2019-04-26, 14:52
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Är det så svårt att se inkonsekvensen i dina inlägg?

Å ena sidan påstår du att ”H inte klarade att hänga sig” och ”bad O avsluta”.
Å andra sidan skriver du: ”blir jag faktiskt arg när man befäster lögner - dvs när man hört något, som inte går att bevisa och dessutom säger att det är sant.” - vilket ju är exakt det du sysslar med.
Finns inga rader i dina citerade inlägg som på något sätt förmildrar dina statements, men visst kan jag citera hela inläggen under spoilern nedan.

Min fråga - som också finns med i hela citerade inlägget nedan gällde din källa på din uppgift om ”H inte klarade att hänga sig, tog sömntabletter och bad O avsluta”.

Du vet - man blir faktiskt så arg om någon skapar trådsanningar. Bra därför att direkt uppge den officiella källan.

[
[/quote]

Jag skriver faktiskt till dig: "Försök se det från ett annat håll". Skriver man så, så är det ju faktiskt underförstått att det är en spekulation. Jag kan inte göra något åt att du väljer att missförstå.

Jo, det är regelmässigt att i "såna här fall" där förövaren dött så läggs förundersökningen ner eftersom det inte finns någon att åtala. I vissa fall, där tex andra brott funnits, såsom incest, familjevåld, misshandel av barn etc etc etc, så förklarar man det också. Men FUn släpps inte. Du får gärna ta fram ett par förundersökningar som speglar ett liknande fall som Bjärred, de finns inte - det kan jag nästan garantera. Att dra fram spaningsmord, skolskjutningar, och andra fall som inte ens är relevanta, är ingen idé, för det köper jag inte.
Senast redigerad av Flashig78 2019-04-26 kl. 15:18.
Citera
2019-04-26, 15:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
[/spoiler]

Fetade: Ja du, jag undrar också hur man kan veta sånt. Här kan man tala om att sprida trådsanningar. Det är helt klart att vissa får göra det, men andra i tråden får inte beskriva sina teorier, även om man betonar att det är just en teori - eller en fundering man har som man vill lufta.

INGEN utomstående vet mer än någon annan exakt vad som hände i skräckhuset i Bjärred.[/quote]

Att H misslyckades med sitt självmord och fick hjälp av O ligger nog närmare sanningen än att H skulle vara oskyldig till familjeutrotningen.
Citera
2019-04-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Läs mitt senaste svar. Solglittret klippte ut en mening ur sitt sammanhang vilket ger ett påstående. En trådsanning.Sedan, efter att jag påtalat detta, fick hela mitt inlägg komma med hennes citat. Och då blev det plötsligt en spekulation - inte en trådsanning. Det är ohederligt att försöka få något se ut som nåt annat - bara för att man har en annan agenda.
'

Det får du ta med vederbörande, inte med mig.

Jag har själv nyss blivit bestulen på min egen text och pådyvlat att jag har skrivit en mening som den personen har skrivit....
Citera
2019-04-26, 16:49
Medlem
Citat:
Att H misslyckades med sitt självmord och fick hjälp av O ligger nog närmare sanningen än att H skulle vara oskyldig till familjeutrotningen.

Var så snäll och förvanska inte mina inlägg!! Jag har inte skrivit meningen som börjar med: "Att H misslyckats...."osv.

Här ser det ut som att du har skrivit min text och jag har skrivit dina ord. Mycket fult gjort. Du har haft gott om tid att ändra på det!
I ditt inlägg ser det ut dom att du själv har skrivit det. Synd att det var fel för jag trodde nästan att du hade insett vad som hände i Bjärred. För om man skriver att man planerar att avsluta sitt liv, men någon annan gör det så verkar det troligt att man misslyckats. Särskilt när man proppat i sig en stor dos sömntabletter. Då brukar man planera att inte vakna mer.
Citera
2019-04-26, 17:14
Medlem
Flashig78s avatar
Glittret, du duckar märker jag. Kan du se att det inte var ett påstående eller en trådsanning? Att jag bad dig se en annan sida av saken och utvecklade just Hs misslyckade självmord? Eller är det fortfarande en trådsanning som du påstår?

Citat:
Försök se från ett annat håll: Hanna klarade inte att hänga sig, hon tog sömntabletter och bad O avsluta om hon inte slutade andas (om inte sömntabletterna räckte till).
Senast redigerad av Flashig78 2019-04-26 kl. 17:18.
Citera
2019-04-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
I ditt inlägg ser det ut dom att du själv har skrivit det. Synd att det var fel för jag trodde nästan att du hade insett vad som hände i Bjärred. För om man skriver att man planerar att avsluta sitt liv, men någon annan gör det så verkar det troligt att man misslyckats. Särskilt när man proppat i sig en stor dos sömntabletter. Då brukar man planera att inte vakna mer.

Du vet precis lika lite som någon annan här vad som egentligen hände i Bjärred. Såvida du inte själv har arbetat med fallet som polis eller var släkt eller arbetskamrat med någon av dem.

Dina gissningar är inte "bättre" eller "mer trovärdiga" än någon annans. Tvivlar på att Hanna "bönat och bett" att bli mördad då hon misslyckades med att ta sitt liv. Det låter patetiskt och otänkbart.

Jag är mer intresserad av hur familjen levde innan morden. Vad som drev dem. Vad som fick dem att ens tänka tanken att vilja mörda sina egna barn. För man mördar inte sina barn för att de är sjuka. Barnen klarade av hemskolningen och jag antar att de därför också kunde äta och sköta sin hygien själva.

Det är just detta: att jag inte köper förklaringen som de skrev i avskedsbrevet. Plus att de var "psykiskt friska".

Det måste givetvis vara något annat.
Senast redigerad av zilvereko 2019-04-26 kl. 18:21.
Citera
2019-04-26, 18:41
Medlem
Solglittrets avatar
På tal om alla mycket dumma påståenden om olika fantastiska tekniker för att ta död på någon snabbt.

Länken handlar om mordet på 18-åriga Jennifer A. Hon dödades av en karatetränare med svart bälte, han höll också kurser i självförsvar, han var fd polis. Han dömdes för mordet som ansågs vara planerat. Själva strypmordet tog nästan 4 minuter enligt rättsläkaren. Denne mördare torde varit expert på handgrepp. Trots detta hade offret rivit honom och slagits för sitt liv.

En 46-årig tvåbarnsfar har dömts till tio års fängelse. Det tog nästan fyra minuter att strypa Jennifer, enligt rättsläkaren. Mannen nekar och påstår att de tränade en karateteknik när flickan ”råkade” dö. Han lade kroppen bakom en skola.”

http://www.alskadejennifer.nu/aftonbladet.php

Så lägg nu ner ”Armstark” med dina insinuationer med syfte att förvilla tråden och få de brutala morden på A och M - och mordet på H - att framstå som någon ”snabb human quick-fix.”

Det är avskyvärt och kränkande (ett favorituttryck för en del i denna tråd) att låtsas att de mördades lidande har varit litet/försumbart och att det gått snabbt.
Precis allt talar för motsatsen, att de fullt medvetna barnen mördats under brutal dödskamp. Dessutom är en av dem ihjälkvävd - något som definitivt tar flera minuters kamp.
De övriga två mordoffren har också inslag av kvävning.

Obduktionsutlåtande med dessa slutsatser betyder att offrens dödskamp pågått under flera minuter.
Försök acceptera att det är så. Skapa inga falska trådsanningar.
Den som handgripligen mördade barnen hade helt enkelt en mycket ovanlig brutal personlighet/störning som gjorde att vederbörande klarade detta.
Vi vet att O var skapt så för han klarade att strypa ihjäl H.
Senast redigerad av Solglittret 2019-04-26 kl. 18:51.
Citera
2019-04-26, 19:15
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
På tal om alla mycket dumma påståenden om olika fantastiska tekniker för att ta död på någon snabbt.

Länken handlar om mordet på 18-åriga Jennifer A. Hon dödades av en karatetränare med svart bälte, han höll också kurser i självförsvar, han var fd polis. Han dömdes för mordet som ansågs vara planerat. Själva strypmordet tog nästan 4 minuter enligt rättsläkaren. Denne mördare torde varit expert på handgrepp. Trots detta hade offret rivit honom och slagits för sitt liv.

En 46-årig tvåbarnsfar har dömts till tio års fängelse. Det tog nästan fyra minuter att strypa Jennifer, enligt rättsläkaren. Mannen nekar och påstår att de tränade en karateteknik när flickan ”råkade” dö. Han lade kroppen bakom en skola.”

http://www.alskadejennifer.nu/aftonbladet.php

Så lägg nu ner ”Armstark” med dina insinuationer med syfte att förvilla tråden och få de brutala morden på A och M - och mordet på H - att framstå som någon ”snabb human quick-fix.”

Det är avskyvärt och kränkande (ett favorituttryck för en del i denna tråd) att låtsas att de mördades lidande har varit litet/försumbart och att det gått snabbt.
Precis allt talar för motsatsen, att de fullt medvetna barnen mördats under brutal dödskamp. Dessutom är en av dem ihjälkvävd - något som definitivt tar flera minuters kamp.
De övriga två mordoffren har också inslag av kvävning.

Obduktionsutlåtande med dessa slutsatser betyder att offrens dödskamp pågått under flera minuter.
Försök acceptera att det är så. Skapa inga falska trådsanningar.
Den som handgripligen mördade barnen hade helt enkelt en mycket ovanlig brutal personlighet/störning som gjorde att vederbörande klarade detta.
Vi vet att O var skapt så för han klarade att strypa ihjäl H.
Du har rätt i det mesta du skriver här. Faktiskt. Icke desto mindre vet vi inte om O var ensam i dödandet av barnen. Barnen verkar, enligt obduktionen, varit vid medvetande - möjligen kvävda/strypta - i sömnen. Men de borde vaknat när luften började ta slut. Självklart blir det nån sorts dödskamp. Vad gäller personlighetsstörning osv vet du inte nåt alls. En depression och desperation kan ha räckt - och har inte något alls att göra med störning. Hanna kan dessutom varit medverkande även i det fysiska dödandet, vilket säger en del om henne också. Även om hon inte var det, så gav hon sitt godkännande. Allt enligt förundersökningen.
Citera
2019-04-26, 19:22
Medlem
Citat:
Du vet precis lika lite som någon annan här vad som egentligen hände i Bjärred. Såvida du inte själv har arbetat med fallet som polis eller var släkt eller arbetskamrat med någon av dem.

Dina gissningar är inte "bättre" eller "mer trovärdiga" än någon annans. Tvivlar på att Hanna "bönat och bett" att bli mördad då hon misslyckades med att ta sitt liv. Det låter patetiskt och otänkbart.

Jag är mer intresserad av hur familjen levde innan morden. Vad som drev dem. Vad som fick dem att ens tänka tanken att vilja mörda sina egna barn. För man mördar inte sina barn för att de är sjuka. Barnen klarade av hemskolningen och jag antar att de därför också kunde äta och sköta sin hygien själva.

Det är just detta: att jag inte köper förklaringen som de skrev i avskedsbrevet. Plus att de var "psykiskt friska".

Det måste givetvis vara något annat.

Jag gissar inte, O och H skrev ett avskedsbrev och båda hade proppat sig fulla med lugnande för att fixa det som behövde göras. Det är bevisat. Jag tror inte att hon ”bönade och bad”. Hon talade om hur hon ville ha det.
Dom mördade också sina barn, det är ingen gissning. Det är bevisat. Dom talade också om varför, det är ingen gissning, det är bevisat. Dom skrev och berättade det.
Du köper inte det dom skrev i avskedsbrevet för att du aldrig kan tänka dig att skriva ett sånt brev. Så kan det vara. Men du kan inte vara säker eftersom du inte har varit i deras sits. Jag tror att det är det som skrämmer många, hur dom själv skulle göra. Det är då det blir viktig att ropa ut till hela världen att man aldrig skulle göra något sånt.

Jag litar inte riktigt på det, det är dom som pratar mest om vikten med ärlighet som är dom största lögnarna. Jag tror att det är likadant här. Det finns redan en som har berättat om sin släkting som sköt en vapenbroder och fick medalj för det. Då har man öppnat porten till djävulen.
Citera
2019-04-26, 19:34
Medlem
Flashig78s avatar
Jag har väldigt svårt att tro att man ljuger i ett avskedsbrev. Man vill lämna så få frågor efteråt som man bara kan. Som vi kan se så är det en hel del maskat i brevet, och där står nog en del till som ger förklaring till varför man gjort som man gjort. Man har också en Iphone-tömning där man hittat saker som är "intressant för fallet". Även mailkonversationer som är relevanta för mordet/självmordets förklaring.
Man behöver bara gå till sig själv. Hur hade jag själv gjort? Hade jag ljugit i ett avskedsbrev? Nej, det hade jag inte gjort. Kanske hade jag förskönat och inte kastat skit på någon. Men jag hade varit så ärlig som jag bara kan, för mina efterlevandes skull. Jag tror inte dessa föräldrar hade någon agenda. De var stressade, deprimerade och desperata. Samtidigt försökte de kratta stigen så att inga frågor skulle finnas kvar. Eftersom vi inte får ta del av fu:n så finns frågor hos allmänheten, men jag är - som jag tidigare sagt - övertygad om att de anhöriga fått de svar som finns att få. Även om det finns massor av frågor kvar: "Hur fan tänkte de, varför sökte de inte hjälp för sig själva"... DET får man nog aldrig svar på. För just det tror jag inte föräldrarna förklarat. Men vad vet jag?
Citera
2019-04-26, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, ni är så lika stundom så jag fick för mig att det var fallskskarmsjagaren. Så det var fel.

Är det troligt att Hanna försökt suiciderat? Ja. Jag betvivlar att hon sa "stryp mig Oskar."
Hon är lika mycket med på banan att dö. Står i brevet.

Brevet ja. Nej, det låg nog inte undertecknat i original på matbordet - i vardagsrummet. Mera sannolikt att det dök upp i usb-minnet eller pekdatorn och sedan bekräftades under intervjuerna.

Det tog en eller två dagar innan brevet blev känt. Den 11 januari så pratar Ewa-Gun Westford om kartläggning och ett pusslande och flera veckor innan de kommer veta vad som hänt. Strax efter finns det någon i tråden som hört om ett brev och sen Scheele som den 13/1 också har fått veta och skriver att ”skolan och kommunen kommer nog att få fundera både en och två gånger vilka beslut de fattade”. "Till den det berör” var skolan och kommunen som kunde agerat. Eller hur? Ett hotbrev eller en sista desperata vädjan om fortsatt hemundervisning. Frågan är om eller vilket svar föräldrarna fick eller om det gjordes en orosanmälan?
Citera
2019-04-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Brevet ja. Nej, det låg nog inte undertecknat i original på matbordet - i vardagsrummet. Mera sannolikt att det dök upp i usb-minnet eller pekdatorn och sedan bekräftades under intervjuerna.

Det tog en eller två dagar innan brevet blev känt. Den 11 januari så pratar Ewa-Gun Westford om kartläggning och ett pusslande och flera veckor innan de kommer veta vad som hänt. Strax efter finns det någon i tråden som hört om ett brev och sen Scheele som den 13/1 också har fått veta och skriver att ”skolan och kommunen kommer nog att få fundera både en och två gånger vilka beslut de fattade”. "Till den det berör” var skolan och kommunen som kunde agerat. Eller hur? Ett hotbrev eller en sista desperata vädjan om fortsatt hemundervisning. Frågan är om eller vilket svar föräldrarna fick eller om det gjordes en orosanmälan?

Tror som du. Påverkad hemndervisning var droppen för familjen, men kanske även att O trodde att karriären var hotad. De hade hamnat i ett svart rör, där offermentaliteten slagit rot. Missförstådda av alla. Narcissister tänker så, men det kan även sektmedlemmar göra.

Vad händer då om en person med narcissistiska tendenser suger in sektliknande tankar? Det kan nog landa i psykopatiska aktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in