2019-04-19, 14:23
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Om det blir rättegång gissar jag att Bosse kommer att ha några karaktärsvittnen från Sverige. Ni som känner honom litet, vad hade han för rutiner som pensionär i Solna?

I intervjun med Bosse i podden Snett inåt bakåt i februari 2018 fick han just denna fråga, som han besvarade.
Citera
2019-04-19, 17:01
Medlem
Vobblers avatar
Bosse är faktiskt överskattad som sportkommentator, han är inte ens nära giganterna, som t.ex. Arne och Plex. Men visst är det tragiskt, ingen ska behöva leva sina sista tragiska år i en amerikanskt fängelse. Men så går det när man har en förkärlek för det mörka köttet.
Citera
2019-04-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Bosse är faktiskt överskattad som sportkommentator, han är inte ens nära giganterna, som t.ex. Arne och Plex. Men visst är det tragiskt, ingen ska behöva leva sina sista tragiska år i en amerikanskt fängelse. Men så går det när man har en förkärlek för det mörka köttet.
I fängelset får han ett överflöd av mörka ponkar. Kan ju vara en fördel för Bosse. Tyvärr kan det bli problem om han börjar tafsa. Hoppas för hans egen skull att han håller sig i skinnet. Eller drar själv i skinnet.
Citera
2019-04-20, 19:12
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
I fängelset får han ett överflöd av mörka ponkar. Kan ju vara en fördel för Bosse. Tyvärr kan det bli problem om han börjar tafsa. Hoppas för hans egen skull att han håller sig i skinnet. Eller drar själv i skinnet.
Hur går det med Bosse?
Kommer han hem till midsommar?

Bosse Hansson var en lysande sportreferent.
Synd om allt det som sägs om honom har någon sanning.
Tyckte alltid han såg lite lustig ut i rutan när han läste upp olika sportresultat.
Hans ögonbryn sade alltid något om vad han tyckte.
Den mannen var en institution under min uppväxt.
Senast redigerad av Rimbert 2019-04-20 kl. 19:17.
Citera
2019-04-20, 20:11
Medlem
Rimberts avatar
Vad än gamle Bosse har gjort, så förtjänar han bättre än att tvina bort sina sista år i en amerikansk fängelelsehåla.
Han är ändå en av oss svenskar, en oerhört liten minoritet i världen.
Vi släpper till och med in IS-mördare här, utan att fråga.
Vad är en klapp på låret i jämförelse?
Senast redigerad av Rimbert 2019-04-20 kl. 20:15.
Citera
2019-04-20, 21:10
Medlem
Imnshos avatar
Ingen kunde som Bosse försöka sig på innovativa uttal av belgiska fotbollsspelare eller kenyanska långdistanslöpare. Nu ser det mörkt ut för Bosse, vilket kan bli en tröst för honom när det gäller det fängelsestraff som han säkert får. Lite negerstock kan lysa upp tristessen under det 3-åriga(?) förordnandet.

Sedan kommer han hem som en hjälte och ger intervjuer i kvällstidningarna, om de fortfarande existerar, och om Bosse då lever.
Citera
2019-04-20, 23:23
Medlem
Det kunde gått mycket värre för Bosse. Han kunde tex ha valt Tahiti i närområdet och bott på ett lyxhotell där för ungefär samma pris som det enkla hotellet han bodde på i Florida. Om han hade blivit anklagad där och fängslad, tvivlar jag på att han varit vid livet nu.

https://www.youtube.com/watch?v=SwE_uUgomd0&t=832s
Citera
2019-04-21, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Det kunde gått mycket värre för Bosse. Han kunde tex ha valt Tahiti i närområdet och bott på ett lyxhotell där för ungefär samma pris som det enkla hotellet han bodde på i Florida. Om han hade blivit anklagad där och fängslad, tvivlar jag på att han varit vid livet nu.

https://www.youtube.com/watch?v=SwE_uUgomd0&t=832s

Haiti..... inte Tahiti.

Jag bor faktiskt inte långt från Tahiti. Där kostar det typ USD 400 per natt för ett bättre hotell.
Citera
2019-04-21, 03:45
Medlem
Ha, hah. Tryckfelsnisse var framme och spelade ett spratt. Tahiti hade blivit för dyrt för Bosse, men är ju ett paradis, dvs. motsatsen till Haiti. På Haiti kunde Bosse tex ha bott här.

https://www.marriott.com/hotels/travel/papmc-marriott-port-au-prince-hotel/
Citera
2019-04-21, 08:01
Medlem
Burgesss avatar
Jag tror att de amerikanska brännvinsadvokaterna först måste bevisa att Bosse är bög. Även om det inte finns något som tyder på något annat, skall det ju bevisas. Har de tränande ungdomarna dessutom ett tvivelaktigt förflutet är Bosse snart hemma igen.
Citera
2019-04-21, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Hur går det med Bosse?

Tyckte alltid han såg lite lustig ut i rutan när han läste upp olika sportresultat.
Till midsommaren 2034 kommer han hem efter avtjänat straff.
Citera
2019-04-21, 12:55
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Hur går det med Bosse?

Jo, bland annat fick vi veta att han tyckte Dan Glans fick för lite uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in