Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
Jag tycker att MED har fortfarande mycket att bygga vidare på.
Ebba är ett lyftslott så klart. KD är fortfarande för fri invandring i synnerhet "familjeåterföreningar" alltså kravlös asylinvandring.
De MED:are som nu drar till KD är grundlurade och snart kommer att få komma tillbaka till MED med svansen mellan benen.
Frågan är om MED vill ha tillbaka sådana uppenbara opportunister.
Ett av problemen med ett litet parti som saknar genomslag är att de i princip inte har råd att säga nej till någon. När folk tex lämnat MED för något så löjligt som frågan kring omskärelse, och sedan kommer tillbaka efter ett tag och alla låtsas som ingenting så är ju det ett tecken på något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Macke85
Varför är det den självklaraste sak i världen att man skulle förhandla med SD?
Det är en generell fråga alltså!
Menar inte att jag har nåt emot det, men..? Vad är det i detalj man ska förhandla om?
Varför skulle 83% nödvändigtvis vara absolut tvungna att ”förhandla” med 17%? Jag har ALDRIG fattat det där? Varför just SD skulle särbehandlas mot alla andra?
För att när de övriga 83% utgör 2 läger där båda har mindre än 50% var, så måste de förhandla med någon för att kunna göra något, och då är det bra om tex den som har 43% kan spela ut den som har 40% genom att hota att förhandla med den som har 17%, speciellt om den som har 17% har betydligt mer gemensamt med de i 90% av alla politiska frågor.
-----------------------------------------------------------------
Så från en före detta medlem till kvarvarande;
Var är den stora skiljelinjen mellan Fredde Strand och Jessica Stegrud i EU-valet? (Stegrud gick ju från MED till SD dessutom, men har framförallt en betydligt större chans att komma in)