2019-04-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Wawrinka har franska som modersmål. Kan han ha övertagit den franska mentaliteten också?

Igår vann Wawrinka första set mot Cecchinato 6-0. Och bröt direkt i andra till en 2-0-ledning. Inledde med 8 raka gem alltså. Men vann han matchen?

Stan har Polskt ursprung och är från Schweiz. Franska är ett av fyra officiella språk i Schweiz. De har lite och ingenting med Frankrike att göra. De är inte på något sätt lik Fransmän, likheterna stannar ungefär vid att en del pratar samma språk.

Det är förövrigt irrelevant också. Då det inte är nationaliteten som är problemet utan den Frnska tennisskolan. De kan ju vinna i andra sporter.
Senast redigerad av terribilis 2019-04-17 kl. 15:49.
Citera
2019-04-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Stan har Polskt ursprung och är från Schweiz. Franska är ett av fyra officiella språk i Schweiz. De har lite och ingenting med Frankrike att göra. De är inte på något sätt lik Fransmän, likheterna stannar ungefär vid att en del pratar samma språk.

Det är förövrigt irrelevant också. Då det inte är nationaliteten som är problemet utan den Frnska tennisskolan. De kan ju vinna i andra sporter.

Ursäkta ett otydligt inlägg. Det var menat som ett skämt =)

Tyckte bara att det var svårt att förstå att Stan sumpade den där matchen. Han såg inte ens besviken ut efteråt. Visst att man kanske blir lite ointresserad efter att ha vunnit 8 raka gem. Men ointresset verkar ju tagit lite för stora proportioner i det här fallet.
Citera
2019-04-17, 18:19
Medlem
Jag såg också den. Wawrinkas brist på resultat just nu är 100% i skallen. Jag tror han jättegärna vill vinna alla dessa matcher som han hittar sätt att förlora. Slagen finns där fortfarande. Men när man väl tappat ranking och får tuffa lottningar går det inte av sig självt längre.
Citera
2019-04-17, 22:06
Medlem
Citat:

Tyckte bara att det var svårt att förstå att Stan sumpade den där matchen. Han såg inte ens besviken ut efteråt. Visst att man kanske blir lite ointresserad efter att ha vunnit 8 raka gem. Men ointresset verkar ju tagit lite för stora proportioner i det här fallet.

Ja, det var riktigt kasst av honom. Jag tyckte det såg ganska bra ut ett tag strax efter att han hade gjort comeback men nu verkar det gå illa för honom igen. Verkar trots allt som att han är klar med sin karriär. Känns konstigt att han inte kan prestera bättre tycker jag, han borde vara motiverad.

Men vi får avvakta och se hur det går i RG innan vi drar några slutsatser. Om han floppar där så tror jag vi har sett det bästa av honom.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag såg också den. Wawrinkas brist på resultat just nu är 100% i skallen. Jag tror han jättegärna vill vinna alla dessa matcher som han hittar sätt att förlora. Slagen finns där fortfarande. Men när man väl tappat ranking och får tuffa lottningar går det inte av sig självt längre.

Det är synnerligen viktigt för honom att ha en bra ranking då han är en ojämn spelare och en spelare som blir bättre och bättre längre in i turneringarna. Att få svåra motståndare tidigt är det sämsta tänkbara för honom. Han är typexemplet på en spelare som kan åka i första rundan eller om han vinner den, gå hela vägen och vinna hela turneringen.
Senast redigerad av terribilis 2019-04-17 kl. 22:08.
Citera
2019-04-19, 19:00
Medlem
Kräftgången fortsätter för Djokovic. Fick pisk av Medvedev. Lite oväntat då han brukar spela bra i Monte Carlo.
Citera
2019-04-19, 20:29
Medlem
Hahahaha herregud, jag hoppas verkligen inte att jag är den enda här som ser Coric-Fognini?!?!
Jag tror aldrig jag har sett någon med sådana nivåskillnader som Fognini har.

Visst, Paire finns, men han är ju mongolid.

Helt sjukt spel!!!
Citera
2019-04-19, 20:33
Medlem
Citat:

Förstår helt vad du menade. Det är inte direkt en fransman som gör detta.

Paire, Monfils, Simon...
Alla kan klappa igenom fullständigt, och fem minuter senare spela helt bländande tennis.
Citera
2019-04-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Hahahaha herregud, jag hoppas verkligen inte att jag är den enda här som ser Coric-Fognini?!?!

Helt sjukt spel!!!
Jag såg de sista gemen. Undrar vad Coric höll på med(?) Efter varje förlorad poäng så brast han ut i något slags nervöst flabb. Såg inte fokuserad ut alls.
Citera
2019-04-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Jag såg de sista gemen. Undrar vad Coric höll på med(?) Efter varje förlorad poäng så brast han ut i något slags nervöst flabb. Såg inte fokuserad ut alls.

Nej, ytterst märkligt. Såg du stoppbollarna från Fabio i början/mitten av sista? Wow.
Citera
2019-04-19, 21:09
Medlem
Citat:

Helt sjukt spel!!!

Haha, ja han är rolig Fognini. Inleder matchen som en sopa, och vevar igång maskineriet först halvvägs in i andra set.

Man undrar ju också vad som tog åt Coric.
Citera
2019-04-19, 21:17
Medlem
Citat:
Haha, ja han är rolig Fognini. Inleder matchen som en sopa, och vevar igång maskineriet först halvvägs in i andra set.

Bästa är ju att han gör det varje gång. Ser ut att vara helt utspelad efter ett set och ett break. VIPS! Höjer sig fem divisioner. Vad hade han, 12-3 i gem efter att Coric brutit tidigt i andra setet?
Tror han låg under 2-5 i andra setet mot Rublev också - inga problem.
Citera
2019-04-19, 21:32
Medlem
Citat:
Bästa är ju att han gör det varje gång. Ser ut att vara helt utspelad efter ett set och ett break. VIPS! Höjer sig fem divisioner. Vad hade han, 12-3 i gem efter att Coric brutit tidigt i andra setet?
Tror han låg under 2-5 i andra setet mot Rublev också - inga problem.

Vad var det han behövde läkarvård för i första set? Sand i ögat?

Men rår han på Nadal imorgon?
Nadal verkade ju lite skakig idag, så kanske inte omöjligt. Fognini har faktiskt vunnit mot Nadal 3 gånger, alla 2015. Men sedan Fogninis 5 set-vinst i US Open 2015 har Nadal vunnit alla 6 möten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in