Citat:
Ursprungligen postat av
suppose
Ursäkta ett otydligt inlägg. Det var menat som ett skämt =)
Tyckte bara att det var svårt att förstå att Stan sumpade den där matchen. Han såg inte ens besviken ut efteråt. Visst att man kanske blir lite ointresserad efter att ha vunnit 8 raka gem. Men ointresset verkar ju tagit lite för stora proportioner i det här fallet.
Ja, det var riktigt kasst av honom. Jag tyckte det såg ganska bra ut ett tag strax efter att han hade gjort comeback men nu verkar det gå illa för honom igen. Verkar trots allt som att han är klar med sin karriär. Känns konstigt att han inte kan prestera bättre tycker jag, han borde vara motiverad.
Men vi får avvakta och se hur det går i RG innan vi drar några slutsatser. Om han floppar där så tror jag vi har sett det bästa av honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Jag såg också den. Wawrinkas brist på resultat just nu är 100% i skallen. Jag tror han jättegärna vill vinna alla dessa matcher som han hittar sätt att förlora. Slagen finns där fortfarande. Men när man väl tappat ranking och får tuffa lottningar går det inte av sig självt längre.
Det är synnerligen viktigt för honom att ha en bra ranking då han är en ojämn spelare och en spelare som blir bättre och bättre längre in i turneringarna. Att få svåra motståndare tidigt är det sämsta tänkbara för honom. Han är typexemplet på en spelare som kan åka i första rundan eller om han vinner den, gå hela vägen och vinna hela turneringen.