• 1
  • 2
2019-04-21, 18:26
Medlem
Jag vill inte leva, men jag vill inte dö heller. Jag känner mig bara tom. Hur får jag tillbaka livslusten? Vad gör jag när jag känner såhär?
Citera
2019-04-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Httphej
Jag vill inte leva, men jag vill inte dö heller. Jag känner mig bara tom. Hur får jag tillbaka livslusten? Vad gör jag när jag känner såhär?

Känner precis som dig på grund av flera olika skäl. Finns inte så mycket man kan göra åt saken, jag tacklar det med cigg och hasch.
Citera
2019-04-21, 18:31
Medlem
Citat:
Du får nog utveckla ditt inlägg en del om du vill få seriösa svar.
Tar du droger?
Citera
2019-04-21, 18:35
Medlem
makduis avatar
Citat:
Varför vill du inte leva? Varför vill du inte dö?

Vad du ska göra beror väl på situationen
Citera
2019-04-21, 18:40
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Är det något speciellt som har hänt som har triggat de här tankarna?
Citera
2019-04-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Du får nog utveckla ditt inlägg en del om du vill få seriösa svar.
Tar du droger?
Nej jag tar inte droger. Är 17 år, har haft depression och ångest i 3 år. Går till BUP för att få hjälp men har nu uppehåll i 5 veckor pga att min psykolog är bortrest. Anledningen till att jag inte vill leva är att jag inte hittar någon mening med livet. Jag hatar mig själv, ingenting gör mig glad längre, jag känner mig ensam och känner mig inte älskad. Det känns inte som att någon tar mig på allvar när jag berättar att jag har självmordstankar. De flesta säger; försök tänk på något roligare. Jag vill inte dö för min mamma skulle aldrig förlåta sig själv och skulle aldrig kunna gå vidare.
Citera
2019-04-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Är det något speciellt som har hänt som har triggat de här tankarna?
Nej, de brukar komma helt plötsligt. Ibland kan de komma efter att jag inte har gjort något på hela dagen och jag varit mest för mig själv.
Citera
2019-04-21, 18:53
Medlem
Citat:
Nej jag tar inte droger. Är 17 år, har haft depression och ångest i 3 år. Går till BUP för att få hjälp men har nu uppehåll i 5 veckor pga att min psykolog är bortrest. Anledningen till att jag inte vill leva är att jag inte hittar någon mening med livet. Jag hatar mig själv, ingenting gör mig glad längre, jag känner mig ensam och känner mig inte älskad. Det känns inte som att någon tar mig på allvar när jag berättar att jag har självmordstankar. De flesta säger; försök tänk på något roligare. Jag vill inte dö för min mamma skulle aldrig förlåta sig själv och skulle aldrig kunna gå vidare.
Jag tycker du ska gå till psykakuten, de kan hjälpa dig. Det låter kanske så pass dramatiskt att jag skojar, men det gör jag inte.
Har själv varit med i liknande situationer...
Citera
2019-04-21, 18:56
Medlem
Skit men många människor tänker så som TS tänk på att vi lever i ett i-land och har det relativt bra.
Citera
2019-04-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Jag tycker du ska gå till psykakuten, de kan hjälpa dig. Det låter kanske så pass dramatiskt att jag skojar, men det gör jag inte.
Har själv varit med i liknande situationer...
Vet du vad som händer på psykakuten isånnafall?
Citera
2019-04-21, 19:13
Medlem
Citat:
Vet du vad som händer på psykakuten isånnafall?
Det beror på vad du säger till dem. De tar dig på allvar.
Citera
2019-04-21, 20:11
Medlem
savagemamiis avatar
Hej vännen!
Förstår det måste vara jobbigt för dig.
Här finns olika människor/organisationer du kan vända dig till
Hjälplinjen på telefon 0771-22 00 60.
Bris - Barnens rätt i samhället på telefon 116 111.
Jourhavande medmänniska på telefon 08-702 16 80.
Jourhavande präst, nås via 112.
Mind Självmordslinjen chatt via mind.se eller på telefon 90101
Riksförbundet SPES telefonjour på telefon 08-345873

Ta dina tankar på högsta allvar. Får du mediciner för din depression?
Finns det NÅGOT i ditt liv som du kan finna en anledning att stanna kvar?
Gör upp en lista
1. På människor du älskar och inte vill se lida någonsin
2. Saker i din vardag/ i ditt liv som gör du vill stanna kvar
3. Gör upp en lista varje dag på 3 saker (minst) som vart bra, som du gjort bra
Prata med så många som möjligt
Hitta på aktiviteter - även om du inte orkar- även om kroppen och psyket säger ifrån. Skicka privat meddelande om du vill så kan vi prata<3
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in