2019-04-19, 21:41
  #22513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Vad var det han behövde läkarvård för i första set? Sand i ögat?

Men rår han på Nadal imorgon?
Nadal verkade ju lite skakig idag, så kanske inte omöjligt. Fognini har faktiskt vunnit mot Nadal 3 gånger, alla 2015. Men sedan Fogninis 5 set-vinst i US Open 2015 har Nadal vunnit alla 6 möten.

Såg tyvärr inte.
Nadal har mentala övertaget, vilket innebär att Fognini är rökt. 2015 var ju f ö ett av de där märkliga åren då Nadal INTE vann RG.
Pella har spelat riktigt bra, och jag var chockad när jag slog på och han servade för första setet idag.

...sedan såg jag Nadal bryta, ta TB med 7-1, och vinna två första gemen i andra. Då slog jag av. Det blir för tungt för Fabio.
Citera
2019-04-19, 22:10
  #22514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Vad var det han behövde läkarvård för i första set? Sand i ögat?

Men rår han på Nadal imorgon?
Nadal verkade ju lite skakig idag, så kanske inte omöjligt. Fognini har faktiskt vunnit mot Nadal 3 gånger, alla 2015. Men sedan Fogninis 5 set-vinst i US Open 2015 har Nadal vunnit alla 6 möten.
Man hoppas ju i alla fall. Det finns bara fem aktiva spelare i världen som slagit Nadal på grus: Federer, Djokovic, Wawrinka, Thiem, och Fognini. Fognini och Wawrinka har inte gjort det sedan det där Nadal-svaga grusåret 2015. Och Federer har inte gjort det sen det andra Nadal-svaga grusåret 2009. Så det är inte mycket till hopp, men såklart kul att Fognini vann idag. Övriga göre sig icke besvär. Att se Nadal mot någon annan än nämnda fem på grus är helt meningslöst.
Citera
2019-04-19, 22:32
  #22515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Såg tyvärr inte.
Nadal har mentala övertaget, vilket innebär att Fognini är rökt. 2015 var ju f ö ett av de där märkliga åren då Nadal INTE vann RG.
Pella har spelat riktigt bra, och jag var chockad när jag slog på och han servade för första setet idag.

...sedan såg jag Nadal bryta, ta TB med 7-1, och vinna två första gemen i andra. Då slog jag av. Det blir för tungt för Fabio.

Pella bröt Nadal 5 gånger idag! Inklusive när Nadal servade för matchen. Och massor med gånger i första set då. Men sen lyckades Pella inte hålla sin egna servgem...
Citera
2019-04-19, 22:38
  #22516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Pella bröt Nadal 5 gånger idag! Inklusive när Nadal servade för matchen. Och massor med gånger i första set då. Men sen lyckades Pella inte hålla sin egna servgem...

Så har ju de flesta av hans matcher sett ut (Cilic, Cecchinato). Fognini har ju inte heller den starkaste serven.
Blåste en del igår/idag, kan det vara bidragande?
Citera
2019-04-20, 09:08
  #22517
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Kräftgången fortsätter för Djokovic. Fick pisk av Medvedev. Lite oväntat då han brukar spela bra i Monte Carlo.

Nåt är ju fel, han ser inte ut att roligt längre. Mätt på tennis?
Citera
2019-04-20, 13:59
  #22518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Nåt är ju fel, han ser inte ut att roligt längre. Mätt på tennis?

Det borde han ju inte vara med tanke på hösten han hade senast. Han har ju chansen att bli den mest framgångsrike spelaren någonsin.
Citera
2019-04-20, 16:00
  #22519
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Lite underligt med Djokovic. Efter finalen i AO där han såg nästan oslagbar ut mot Nadal tog jag nästan för givet att Djokovic skulle få ett sånt där galet bra år igen där han praktiskt taget vinner allt.

På tal om serber, hans landsman är i final i Monte Carlo....vem hade trott det??? 28 år och aldrig tidigare nått en final på ATP touren och nu är han i en Masters 1000 final. Inte dåligt.
Citera
2019-04-20, 16:28
  #22520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Nåt är ju fel, han ser inte ut att roligt längre. Mätt på tennis?

Har för mig att han under någon PK när han hade sin svacka sade att han vantrivdes när han inte kunde hålla den nivån han vet är hans högsta. Så känner väl alla iofs, men för honom gällde det tappad motivation - inte som exv Nadal som bara fortsätter grisa på som den envise flintskalle han är.
Citera
2019-04-20, 16:33
  #22521
Medlem
Från det ena till det andra. Fognini är sjuk i huvudet.
Citera
2019-04-20, 17:05
  #22522
Medlem
Jag vill ta tillbaka det jag skrev om dagens match tidigare. Ursäkta mina tvivel om Fabio. Nadal spelar mediokert, men nivån på Fogninis spel?!?!
Citera
2019-04-20, 17:19
  #22523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Lite underligt med Djokovic. Efter finalen i AO där han såg nästan oslagbar ut mot Nadal tog jag nästan för givet att Djokovic skulle få ett sånt där galet bra år igen där han praktiskt taget vinner allt.

På tal om serber, hans landsman är i final i Monte Carlo....vem hade trott det??? 28 år och aldrig tidigare nått en final på ATP touren och nu är han i en Masters 1000 final. Inte dåligt.

Ja, det var oväntat, rätt bra spelare ändå Lajovic på grus när han är i bra form så har han visat att han kan spela otroligt bra förr. Fast Masters-final var oväntat.

Serbien har fått fram en hel del bra spelare bakom Djokovic. Inga märkvärdiga spelare direkt men ändå riktigt bra. Troicki var ju uppe som #13 ett tag, sedan har man Lajovic och Krajinovic som gjort riktigt bra resultat i Masters. Även några till helt dugliga spelare.

Förövrigt så tycker jag det är kul att varken Nadal eller Djokovic vinner turneringen. Kul med lite omväxling. Fognini får ses som ganska klar favorit i finalen.
Citera
2019-04-20, 17:28
  #22524
Medlem
Finaste italienska vinet fram för att fira Nadals förlust!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in