Citat:
Gällande Bosnien & Hercegovina, ni bosniska muslimer framställer landet där nere som en politisk maktfaktor och något Tyskland eller USA som inte går att rubba, om exempelvis Romarriket och ett starkt Jugoslavien kunde falla ihop - då kan även ett litet meningslöst land i Sydöstra Europa falla ihop.
Bosnien & Hercegovina är betydelselöst i Europa och de är ett land där du som politisk ledare kan bryta mot grundlagen utan konsekvenser, inte ens OHR orkar bry sig om landet eller svettas för landet.
Bosnien & Hercegovina är betydelselöst i Europa och de är ett land där du som politisk ledare kan bryta mot grundlagen utan konsekvenser, inte ens OHR orkar bry sig om landet eller svettas för landet.
Alla försök att splittra landet kommer sluta i blodigt krig. Under 90 talet stupade fler än 30 000 serbiska ock kroatiska soldater i Bosnien hur många fler unga grabbars liv har utdöende smånationer som serber och kroater att offra och förmodligen utan att lyckas igen är frågan. Bosniakerna har ju inget val än att försvara sig då de utgör majoritetsbefolkningen i Bosnien. I själva Jugoslavien var tex serberna inte ens nära över 50% av totala befolkningen.
Låt oss vara ärliga det kristna Europa har utrotat många minoriteter utan eget land som judar och dessutom bränt häxor som dårar. Har man eget världserkänt land där man är i majoritet slipper man vara en förföljd minoritet.
Muslimerna på Balkan klarade sig från total utrotning för att de lyckades organisera sig någorlunda både politiskt och militärt under nästan omöjliga omständigheter.
Sedan Bosnien är till ytan bra större än Danmark, Holland, Slovakien, Schweiz osv. Bra beläget bara ett par timmars bilkörning ifrån metropoler som Wien och Munchen, egentligen är Bosnien en oslipad diamant.
Jag trivs bra både i Sverige och därnere måste jag erkänna. Du verkar inte trivas någonstans?

och där nere ses jag som en främling och släkt där nere kallar en för svensk och säger "där kommer svenskarna".