bevis som framkommit att H önskade familicid - bortsett testamente och maskat formelt brev?

Såvitt jag kan se det finns det ingenting som pekar på minsta suicidbenägenhet eller nytillkommen depression under Hs sista månader.
Kan inte hitta en enda uppgift som tyder på det.

Däremot för den avmagrade O med mörka ringar under ögonen, sorg i blicken, ibland dold under svart mössa som ofta beklagade sig på jobbet över sin jobbiga hemsituation och som kommit överens med arbetsgivaren om arbetstidsreducering. Dessutom en momsskatteexpert som inte deklarerade i maj-17.

Finns det minsta minsta källa med uppgifter att H förändrat sig på liknande sätt, eller inte ville leva längre och döda sina barn, bortsett från hennes namnteckning på två papper?
Senast redigerad av Solglittret 2019-04-27 kl. 01:45.
Citera
2019-04-27, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Fredagkväll igen eller hur tolkar man detta??
Jag är väl den enda från ME-lobbyn som är med i denna tråd. Tjänar mina pengar från ett helt normalt jobb - hur skulle jag tjäna pengar på sjukdomen menar du?
Önskar ingen denna sjukdom, ansluter mig gärna till Humanist-lobbyn istället!
Erkänner absolut att jag och övriga i ME-lobbyn är jäviga - vilka andra än de sjuka och vi anhöriga skulle ingå?
Och du anser att de 200-300 kkr som samlas in till forskningen är mycket så har du nog inte så bra insikt i vad forskningen kostar. Grunna på vad cancerforskningen lyckas skrapa ihop per år.
Förstår fortfarande inte, trots ett års grubblerier, var ditt hat kommer ifrån.

Kanske Bjärredfamiljen träffade på för många av din sort och därför gav upp!??

Du missförstår. Det är sjuka och anhöriga utan vinstintressen som utsätts för lobbyn. Sådana som paret Henkow, hjärntvätt tar sig in när någon är sårbar. Det är lite som misshandel. Människor bryts ned steg för steg av upprepade budskap om att framtiden är mörk och utsiktslös, men då finns det någon som ställer upp, men det kostar lojalitet och reda pengar. Jag vet inte om du har förstått hur mycket pengar det finns att tjäna på utsatta.

Att du gång på gång sätter dig själv i centrum som representant för anhöriga är för mig lite märkligt. Du hävdar att du är en enkel individ, men du representerar "alla". Lite som en lobby faktiskt, men jag räknar ändå inte dig till toppen av lobbyister utan mer till fotfolket.

Föreslår att du öppnar en tråd om ditt liv som ME-anhörig där vi kan prata mer om hur just du upplever din situation, det är inte topic i denna tråd.

Att du påstår att jag skulle "hata" är typiskt för någon som för länge sedan lättat ankar och drar egna, mörka slutsatser. Om det hjälper dig kan jag berätta att något hat mot sjuka finns det inte, det är ett märkligt påstående. Tycker att du ska fundera på hur du tar in information i tråden och vad du gör här. Kanske är du en så kallat mjukare manipulatör? Att kladda på människor olika åsikter de inte har är över gränsen. Du gjorde bort dig.

Upplevde paret Henkow att de var hatade av världen utanför ME-gruppen? Av Os formuleringar att döma hade de separerat sig från sin vanliga värld och trätt in i ett parallellt universum där omvärlden ses som dömande, hotfull och svårhanterlig. De ville inte vara en del av den vanliga världen längre... förstå hur farligt det är att låta sig bli hjärntvättad. Hjärntvätt kan även vara ovarsam, narcissistisk hantering av hur man förmedlar sin syn på omvärlden. Om andra betraktas som "icke-empatiska" med mera. Det är ett sätt att splittra och skapa konflikter som gör att den som står i toppen kan regera ensam och sätta agendan. Exempelvis kan en sådan manipulatör påstå att just du behöver konsumera vård eller liknande. Leta i tråden. Du finner exempel på just detta av lobbyn.

Vidarkliniken, Stora Sköndal, Gottfries med flera ställen är slutna aktörer som samhället måste brottas med. Dit kommer patienter som letar efter halmstrån... jag dömer dock inte ut alternativa vårdställen, de har mycket att lära den ordinarie vården också. Men. Man ska vara vaksam, den trista vanliga sjukvården har oftast rätt när de krasst konstaterar vad som felar. Alla nöjer sig inte med svaret, de kan inte tro på det.
Senast redigerad av rappytt 2019-04-27 kl. 01:54.
Citera
2019-04-27, 01:45
Medlem
Citat:
Hmm. Förstår jag dig rätt att den här teorin handlar om att H skulle låtsas vilja mörda barnen och suicidera - och också framstå som hon försökte mörda O? Allt en uträknad plan av O som skulle bli den ende som överlevde ”tragedin”.
Men det gick snett och O blev tvungen att själv mörda H och därefter barnen. Därför kunde det där larmsamtalet till 112 aldrig ske av den skådespelande nedbrutne maken/fadern, så O hängde sig?

Ja en teori till och inte helt omöjlig. Inget är ju helt omöjligt. Frågan är ju hur H skulle lurats skriva på - om hon nu gjort det - eller det ens var ett sådan papper hon skrev på.
Skulle O hellre göra detta än att skilja sig?
Ja kanske, han blir ju av med bördan av sjuka barn, får alla pengarna och skulle ju kunna starta om på nytt med ny donna och omgivningens stora evighetslånga sympati.

Om man försöker spalta upp det hela - vad finns det för minsta tecken, rykten eller bevis som framkommit att H önskade familicid - bortsett testamente och maskat formelt brev?

Såvitt jag kan se det finns det ingenting som pekar på minsta suicidbenägenhet eller nytillkommen depression under Hs sista månader.
Kan inte hitta en enda uppgift som tyder på det.

Däremot för den avmagrade O med mörka ringar under ögonen, sorg i blicken, ibland dold under svart mössa som ofta beklagade sig på jobbet över sin jobbiga hemsituation och som kommit överens med arbetsgivaren om arbetstidsreducering. Dessutom en momsskatteexpert som inte deklarerade i maj-17.

Finns det minsta minsta källa med uppgifter att H inte ville leva längre och döda sina barn bortsett från hennes namnteckning på två papper?

En källa till att mamman kan ha blivit svartsynt är att hon stöttade Gottfrieskliniken. Där hämtar många hem sin dysterhet kan tänkas. Livslånga injektionskurer, en tro att livet rasar samman livslångt efter infektioner med mera. Inga fysiska bevis, men 3.000 kronor för startbesök och sen 1.500. Vad kostade injektionerna? Det är för mig märkligt att en jurist stöttar en klinik som får sitt tillstånd indraget. Att hon var ute och cyklade och var skör och sårbar är nog tyvärr rätt rimligt att anta. Om hon ville dö? Vet ej. Det påstås så, har inte sett några bevis för det. Allt är maskat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in