Citat:
Ursprungligen postat av
olsson280
Kan tänka mig att det är i samband med immunitetstävlingen. Känns inte som att de borde diska någon för att de spottade ut en larv eller slickade på tallriken.
Jag tvivlar starkt på att fusket ska ha skett i samband med en tävling. Då sitter ju snickaren där och bevakar dem, och säkert flera andra domare också från produktionsteamet. Det är väl inte så att de ser någon fuska på en tävling och låter de fortsätta utan att stoppa dem, tror inte heller att det är något de skulle se i efterhand på filmerna. Givetvis fuskar ingen när de vet att de är så övervakade.
Jag gissar snarare på att det är fusk som skett när de inte är filmade, kanske när inget team är där alls. Ett år var det ju t.ex. en deltagare som mutade till sig och köpte massa mat (han var rik utanför) av en från produktionen. Det kom fram i efterhand att han hade beställt mat och svullat under hela tiden han var på ön.
Edit: Googlade på tidigare fusk i Robinson, tydligen var det någon 2012 som smugglade med sig en tändare i rumpan... Men även som jag sa att folk tar med sig pengar och mutar fattiga Filipiner/Fiji:are som är där och utför olika jobb för produktionen.
"Enligt Aftonbladet ska flera deltagare ha försökt smuggla in olika saker till ön som ska kunna ge dem fördelar i tävlingen. Robban Andersson, 38, ska bland annat ha tejpat fast pengar under foten för att kunna muta fiskare, medan en annan tävlande tagit det hela ett steg längre.
–Det var även en deltagare som smugglade in en cigarettändare till ön,och det kan man endast göra på ett sätt"
EDIT2: Hittade den jag tänkte på. 2009 var det:
"Miljonären Christian Ternstedt mutade en filippinsk vakt för att få mat.
Bröd, ris, bananer och kött smugglades till honom samtidigt som de andra deltagarna plågades av hunger:
- Jag gick långt långt upp i skogen för att undvika kameror. Sen lade jag ut allt ris på palmblad och satt som en apa och bara käkade och käkade, berättar han."
Så tror snarare att det är något sådant än att någon ska ha spottat ut mat eller hållit ett redskap fel under en tävling....