2019-04-20, 01:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ser framför mig (hemska tanke), hur största sonen får spel och drämmer en *hantel i huvudet på mamma hemma i köket.
Varför ser du det här med en hantel framför dig tror du? Är det bara i din egen fantasi?
Citat:
Hur är det med offrets barn? Jag undrade för länge sen om någon visste ifall LW:s stora son (som osedvanligt snabbt blivit ännu större) hade hantlar hemma. Nu känns min fråga aktuell igen för att jag såg att sonen hade tagit bort en tyngdfull bild på sitt Instagram.
Så nu tycker du att han har tagit bort bilder på dina fantasihantlar, eller hur menar du?
Senast redigerad av Draifos 2019-04-20 kl. 01:26.
Citera
2019-04-20, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Och vem "sprang" på vägen?

Spekulationerna nedan gäller "tabuspåret".

MV skrev i ett tidigt inlägg att man funnit blod (uppgift från säkra källor) i och utanför LW:s bostad, en uppgift som hen i och för sig backade ifrån ett par månader senare. Då handlade det mer om fimpar och snus, eller vad det var. Kanske hade någon sagt att det fanns en "naturlig" förklaring till blodet, typ näsblod. Om det nu fanns något blod öht, den uppgiften är väl inte bekräftad, snarare dementerad.

Det är det där alibit som skaver, finns det något starkare än det MV nämnde i ett inlägg, det vill säga att sonen hade sovit hos pappan.

Ok, då åker vi då, hua.
Jag tycker fortfarande att den bästa teorin för att få ihop den öppna ytterdörren
med planket är att hon har följt efter någon som har lämnat bostaden, någon
som hon har brytt sig om eller varit förbannad på.
Den personen har lämnat bostaden hastigt och i ilska, LW springer efter å i hastigheten
får hon inte igen dörren, hon kommer ifatt personen vid planket och allt går snett.

Det blir bråk, handgripligheter, personen är från början inte ute efter å ha ihjäl henne.
Det tar upp emot fem minuter innan hon tystnar, en lång tid i det sammanhanget tycker jag.

Med tanke på att hon va skapligt mörkrädd (hennes egen uppgift) så tror jag inte att
hon skulle gå ner till planket ensam.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fb70a73f-c148-43b7-a01d-5a23287911b7&IID=f87eebf4-b87b-4920-b607-c6167e5f54c3
Citat:
Grannen fick följa med i mysbralla och tofflor som sällskap eftersom timmen var för sen för att jag skulle vilja vara ute själv här. Det är väl ett skit att behöva känna så?!

Vad gäller alibi så finns det olika uppgifter, minst sagt.
Några säkra uppgifter blir nog svårt för oss i tråden att få fram.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citat:
När det tidigt i tråden frågades efter UW:s alibi så blev svaret (grovt förenklat och något överdrivet):
”-Det fattar du väl att han har alibi! Annars skulle han ju vara misstänkt av polisen! Pucko!!!”

När följdfrågor kom blev svaret att han var ”i ett annat län, på jobb.”

Följdfrågor på det visade att det ”andra länet” kunde nås med bil på tämligen kort tid. Men ”så klart kan hans arbetsgivare ge honom alibi.”

När det sedan behövdes alibi för äldste sonen - och ”styvmamman” visade sej inte ha sovit i UW:s bostad - då blev UW behändigt placerad där i stället. På så sätt ger han och äldste sonen så smidigt varann alibi.

Citat:
En fråga som säkert inte ställts är om UW skulle skydda sin son som farit så illa hos dysfunktionella LW om han genom ett nu igen urartat bråk (om ex, pengar ?) var gärningsmannen?

Citat:
Om UW:s vistelse "i annat län": Det var på morgonen då barnen upptäckt att LW saknades. Han var på jobbet helt enkelt bara några mil bort, men ändå i ett annat län. Vem/vad som ger honom alibi för kvällen/natten då mordet hände vet jag inte. Aktiviteter på fast dator? Besök? Telefonsamtal under tiden som är aktuell?

Om NW:s vistelse: Han bor vanligen hos sin pappa, men den natten sov han hos LW pga att lillbrorsan skulle firas följande morgon. Han var den som upptäckte halvinslagna paketet och dörren som stod på glänt.
[/quote]
Citera
2019-04-20, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ok, då åker vi då, hua.
Jag tycker fortfarande att den bästa teorin för att få ihop den öppna ytterdörren
med planket är att hon har följt efter någon som har lämnat bostaden, någon
som hon har brytt sig om eller varit förbannad på.
Den personen har lämnat bostaden hastigt och i ilska, LW springer efter å i hastigheten
får hon inte igen dörren, hon kommer ifatt personen vid planket och allt går snett.

Det blir bråk, handgripligheter, personen är från början inte ute efter å ha ihjäl henne.

Det tar upp emot fem minuter innan hon tystnar, en lång tid i det sammanhanget tycker jag.

Med tanke på att hon va skapligt mörkrädd (hennes egen uppgift) så tror jag inte att
hon skulle gå ner till planket ensam.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fb70a73f-c148-43b7-a01d-5a23287911b7&IID=f87eebf4-b87b-4920-b607-c6167e5f54c3

Jaha, ut i minfältet så här på Påskafton?
Frivilligt utsättas för begabbelse?
För om det du skriver i det jag fetat stämmer, så innebär det att MV ljuger. Väl?
H*n har skrivit att mordet föregåtts "av en viss planering". Ditt scenario kan inte med bästa/värsta vilja beskrivas som planerat. Det är då ett impulsivt mord/dråp i stundens hetta.
Så resonemanget i tråden följer tankegången: "Familjespåret" kan inte ha hänt eftersom MV:s påstående om planering motsäger ett sånt händelseförlopp, ett sånt du målat upp.
Och om man blint litar på MV, så får inte ditt scenario luft under vingarna.
Citera
2019-04-20, 08:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW.

Citat:
Ok, då åker vi då, hua.

Haha, ja på med bältet

När jag läser MV-inlägget ser jag nu att det står "någon eller några av barnen", det står inte "äldste sonen" fast det får man väl anta, åtminstone gjorde jag det.

Ett "modernt" sätt att stärka den uppgiften skulle då kunna vara att åtminstone sonens mobil sov där även om det i sig inte ger ett vattentätt alibi, åt någon.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
För om det du skriver i det jag fetat stämmer, så innebär det att MV ljuger. Väl?
H*n har skrivit att mordet föregåtts "av en viss planering". Ditt scenario kan inte med bästa/värsta vilja beskrivas som planerat. Det är då ett impulsivt mord/dråp i stundens hetta.
Så resonemanget i tråden följer tankegången: "Familjespåret" kan inte ha hänt eftersom MV:s påstående om planering motsäger ett sånt händelseförlopp, ett sånt du målat upp.

Eller så är inte MV-källorna så "säkra"?
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-04-20 kl. 09:43. Anledning: Komplettering etc
Citera
2019-04-20, 10:34
Medlem
Citat:
Kanske LW skulle sätta upp en födelsedagscache ändå och någon hjälpte henne, men plötsligt så exploderade hjälparen?

Hur är det med offrets barn? Jag undrade för länge sen om någon visste ifall LW:s stora son (som osedvanligt snabbt blivit ännu större) hade hantlar hemma. Nu känns min fråga aktuell igen för att jag såg att sonen hade tagit bort en tyngdfull bild på sitt Instagram.

Tror inte att han skulle springa runt på byn med hantlarna. Han bodde ju inte hos sin mor utan hos farsan.
Citera
2019-04-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag tror att det där fokuset på ÅK fixas av ngn som vill vilseleda tråden. En brottsutredning är inte en one-man-show som vissa verkar vilja få det till. Det vore spännande att veta varför de tänker så. Känns som om några åkt dit på ngt där just ÅH varit åklagare.

Kanske beror det på frustration över att det tagit tid. Alla gillar inte heller kvinnor som tar ledningen och får makt. Hoppas att det inte är anledningen här.
Citera
2019-04-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Haha, ja på med bältet

När jag läser MV-inlägget ser jag nu att det står "någon eller några av barnen", det står inte "äldste sonen" fast det får man väl anta, åtminstone gjorde jag det.

Ett "modernt" sätt att stärka den uppgiften skulle då kunna vara att åtminstone sonens mobil sov där även om det i sig inte ger ett vattentätt alibi, åt någon.

Eller så är inte MV-källorna så "säkra"?

Jag är inte övertygad om att dom har kollat ens det.
Mitt förtroende för utredningen bara minskar ju mer tiden lider.

Medias tystnad är också påtaglig, det brukar ofta ha en orsak.
Drakarna bryr sig inte ett skit, också lite märkligt.
En mördad trebarnsmor och allt är knäpptyst.
Citera
2019-04-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kanske beror det på frustration över att det tagit tid. Alla gillar inte heller kvinnor som tar ledningen och får makt. Hoppas att det inte är anledningen här.

Frustration är alla gånger en orsak, det händer ingenting.

För egen del så har jag inga problem med kvinnor som leder.
Men ledningen måste kunna just leda, annars går det snett, å
det oavsett kön.
Citera
2019-04-20, 11:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Det här har inget med kön att göra, det förstår du väl? Allt handlar om resultat till sist och syvende. Hade utredning inte tagit tid så hade ingen varit kritisk mot varken Hiding eller polisen.

Som det är nu har allmänheten all rätt att vara kritisk och ska även kunna uttrycka detta då vi har åsiktsfrihet utan att könsdiskriminering ska upp på tapeten.
Kritik får både män och kvinnor när de inte levererar, punkt slut.
Senast redigerad av Rosamund 2019-04-20 kl. 11:58. Anledning: Sf
Citera
2019-04-20, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Någon planering har jag aldrig trott på, om det är så är det en märklig sådan.

Jag vet ju inte vilka kontakter MV har, å det gäller alla med insyn, lita
inte på allt utan att vara ganska kritisk.

Nu blir det dator av och PåskGodis
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-04-20 kl. 11:46.
Citera
2019-04-20, 11:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Någon planering har jag aldrig trott på, om det är så är det en märklig sådan.

Jag vet ju inte vilka kontakter MV har, å det gäller alla med insyn, lita
inte på allt utan att vara ganska kritisk.

Jag tror inte att MV nödvändigtvis har ljugit ang. viss planering. Det kan ju handla om att GM inte tagit med sig sin mobil, bara det kan anses tyda på "viss" planering. Det utesluter inte någon teori om att hemmet lämnas skyndsamt, då glömmer man sin mobil om man är väldigt upprörd.
Citera
2019-04-20, 12:01
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Varför ser du det här med en hantel framför dig tror du? Är det bara i din egen fantasi?

Så nu tycker du att han har tagit bort bilder på dina fantasihantlar, eller hur menar du?

Oavsett GM tycker jag inte att hantlar (vilka t.ex. LW själv eller GM kan ha ägt nättare varianter av) helt går att avfärda som mordredskap. Mindre sådana skulle kanske t.o.m. kunna gå att raskt rengöra i en diskmaskin efter en attack, tänker jag.

Jag anser att dessa bärbara träningsredskap gärna kan diskuteras i forumet (i form av spekulationer kring mordvapen) och inte direkt avfärdas som ”fantasier”, vilket nu görs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in