2019-04-23, 12:33
Medlem
kukflashs avatar
Jag bor i ett invandrartätt område och man hör dagligen hur invandrare skriker och lever rövare. Det kan även stå 5-6 invandrare med sina cyklar på gångbanor och vägrar flytta på sig så man måste gå runt.
Citera
2019-04-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vilken genialisk idé. Det är ungefär som att säga att politikerna bara måste avskaffa alla problem i samhället. Sedan blir det frid och fröjd.

Ja, eller instifta en fördelningspolitik värd namnet och börja utöva social ingenjörskonst på bostads”marknaden”.
Citera
2019-04-23, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ja, eller instifta en fördelningspolitik värd namnet och börja utöva social ingenjörskonst på bostads”marknaden”.

Ja men det är ju så fruktansvärt förenklat. Verkligheten fungerar inte så. För det första så skulle det naturligtvis innebära mer toppstyrning av samhället och mindre individuell frihet. Ett exempel på ett sådant samhälle är Nordkorea.
Citera
2019-04-23, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja men det är ju så fruktansvärt förenklat. Verkligheten fungerar inte så. För det första så skulle det naturligtvis innebära mer toppstyrning av samhället och mindre individuell frihet. Ett exempel på ett sådant samhälle är Nordkorea.

Med en alltmer polariserad befolkning krävs en fast och bestämd hand för att integreringen ska lyckas. De rika ska inte kunna köpa sig sin ultranationalistiska idyll och stängs de nya svenskarna ute.
Citera
2019-04-23, 12:53
Medlem
TokyoBarns avatar
Är svensk själv och tycker nog fan att detta beteende är lika vanligt hos oss, ett gäng brudar på typ 3st kan fan låta som ett helt studentflak, och alltid ska folk ha med sina barn och barnvagnar överallt.

samt folk står och blockerar utgångar etc, för att dom står och babblar i mobilen
Citera
2019-04-23, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det finns även etniska svenska barn och ungdomar som beter sig illa i landets olika skolor. Senast när jag har vikarierat i en grundskola fick jag avbryta ett slagsmål mellan två etniska svenska pojkar. Ouppfostrade elever finns bland alla etniska grupper. Det känns som att du vill skapa ett "vi" och "de" och vill inte nyansera problemen utan påstår att det endast är araber och negrer som beter sig illa.

etniska svenska barn som gör det har PK föräldrar som inte vet hur man har pli på sina ungar och pumpar i dom att det är bra att umgås med invandrare och då faller dom för grupptrycket och börjar låta som inavlade stolpp skott så det är inte konstigt att etniska svenskar blir sådana när deras föräldrar är idioter,,,jag skulle aldrig låta mina barn bete sig på det viset aldrig
Citera
2019-04-23, 13:06
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det finns även etniska svenska barn och ungdomar som beter sig illa i landets olika skolor. Senast när jag har vikarierat i en grundskola fick jag avbryta ett slagsmål mellan två etniska svenska pojkar. Ouppfostrade elever finns bland alla etniska grupper. Det känns som att du vill skapa ett "vi" och "de" och vill inte nyansera problemen utan påstår att det endast är araber och negrer som beter sig illa.

Du slaktade verkligen skiten ur den där halmgubben, bra jobbat! Kan vi spola fram till inlägget där du kommer med en lösning nu när du nyanserat färdigt problemet?
Citera
2019-04-23, 13:16
Medlem
Drozds avatar
Underklassen är dåligt uppfostrad, det ligger s.a.s. i sakens natur. Det gäller lika mycket för vår inhemska underklass (s.k. WT) som den invandrade. Att en så hög andel av invandrarna har en underklassig uppfostran har i sin tur att göra med vad Sverige med sin invandrings- och bidragspolitik lockar till sig för folk.
Citera
2019-04-23, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Det där med att skrika när dom pratar har jag aldrig fattat, man kan höra dom 1km bort när dom pratar. Varflr skrika? har dom så svårt att fatta varandra att dom måste skrika för att förstå varandra
Håller med, jag fattar inte heller detta. Å andra sidan har jag haft diverse grannar med ren svensk bakgrund som, även de, kunde gapa och skrika som grottmänniskor när de var ute på balkongen. Särskillt när det hade druckits lite och då pratar jag inte om WT...
Citera
2019-04-23, 13:18
Medlem
Låter som du beskriver svenskar... i grupp
Citera
2019-04-23, 13:19
Medlem
-GGs avatar
Högtalarfunktionen och babben, ett möte mellan två världar.

Många har hörselskador på grund av långvarig inavel. Kan vara en förklaring. Annars är de mindre hänsynstagande i sin rasliga natur. Föreställningen om en ockupation som pågår blir ju inte mindre om man betraktar dem ute i vardagen. De skriker alltid efter varandra och visslar för att påkalla uppmärksamhet trots att de är några meter ifrån varandra.

Babben ger ett otrevligt intryck från start, genom hela sitt sätt att vara. En skär kontrast till det lugna, tysta nordiska.
Citera
2019-04-23, 13:23
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Underklassen är dåligt uppfostrad, det ligger s.a.s. i sakens natur. Det gäller lika mycket för vår inhemska underklass (s.k. WT) som den invandrade. Att en så hög andel av invandrarna har en underklassig uppfostran har i sin tur att göra med vad Sverige med sin invandrings- och bidragspolitik lockar till sig för folk.

Var det inte public service något program där personerna skröt om hur Sverige tar in migranter inget annat land vill ta emot. Vi lockar till oss eliten av underklassen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in