Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-09, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kan man föreställa sig att någon annan ÖB i något annat land glatt poserar med någon som svart betalt en man som sedan begår terrorbrott i egna landet? Några förslag? Det borde skickas ut till alla medier i västvärlden det där fotot.
En variant av stockholmssyndromet. ÖB har blivit framskickad av stridsledningen till att flina framför kameran. Sönderfallet är bekräftat.
Citera
2018-12-09, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Pappan har ju med betalat in pengar till Akilov, Varför?

De 10 000 kronor Mamoste Nujen betalade in till Akilov behöver inte ha något alls med svartarbetet på Gotland att göra. De kan lika bra vara avsedda för att stödja någon revolutionär politisk organisation i Uzbekistan eller Turkiet. Säpo vill av någon anledning inte ta i Nujens med tång.
Citera
2018-12-09, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Kommer Özzzzzzzzz att bli anmäld eller är detta en tråd som inte leder någon vart? Finns inget annatjag önskar mer än att han åker dit för svart arbetskraft samt byggfusk.

Özz med familj är redan anmälda - till Finanspolisen (för misstänkt penningtvätt och finansiering av terrorism), till Ekobrottsmyndigheten (för misstänkt bokföringsbrott mm), till Polismyndigheten (för att driva olaglig hotell- och pensionatsrörelse mm), till Skattemyndigheten (för misstänkt skattefusk) och nu senast till Region Gotland (för svartbyggen mm). Kvarnarna mal som bekant långsamt men ju fler från det socialdemokratiska etablissemanget som träder fram och direkt eller indirekt försöker hindra rättvisans gång, desto bättre tycker jag. Tids nog ramlar polletterna ner och då får väl de besudlade göra som Stalin - det vill säga sudda ut alla komprometterande bildbevis och skriva om Nujen-historien på något mer passande sätt. Men detta kommer att bli nog så knepigt i vår digitala värld.

Det kan ju också bli som för Annelie Nordström på Kommunal - en av Özz Nujens främsta understödjare - att de besudlade inom (s)rörelsen på grund av långtgående moraliskt förfall avsätter sig själva.
Senast redigerad av medianox 2018-12-09 kl. 08:17.
Citera
2018-12-09, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Özz med familj är redan anmälda - till Finanspolisen (för misstänkt penningtvätt och finansiering av terrorism), till Ekobrottsmyndigheten (för misstänkt bokföringsbrott mm), till Polismyndigheten (för att driva olaglig hotell- och pensionatsrörelse mm), till Skattemyndigheten (för misstänkt skattefusk) och nu senast till Region Gotland (för svartbyggen mm). Kvarnarna mal som bekant långsamt men ju fler från det socialdemokratiska etablissemanget som träder fram och direkt eller indirekt försöker hindra rättvisans gång, desto bättre tycker jag. Tids nog ramlar polletterna ner och då får väl de besudlade göra som Stalin - det vill säga sudda ut alla komprometterande bildbevis och skriva om Nujen-historien på något mer passande sätt. Men detta kommer att bli nog så knepigt i vår digitala värld.

Det kan ju också bli som för Annelie Nordström på Kommunal - en av Özz Nujens främsta understödjare - att de besudlade inom (s)rörelsen på grund av långtgående moraliskt förfall avsätter sig själva.
(det fetade)
Glädjande att se att du, din 80+ålder till trots, inte resignerat över sakernas tillstånd, utan tvärtom: här i tråden fungerar som pådrivare och inspiratör, tack!

Med de uppräknade anmälningarna-åtgärderna borde det egentligen vara möjligt att redan nu köpa hem jätteförpackningar med popcorn, luta sig tillbaka och bara njuta av att få se Den Siamesiska Tvillingen (= Özz + den socialdemokratiska partiapparaten) demonteras inför våra ögon?

OffT: Kommunal-ordf Annelie Nordström gick ju direkt från (S) till (Fi).
Skall vi vänta oss att ÖB, om det kommer att hetta till, ämnar göra detsamma, fast då med en annan innebörd för den akronymen?
Jag litar inte på galanta flygare.
Citera
2018-12-09, 08:44
Medlem
Jag tycker vi skall göra upp en lista på alla som sedan den 30 januari trätt fram till Nujens försvar och därmed försökt hindra rättvisans gång. Jag har i huvudet åtminstone de här namnen:

Annika Strandhäll (socialminister i Sveriges regering)
Anne Ramberg (generalsekreterare i Sveriges Advokatsamfund)
Lennart Weiss (kommersiell direktör i Veibekke Svenska AB)
Micael Bydén (överbefälhavare i Försvarsmakten)

Säkert kan andra i tråden fylla på med fler prominenta namn. Listan kan sedan med jämna mellanrum publiceras här i tråden så att alla vet vilka vi har att göra med. De tittar alla säkert in här då och då och listan blir då en återkommande "stressfaktor" som mycket väl fyller sin funktion.
Citera
2018-12-09, 09:06
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Annika Strandhäll?

På vilket sätt har hon försvarat Özz?
Citera
2018-12-09, 09:09
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Jag tycker vi skall göra upp en lista på alla som sedan den 30 januari trätt fram till Nujens försvar och därmed försökt hindra rättvisans gång. Jag har i huvudet åtminstone de här namnen:

Annika Strandhäll (socialminister i Sveriges regering)
Anne Ramberg (generalsekreterare i Sveriges Advokatsamfund)
Lennart Weiss (kommersiell direktör i Veibekke Svenska AB)
Micael Bydén (överbefälhavare i Försvarsmakten)

Säkert kan andra i tråden fylla på med fler prominenta namn. Listan kan sedan med jämna mellanrum publiceras här i tråden så att alla vet vilka vi har att göra med. De tittar alla säkert in här då och då och listan blir då en återkommande "stressfaktor" som mycket väl fyller sin funktion.

Jag tror det kan få omvänd effekt att påstå att Micael Bydén "trätt fram till Nujens försvar och därmed försökt hindra rättvisans gång" genom att Özz har tagit en selfie med honom i samband med en föreställning.

Gemene man vet att nån som heter Aki-något genomförde ett terrordåd i Stockholm. Några har sett JJ:s reportage, många har sett Özz byk tvättas i SvD men det är få som har insikt om allt som avhandlas i den här tråden. Jag tror inte Bydèn vet så mycket alls.
Citera
2018-12-09, 09:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kan man föreställa sig att någon annan ÖB i något annat land glatt poserar med någon som svart betalt en man som sedan begår terrorbrott i egna landet? Några förslag? Det borde skickas ut till alla medier i västvärlden det där fotot.
Bra idé att skicka ut bilden internationellt.
Citera
2018-12-09, 09:18
Medlem
Till LookingBackInAnger (jag trycket på fel knapp igen)

Annika Strandhäll var den första överhetsperson som trädde fram till familjen Özz försvar redan samma dag som Katerina Janouch på nätet publicerade uppgifterna om att familjen betalat drygt 85 000 kronor till terroristens personkonto. Hon gick ut på Twitter och läxade upp henne, men även Ann Heberlein och Hanif Bali fick sig en släng av sleven.
Senast redigerad av medianox 2018-12-09 kl. 09:31.
Citera
2018-12-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Jag tror det kan få omvänd effekt att påstå att Micael Bydén "trätt fram till Nujens försvar och därmed försökt hindra rättvisans gång" genom att Özz har tagit en selfie med honom i samband med en föreställning.

Gemene man vet att nån som heter Aki-något genomförde ett terrordåd i Stockholm. Några har sett JJ:s reportage, många har sett Özz byk tvättas i SvD men det är få som har insikt om allt som avhandlas i den här tråden. Jag tror inte Bydèn vet så mycket alls.

Tyvärr tror jag du har helt fel. I stort sett samtliga överhetspersoner inom (s)etablissemanget är sedan länge mycket väl medvetna om det här ärendet och vilka konsekvenser det kan få. Jag tror även att allt fler inom rättsväsendet - i vart fall dem med personkopplingar till regeringen och våra myndighetschefer (de flesta av dem är ju utsedda av sittande regering) - har förstått vem jag är. Det finns inte så många f d åklagare och rådmän i Sverige som har bott på Gotland och har en son som är advokat. Då vet de också att jag under min aktiva tid inte gav efter för påtryckningar och inte kommer att ge upp det här ärendet heller. Min son börjar tycka att jag går för långt men han tänker nog i första hand på sina medarbetare och deras klienter.

Jag gör som Sven-Gustaf brukar göra - jag vinkar från min balkong till forna kolleger och alla halvfigurer i det nuvarande (s)etablissemanget. Men det känns minst sagt overkligt att syssla med detta just nu. Hela stan är i uppror och ljudet från alla sirener och explosioner just nu är bedövande.
Senast redigerad av medianox 2018-12-09 kl. 10:13.
Citera
2018-12-09, 09:55
Medlem
Expressens föredetting Mats Olsson var en av de som hyllade "Världens Historia" på Rival.
https://www.instagram.com/p/BqM3pODh2Zd/

Lite anmärkningsvärd kommentar av Olsson, med tanke på Nujenklanens svarta affärer:
Citat:
"Har förresten aldrig fått en handskriven biljett förut"

Troligast är nog att Olsson får en gratisbiljett, men ändå värt att notera.
Citera
2018-12-09, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister

Jag vill förtydliga mig litet. I nästa alla länder i hela världen betyder det här med att en statschef, en minister, en domare eller någon annan jag kallat "överhetsperson" låter visa upp sig tillsammans med en känd eller ökänd person precis samma sak som i maffians värld: Det här är min kompis och honom rör ni inte! Det är tydlig signalpolitik Bydén ägnar sig åt - på (s)etablissemangets uppdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in