Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Och vem "sprang" på vägen?
Spekulationerna nedan gäller "tabuspåret".
MV skrev i ett tidigt inlägg att man funnit blod (uppgift från säkra källor) i och utanför LW:s bostad, en uppgift som hen i och för sig backade ifrån ett par månader senare. Då handlade det mer om fimpar och snus, eller vad det var. Kanske hade någon sagt att det fanns en "naturlig" förklaring till blodet, typ näsblod. Om det nu fanns något blod öht, den uppgiften är väl inte bekräftad, snarare dementerad.
Det är det där alibit som skaver, finns det något starkare än det MV nämnde i ett inlägg, det vill säga att sonen hade sovit hos pappan.
Ok, då åker vi då, hua.
Jag tycker fortfarande att den bästa teorin för att få ihop den öppna ytterdörren
med planket är att hon har följt efter någon som har lämnat bostaden, någon
som hon har brytt sig om eller varit förbannad på.
Den personen har lämnat bostaden hastigt och i ilska, LW springer efter å i hastigheten
får hon inte igen dörren, hon kommer ifatt personen vid planket och allt går snett.
Det blir bråk, handgripligheter, personen är från början inte ute efter å ha ihjäl henne.
Det tar upp emot fem minuter innan hon tystnar, en lång tid i det sammanhanget tycker jag.
Med tanke på att hon va skapligt mörkrädd (hennes egen uppgift) så tror jag inte att
hon skulle gå ner till planket ensam.
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fb70a73f-c148-43b7-a01d-5a23287911b7&IID=f87eebf4-b87b-4920-b607-c6167e5f54c3
Citat:
Grannen fick följa med i mysbralla och tofflor som sällskap eftersom timmen var för sen för att jag skulle vilja vara ute själv här. Det är väl ett skit att behöva känna så?!
Vad gäller alibi så finns det olika uppgifter, minst sagt.
Några säkra uppgifter blir nog svårt för oss i tråden att få fram.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citat:
När det tidigt i tråden frågades efter UW:s alibi så blev svaret (grovt förenklat och något överdrivet):
”-Det fattar du väl att han har alibi! Annars skulle han ju vara misstänkt av polisen! Pucko!!!”
När följdfrågor kom blev svaret att han var ”i ett annat län, på jobb.”
Följdfrågor på det visade att det ”andra länet” kunde nås med bil på tämligen kort tid. Men ”så klart kan hans arbetsgivare ge honom alibi.”
När det sedan behövdes alibi för äldste sonen - och ”styvmamman” visade sej inte ha sovit i UW:s bostad - då blev UW behändigt placerad där i stället. På så sätt ger han och äldste sonen så smidigt varann alibi.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citat:
En fråga som säkert inte ställts är om UW skulle skydda sin son som farit så illa hos dysfunktionella LW om han genom ett nu igen urartat bråk (om ex, pengar ?) var gärningsmannen?
Citat:
Om UW:s vistelse "i annat län": Det var på morgonen då barnen upptäckt att LW saknades. Han var på jobbet helt enkelt bara några mil bort, men ändå i ett annat län. Vem/vad som ger honom alibi för kvällen/natten då mordet hände vet jag inte. Aktiviteter på fast dator? Besök? Telefonsamtal under tiden som är aktuell?
Om NW:s vistelse: Han bor vanligen hos sin pappa, men den natten sov han hos LW pga att lillbrorsan skulle firas följande morgon. Han var den som upptäckte halvinslagna paketet och dörren som stod på glänt.
[/quote]