Citat:
Ursprungligen postat av
SvampDamp.
Tjenare folket. Nu är det så att jag sitter på ”1 gram” MDMA-kristaller under namnet champagne. Doftar lakrits och är brunaktig i tonen, såsom det ska vara om jag minns helt rätt.
Det var över tio månader sedan jag slutade använda Ecstasy/MDMA helt och hållet då jag knasade rejält på drogen överlag. Vi behöver inte gå in på mer detaljer än att jag i min ungdom (15-16) käkade jag över 600 tabletter (under ett halv år och detta var och varranan dag).
I ”slutet” (10 månader sedan och bakåt) av mitt E-knarkande blev jag i en egentlig mening bara allmänt borta (där jag morgonen efter inte kom ihåg vad jag gjort) och liknande. Mindfucksen var oxå fett grova.
Nu till min fråga: hur skall jag dosera kristallerna? När jag väl knarkade ordentligt kunde jag svälja 2-3 direkt och nå uppemot 9-10 tabletter på en kväll.
Jag äter Elvanse 50mg (ADHD-läkemedel) 1 gång om dagen samt inutiv 4mg (betablockerare) på kvällen. Skall jag skippa Elvansen just därför den är CS (och jag vill helst inte blanda MDMA och Amfetamin-liknande substanser då det endast slutat i kaos dom senaste gångerna).
Hej!
Jag tänker såhär SvampDamp. Förutsatt att ”magin” inte är borta, borde en hög normaldos, max 2mg/kg kroppsvikt räcka, alternativt lite lägre.
Tror det gott så pass lång tid nu så att din toleransnivå är återställd. Är magin borta som var sagt misstänker jag att du nästan kan trycks i dig hur mycket som helst utan att uppleva de positiva effekterna, tyvärr.
Sedan är 10 månader inte överdrivet lång tid ifrån att slutat ett rätt så grovt missbruk. Min magkänsla säger att du borde vänta minst ett år eller ett par år till. Då för att vara säker på att magin kommer tillbaka. Dock på den punkten, verkar inte riktigt råda konsensus om hur magin fungerar. Vi vet helt enkelt för lite. Vissa har efter ett längre bruk väntat ett år, andra 10 år osv.
För vissa kom magin tillbaka efter ett år, för andra aldrig.
Som ett par avslutande ord tycket jag att du bör vara mentalt inställd på att upplevelsen aldrig blir som förr. Förhoppningsvis blir du positivt överraskad då
/ Joe Biden