Citat:
Ursprungligen postat av
Livsstilsparasit
Jag håller på det fria ordet. Det du enbart gillar så länge det påstår dina syften då " sanningen" är viktigare.
Tydligen gillar jag också det fria ordet - det är bl a därför jag är engagerar här. Jag gillar alltid sanningen, men och sanningen är att monarkin är ett för Sverige bra statsskick. För tillfället "råkar" sanningen sammanfalla med folkmajoritetens uppfattning.
Citat:
Klart du tycker han är en bra gemål. Han är make till kronprinsessan, och därmed per definition bra.
"Än så länge..." var det jag skrev. Har Du några synpunkter med bärkraft till varför Daniel skulle vara en dålig prinsessgemål.
Citat:
Föreslår jag något kommer du med att andra tycker annat, och att republikaner inte kan enas. Och som alltid tycker du att det är bra som det är, vilket är den vanliga konservativa inställningen. Att något kan diskuteras och att man kan komma fram till något bra föresvävar dig inte. Antagligen kommer "sanningen" emellan
Tvärtom anser jag att det finns goda skäl att göra förändringar i det monarkiska systemet, men det är förstås något helt annat än att omstörta statsskicket.