2019-04-23, 12:36
Medlem
Den Nordkoreanska Ambassadören, Ri Won Guk, har den 15 april haft möte med Sveriges Annika Söder, Kabinettssekreterare på UD.

Ömsesidiga intressen samt utvecklandet av relationerna, skall ha diskuterats!

Betalning av gamla skulder från 70-talet på väg från Nordkorea kanske?
Citera
2019-04-24, 07:54
Medlem
Kumabjorns avatar
I Japan får vi veta att Kim Jong-uns tåg passerat gränsen till Ryssland. Samt att hans Maybach kör efter på vägarna, tydligen har de inte möjlighet att köra upp bilen på tåget. Man undrar ju onekligen om det finns bensinstationer ute i ödemarken.
Citera
2019-04-24, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
I Japan får vi veta att Kim Jong-uns tåg passerat gränsen till Ryssland. Samt att hans Maybach kör efter på vägarna, tydligen har de inte möjlighet att köra upp bilen på tåget. Man undrar ju onekligen om det finns bensinstationer ute i ödemarken.
Sträckan påstås vara ca 650 km så full tank kanske räcker?
Citera
2019-04-24, 08:47
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Sträckan påstås vara ca 650 km så full tank kanske räcker?

Jag har aldrig klarat av att köra sträckan Malmö - Stockholm, ungefär lika lång, på en tank. Tvivlar på att en Maybach är mer bränslesnål. Men den kanske har en gigantisk tank, istället för pansrade dörrar och golv.
Citera
2019-04-24, 08:54
Medlem
Citat:
Jag har aldrig klarat av att köra sträckan Malmö - Stockholm, ungefär lika lång, på en tank. Tvivlar på att en Maybach är mer bränslesnål. Men den kanske har en gigantisk tank, istället för pansrade dörrar och golv.
Kollade upp lite
Jag antar att det är V8-modellen och den har 80 liters kapacitet
Officiella förbrukningen är ca 13 l/100km, således räcker det till drygt 600 km så med en reservdunk kanske det går
Citera
2019-04-24, 09:12
Medlem
Kumabjorns avatar
👍🏼👏👏🏼🍶
Citera
2019-04-24, 12:02
Medlem
Citat:
Vilken sträcka är det som är 65 mil? Det är betydligt kortare än så från NK-gränsen till Vladivostok. Området sydväst om Vladivostok, mot nordkoreanska gränsen är ingen "ödemark". Det är landsbygd med mycket jordbruk. Vägen verkar ha gles trafik (eftersom det är en återvändsgränd ned mot NK), men givetvis finns det bensinstationer. Jag hittade en på ca 5:e slumpvisa punktkontrollen i Google maps längs sträckan.
Citera
2019-04-24, 12:16
Medlem
Citat:

Jag kan inte garantera trovärdigheten i följande uppgifter, men enligt en mig närstående källa i Sydkorea, som jag talade med igår, så landade 2 st ”Transportplan” i Vladivostok, redan den 23:e april med förtrupp.

En video skall vara publicerad av Sydkoreanska KBS News, som visar 2 st Nordkoreanska limousiner, 1 Maybach + 1 MB 600 Pullman, på väg in till Vladivöstok.

Oavsett om dessa flugits in eller körts dit, så var dom i Vladivostok den 23:e ds.

Har inte haft tid att kolla KBS News hemsida, återkommer!
Citera
2019-04-24, 13:00
Medlem
Videon på Kims två limousiner i Vladivostok, filmade av KBS News kan ses via denna länk från Sputnik:

https://sputniknews.com/russia/291904231074388170-north-korea-russia-kim-visit/
Citera
2019-04-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Videon på Kims två limousiner i Vladivostok, filmade av KBS News kan ses via denna länk från Sputnik:

https://sputniknews.com/russia/291904231074388170-north-korea-russia-kim-visit/
Ser inte ut att vara några problem att få tag på bensin längs den där fyrfiliga motorvägen genom den ryska "ödemarken".
Citera
2019-04-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ser inte ut att vara några problem att få tag på bensin längs den där fyrfiliga motorvägen genom den ryska "ödemarken".
Man kanske inte bör ta allting som skrivs i den här tråden alltför allvarligt, ibland spårar den ur lite grann och vissa saker skrivs med glimten i ögat.
Citera
2019-04-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Man kanske inte bör ta allting som skrivs i den här tråden alltför allvarligt, ibland spårar den ur lite grann och vissa saker skrivs med glimten i ögat.

Ibland, så kan det vara bra att kan det vara bra att ha en glimt i vardera ögat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in