2019-04-19, 11:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag tror att det där fokuset på ÅK fixas av ngn som vill vilseleda tråden. En brottsutredning är inte en one-man-show som vissa verkar vilja få det till. Det vore spännande att veta varför de tänker så. Känns som om några åkt dit på ngt där just ÅH varit åklagare.
Det är klart att det har varit en massa poliser med i utredningen, men det som har diskuterats är väl ev. oklarheter kring vem som är ansvarig. I artikeln som 'gloriouslife' länkade till säger Peter Springare att det är förundersökningsledaren som är ansvarig till 110%, och här är det väl Åsa Hiding som är förundersökningsledare.
– Det rent utredningsmässiga, konkreta polisarbetet, det har inte staben. De har ingen makt eller inflytande över den brottsutredande verksamheten. Istället är det en förundersökningsledare som svarar för den, till 110 procent. Det är bara han som har ansvar för den.
https://nyheteridag.se/peter-springare-om-att-utreda-grova-brott-flashback-ar-en-av-de-forsta-sajterna-vi-kollar/
Citera
2019-04-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vi tidpunkten för det inlarmade skriket, som inte polisen tog på allvar, ringer en kille i bärgningsbil in till 112 och medelar att han kommer i södergående körfält och möter en gående man i höjd med bullerplanket, som jag uppfattat det trodde han det rörde sig om ett fyllo som förirrat sig ut på motorvägen. Ponera nu att det är SD som är gärningsmannen och han efter dådet går ner på motorvägen, vandrar bort i höjd med Färdemansgatan och går upp på slänten, nu har SD bara att knata den korta biten till Betesvägen och gå in i huset.

Vet du om polisen kallade bärgaren till förhör eller om han fick
göra som dalaan, ringa upp polisen å påminna dom om sin existens?
Citera
2019-04-19, 13:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag länkade till flera inlägg i mitt inlägg. Läste du ens dom??

Jag har tydligt visat (källor) varifrån alla de uppgifter jag har med kommit ifrån:

-18 carat
-holmes
- ab
-MV
-@okok1

Som jag skrev i mina inlägg är det svårt att veta hur det förhåller sig med dörren. Jag har en egen tro om hur det förhöll sig. Den har jag redogjort för dig för några månader sedan.

Om jag också får tillägga en källa så nämndes det i programmet "Efterlyst" att dörren stod öppen.
Citera
2019-04-19, 14:51
Medlem
Citat:
Jag länkade till flera inlägg i mitt inlägg. Läste du ens dom??

Jag har tydligt visat (källor) varifrån alla de uppgifter jag har med kommit ifrån:

-18 carat
-holmes
- ab
-MV
-@okok1

Som jag skrev i mina inlägg är det svårt att veta hur det förhåller sig med dörren. Jag har en egen tro om hur det förhöll sig. Den har jag redogjort för dig för några månader sedan.

Att jag kriserade ditt val av AB som källa, var givetvis p g a att den tidningen, kanske mer än nån annan, har visat sig sprida osanningar. Exempel på det fick du i dubbel upplaga i min replik.

De övriga källorna må vara mer trovärdiga, så kanske då lika bra att vi slår fast att dörren stod öppen?
Nedanstående är en [tråd-]sanning:
Lena Wesströms ytterdörr stod öppen på morgonen den 15 maj!

Genom fadtslåendet(?) av ovanstående bör följaktligen hennes mördare vara X.
Bara att gripa vederbörande.
Citera
2019-04-19, 15:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
339 dagar sen Lena mördades och den första Påsken utan henne. Det är tydligt att livet går vidare - MGM cachar runt med exfrun och njuter av naturlivet.
Har relationen fått ny spirit av att LW är mördad?

Igår tog den på papper skilda familjen en FTF och den yngsta dottern var med.
SD har fotodokumenterat och påtalar i bildtexten att han skrev in Bu*bbli*s med fel nick i loggen. Han hade lagt till 06...
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6f04b2ee-59c9-4556-8d04-c25ffd1b1e35

Jag tycker att SD skriver lika underhållande som Lena gjorde, men från henne kommer inga nya trevliga loggtexter med hennes son Mi*ni*ma*nne*n06. Det har mördaren som berövade Lenas rätt till livet sett till.

Om chefen läser geologgen vankas väl löneavdrag för SD. Undrar om Tyr*ns kunder/uppdragsgivare behöver betala för debiterade timmar som egentligen ägnas åt mystlösande på arbetstid?
Citera
2019-04-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
De bilder som postats i tråden (och i media) stämmer överens med hur det ser ut i verkligheten. På vilket sätt skiljer sig bilderna som du fått via JM?

Hej.
Va ett tag sedan du skrev.
Lite nyfiken på vad din kontakt anser om fallet numera.
Citera
2019-04-19, 17:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om jag också får tillägga en källa så nämndes det i programmet "Efterlyst" att dörren stod öppen.

Ja, du har så rätt.
Lyssnade igenom programmet igen och där nämns "ytterdörren öppen".
Det hade jag glömt.
Tack.

Inslaget om L*ena börjar vid ca 9.30, 9.40:

https://www.viafree.se/program/samhalle/efterlyst/sasong-52/avsnitt-14

Oavsett, så har vi några olika benämningar från olika källor på vilket sätt dörren varit "öppen", vilket kan lämna utrymme för olika tolkningar.

Jag håller kvar min tidigare tro, dvs det som 18carat och Sh.Holmes sagt, att den varit på glänt (öppen).

Sedan får var och en ha sin egen uppfattning/tro.
Citera
2019-04-19, 17:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Att jag kriserade ditt val av AB som källa, var givetvis p g a att den tidningen, kanske mer än nån annan, har visat sig sprida osanningar. Exempel på det fick du i dubbel upplaga i min replik.

De övriga källorna må vara mer trovärdiga, så kanske då lika bra att vi slår fast att dörren stod öppen?
Nedanstående är en [tråd-]sanning:
Lena Wesströms ytterdörr stod öppen på morgonen den 15 maj!

Genom fadtslåendet(?) av ovanstående bör följaktligen hennes mördare vara X.
Bara att gripa vederbörande.

Citat:
Ja, du har så rätt.
Lyssnade igenom programmet igen och där nämns "ytterdörren öppen".
Det hade jag glömt.
Tack.

Inslaget om L*ena börjar vid ca 9.30, 9.40:

https://www.viafree.se/program/samhalle/efterlyst/sasong-52/avsnitt-14

Oavsett, så har vi några olika benämningar från olika källor på vilket sätt dörren varit "öppen", vilket kan lämna utrymme för olika tolkningar.

Jag håller kvar min tidigare tro, dvs det som 18carat och Sh.Holmes sagt, att den varit på glänt (öppen).

Sedan får var och en ha sin egen uppfattning/tro.

Den här gången kan jag bara inte låta bli att hålla med @Binju's inlägg från februari:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tror visst att det råder ordentlig nyhetstorka här nu
Citera
2019-04-19, 18:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Den här gången kan jag bara inte låta bli att hålla med @Binju's inlägg från februari:

Uppenbarligen behövs en del saker repeteras många gånger. Och hönor göras av fjädrar. Passar ju iofs bra nu till påsk.
Citera
2019-04-19, 20:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Haha, det är nog nyhetstorka. Jag vet i början när jag var ny i tråden, då hann jag knappt läsa ikapp efter nattens inlägg...

När jag kollade inlägg om dörrfrågan igår så hittade jag inlägg med diskussion om det redan 20/5.

Vissa frågor tål att ältas fram och tillbaka, de liksom mognar. Andra frågor kan öppna upp för nya nya spekulationer eller om man har tur inlägg från någon som har insyn.

Men dörrfrågan, den har ältats till leda nu.

Det enda som skulle kunna vara av riktigt intresse skulle kunna vara någon som vet hur det förhåller sig på riktigt med dörren.

Senast redigerad av notknapparen 2019-04-19 kl. 20:35.
Citera
2019-04-19, 20:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Haha, det är nog nyhetstorka. Jag vet i början när jag var ny i tråden, då hann jag knappt läsa ikapp efter nattens inlägg...

När jag kollade inlägg om dörrfrågan igår så hittade jag inlägg med diskussion om det redan 20/5.

Vissa frågor tål att ältas fram och tillbaka, de liksom mognar. Andra frågor kan öppna upp för nya nya spekulationer eller om man har tur inlägg från någon som har insyn.

Men dörrfrågan, den har ältats till leda nu.

Det enda som skulle kunna vara av riktigt intresse skulle kunna vara någon som vet hur det förhåller sig på riktigt med dörren.

Det som verkar mysko är varför hon inte ” ville ” stänga dörren ; även om hon bara skulle ut en liten stund ??
Det är då man funderar på om hon verkligen gick ut på eget intiativ ??
Finns ingen förälder som inte stänger dörren omkring sina barn .
Citera
2019-04-19, 21:36
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vet du om polisen kallade bärgaren till förhör eller om han fick
göra som dalaan, ringa upp polisen å påminna dom om sin existens?

Och vem "sprang" på vägen?

Spekulationerna nedan gäller "tabuspåret".

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD är festlig eller snarare retsam och störig. Tur man inte har några band till den där fjanten. Att han aldrig tröttnar på att lägga ut bilder.

Trots alla retsamheter från SD och konstigheter med honom, kan jag fortfarande inte släppa UlW och barnen. Har de verkligen alibin till 100?
Ser framför mig (hemska tanke), hur största sonen får spel och drämmer en *hantel i huvudet på mamma hemma i köket. Hon springer skadad ut mot planket med sonen efter sig och skriker för full hals. Sonen får panik och drämmer till ordentligt så hon dör till slut. Ännu mer panik! Ringa pappa som får komma och hjälpa. UlW tänker ut en plan som de ska följa. Flyttar henne till en annan plats några dygn och sen tillbaka till planket en natt.

Jag skäms över tankarna, men tänk om det inte är SD som är mördaren. Förlåt mig för fantasierna, alla oskyldiga.

*Hade sonen hantlar?

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Kanske LW skulle sätta upp en födelsedagscache ändå och någon hjälpte henne, men plötsligt så exploderade hjälparen?

Hur är det med offrets barn? Jag undrade för länge sen om någon visste ifall LW:s stora son (som osedvanligt snabbt blivit ännu större) hade hantlar hemma. Nu känns min fråga aktuell igen för att jag såg att sonen hade tagit bort en tyngdfull bild på sitt Instagram.

MV skrev i ett tidigt inlägg att man funnit blod (uppgift från säkra källor) i och utanför LW:s bostad, en uppgift som hen i och för sig backade ifrån ett par månader senare. Då handlade det mer om fimpar och snus, eller vad det var. Kanske hade någon sagt att det fanns en "naturlig" förklaring till blodet, typ näsblod. Om det nu fanns något blod öht, den uppgiften är väl inte bekräftad, snarare dementerad.

Det är det där alibit som skaver, finns det något starkare än det MV nämnde i ett inlägg, det vill säga att sonen hade sovit hos pappan.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-04-19 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in