• 1
  • 2
2019-04-21, 20:13
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RekylChock
Känner precis som dig på grund av flera olika skäl. Finns inte så mycket man kan göra åt saken, jag tacklar det med cigg och hasch.

Du gjorde nyss ett inlägg om att du är oskuld och uppvuxen kristen men röker hasch ?
Citera
2019-04-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Du gjorde nyss ett inlägg om att du är oskuld och uppvuxen kristen men röker hasch ?

Vad har min oskuld med mitt rökande att göra? Är uppvuxen kristen men jag är inte troende som jag också skrev i samma inlägg.
Citera
2019-04-21, 20:25
Medlem
savagemamiis avatar
Lyssna inte på dessa nötter som skriver att de tacklar det med hasch o skit. Som uppmanar dig till droger. Det kommer förvärra allting
Citera
2019-04-21, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aoaz
Skit men många människor tänker så som TS tänk på att vi lever i ett i-land och har det relativt bra.
Problemet består just häri. Har släktingar som bor i hus vars väggar är beklädda med lera. De är så mycket lyckligare än mig och ordet depression finns inte i deras ordbok. Antar att människans natur inte är anpassad till att ha det såsom vi har det i Europa. Det beror antagligen på flera faktorer. Bl.a att folk inte motionerar lika mycket, för individualistiska, för materialistiska, vanvettiga feminismens utbredning och ungdomens förebilder som är knarksnortande negrar i hollywoodfilmer och twerkande horor som Beyonce. Det är ett recept för psykisk ohälsa.

Sen kan det även vara så att, som i mitt fall, att man jämför sig med andra. Jag är ej svensk och har blivit uppfostrad på ett sådant sätt att mina föräldrar enligt svensk lag ska sitta i fängelse. Medan jag gick i en helsvensk skola där alla levde i paradiset jämfört med mig. Ingen vet än vad depression exakt är, ingen kan precisera faktorerna som utlöser depression. Allt vi vet är detta: den utvecklade delen av världen är mer deprimerad än den outvecklade.
Senast redigerad av Aucar 2019-04-21 kl. 20:50.
Citera
2019-04-21, 20:40
Avstängd
TwoThousands avatar
Kan du ej finna något att leva för så bör du hitta på något värt att dö för, döden var bara en dörr!
Citera
2019-04-22, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Httphej
Jag vill inte leva, men jag vill inte dö heller. Jag känner mig bara tom. Hur får jag tillbaka livslusten? Vad gör jag när jag känner såhär?

Det finns fyra saker du behöver i ditt liv för att må bra.

1. En daglig syssla som gör dig behövd. Typ arbete, praktik eller skola.
2. Ett umgänge, vänskap eller annan social kontakt som går utanför punkt 1.
3. En hobby eller ett intresse.
4. Hälsa. Träning exempelvis.

Börja intressera dig av universum, rymden och alltet. Det fick mig att må bättre när jag mådde dåligt.
Citera
2019-04-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Httphej
Jag vill inte leva, men jag vill inte dö heller. Jag känner mig bara tom. Hur får jag tillbaka livslusten? Vad gör jag när jag känner såhär?
Livet är en kamp, kriga vännen livet är ett helvete. Kämpa!
Citera
2019-04-27, 22:49
Medlem
savagemamiis avatar
Ts?
Citera
2019-05-09, 19:49
Medlem
fwtns avatar
Gör en lista med saker du är tacksam för. Våga dröm om hur du önskar att ditt liv såg ut.
Sätt små mål och jobba dig mot dem. Att uppnå mål kommer ge dig dopamin att jobba vidare.

Var inte hård mot dig själv. Du är unik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in