Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Se där, det satt långt inne. Nu kan vi gå vidare i vad dom olika dödssätten betyder för antalet gärningsmän. För det är ju tydligt två olika sätt att dö på varav ett kan ha varit som du beskriver.
Dina petechier har ingen större betydelse i det här fallet eftersom vi inte ens vet om dom existerar eller hur?
Petechier har sannolikt hittats - hur tror du annars man ska ha sett tecken på ”eventuellt i kombination med kvävning”?
Nu är det så här vad du än upprepar och som du mycket väl tidigare fått information om :
Chefsjuristen Ann Cha*rlotte Arniev*ski i Region Syd, som har varit ansvarig jurist för avslutandet av FU och beslut kring FUP, ringde plötsligt upp mig fredagen den 8 februari kring klockan 16 på det mobilnummer jag lämnat då jag tidigare skickat två mailfrågor om Bjärredshändelsen. Dessa var ställda till ansvarig för händelsen på polisen, Region Syd.
Den ena frågan gällde antalet mordoffer som AC A besvarade med tre stycken.
Det har vi därefter också fått bekräftat i FUP där obduktionsprotokollet bekräftar att H var bragd om livet.
Den andra frågan gällde hur många personer som mördat barnen. Där svarade AC A att forensiska fynd visat att enbart en förälder mördade bägge barnen.
Detta har tyvärr inte framgått i utlämnat FUP, där är det maskat.
Precis som även annat som redan lämnats ut på PT, märkligt nog också är maskat i FUP ex föräldrarnas påstådda hänvisning till barnens ME-diagnos i avskeds/förklaringsbrevet.
Men om man funderar över vad polisen
faktiskt redogjorde för på PT - att H var ihjälstrypt eventuellt i kombination med kvävning, så förstår faktiskt varje förnuftig person att H måste vara mördad och inte kan ha tillfogat sig dessa två möjliga dödssätt samtidigt själv.
På samma sätt framgick på PT att polisen har behövt ”gå över ån efter vatten” och ta hjälp av handstilsanalyser och analysera om texten tryckts efter namnteckningarna för att hitta
bevis på gemensamt gärningsmannaskap.
Det säger sig självt att polisen dels
inte hade behövt analysera detta och dels inte hade behövt lägga tyngdpunkten på att redogöra för detta under PT
om bägge föräldrarna hade deltagit i morden på barnen.
Så egentligen lämnade AC A inte ut något som inte redan framkom under PT - hon förtydligade bara det som redan framgått: H var mördad och det finns inte några forensiska fynd som visar på att det skulle varit två handgripliga mördare vid morden på barnen.
Jag orkar inte slåss mot en väderkvarn, vill du envisas att hålla för ögon och öron angående dessa uppgifter varsågod. Det är fullt sanningsenligt uppgett och jag har ju faktiskt ingen anledning att hitta på - går ju lätt att kontrollera med tanke på datum, klockslag och person.
Vem av O eller H som genomförde morden på barnen har jag däremot
inte sagt att jag vet.
Om du vill beskylla mig för att peka på O skulle de handgripliga morden på barnen ju faktiskt lika gärna kunnat utförts av H.
Hade jag velat hitta på en story om AC A borde jag väl i så fall dragit till med och lagt ut att hon sagt att det var O..... eller hur?
Min
teori däremot är:
H mördades först i sin säng efter att ha skickat ett ”Godnatt” på sms till Os telefon.
Han försökte kväva henne med kudden, det fungerade ej så han ströp henne där i sängen.
Efter detta kvävde han den lilla flickan med kudden i hennes säng. När hon var död försökte han kväva den stora flickan på samma sätt, men hon var för stark och lyckades få bort kudden, varför han ströp henne med händerna när hon låg i sängen.
Sedan tvättade han av sig sina rivsår på armar och ansikte, kanske stoppade några blödande sår med någon hammarkrossad alunsubstans på köksbänken, pysslade med sina nätraderingar, ordnade och la fram papper och dokumenten, ställde fram ”pekdatorn”, drog för gardinerna på nedervåningen och hängde sig.