Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Min fetning och kursivering: Det där är ju hyperintressant! Hur menar PK - och/eller du - att PK kände igen innehållet i de anonyma tipsen? Betyder det att PK visste vad tipsen innehöll (hade han insyn i tipsens tillkomst)? Eller betyder det att PK kände igen det som stod i tipsen eftersom han själv hade upplevt PU och hans uttalanden och agerande i sin lägenhet på söndagsmorgonen?
Här har vi alltså att göra med ett jättemisstag - igen! PK tror att polisen är ute efter PU, men polisen jagar PR?! Varför i hela friden tar man inte in PU samtidigt, när en person (PK) så bokstavligt har pekat vederbörande? Obegripligt! Är det någon polis som läser detta och som kan vidta någon åtgärd? Ser vi nu ett nytt megamisstag?
Den känsla jag fick var att PK inte hade insyn i tipsen utan att han tyckte att innehållen stämde med PU. De berättade ju om tipsen i programmet - nu kommer jag inte ihåg vad som berättades - något liknande som att personen hade erkänt på fyllan, att någon hade anmält att personen... osv. Jag tolkade det som att PK i sin tur hade tolkat de anonyma tipsen utifrån det han själv upplevt och hört.
Kanske hade PK hört att någon/några hade tipsat om vissa saker ang. PU och att det var på så vis som PK tyckte sig känna igen tipsen, men detta är enbart en spekulation.
Jag vet inte polisen tänkte här, men eftersom de redan "visste" vem gm var, så kanske de inte brydde sig? Jag vet inte.
Angående om PU kunde ha varit anonym tipsare. En av tipsen lämnades i alla fall av en kille/man (vars röst PR inte kände igen). Om det sedan var en och samme tipsare till alla sex (?) eller om det var olika och/eller en eller flera kvinnliga tipsare, det vet jag inte. PR fick bara lyssna på (del av?) en av inspelningarna. Om PU fanns med bland dessa anonyma tipsare, det har jag ingen aning om. Men varför skulle han vilja tipsa om PR, när de två inte kände varandra? Jag tror mer på att tipsaren/tipsarna var någon/några som hyste agg/avund eller liknande mot PR. PU kanske kan komma in i tråden och kommentera detta själv?