2019-04-12, 21:53
Medlem
0174Affes avatar
Skönt att JS vann i dag. Borlängelaget ser jag gärna gör som Enköping och andra lag och faller handlöst genom serierna.
Citera
2019-04-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Skönt att JS vann i dag. Borlängelaget ser jag gärna gör som Enköping och andra lag och faller handlöst genom serierna.
Har egentligen åsikt om detta då jag inte har den kollen på SE för att uttala mig. Men jag får nog säga att det på ett sätt var bra att ni vann eftersom jag tycker att erat bortdömda mål såg väldigt tveksamt ut.
Citera
2019-04-13, 18:25
Medlem
Steppvargens avatar
Gedigen insats av det enda riktiga Borlängelaget IK Brage i dag. Halmstad fick knappt en målchans. Lovande spel. Mest utmärkte sig Robbin Sellin, Anton Lundin och Christian Kouakou. Brage blir att räkna med i år.
Citera
2019-04-14, 19:06
Medlem
Inte sett någon av matcherna men Varberg har börjat starkt. Går mot 3e vinsten nu av 3e och man kör över Syrianska borta.. 5-0 just nu i 77e.

Någon som sett våra matcher och vet om de är bara horribelt motstånd eller om vi genuint vart bra?

Vet att vi spelade bra mot IFK GBG i försäsongen men har ingen stenkoll p.g.a bristande tid.
Citera
2019-04-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Inte sett någon av matcherna men Varberg har börjat starkt. Går mot 3e vinsten nu av 3e och man kör över Syrianska borta.. 5-0 just nu i 77e.

Någon som sett våra matcher och vet om de är bara horribelt motstånd eller om vi genuint vart bra?

Vet att vi spelade bra mot IFK GBG i försäsongen men har ingen stenkoll p.g.a bristande tid.

Jag var på plats i hemmapremiären och såg även bortapremiären via dator. Sitter i skrivande stund och kollar igenom dagens match.

Försvarsspelet i Trelleborg var i allmänhet rätt dåligt. Saknades initiativ i backlinjen, hela backlinjen kändes osäker. Däremot spelade Varberg en fantastisk anfallsfotboll som tidigare inte skådats. Snacket på stan efter den matchen har varit toppen, tvivlar på att någon lämnade matchen utan att vara imponerad av Varbergs anfallsspel.

Bortapremiären mot Mjällby var en väl genomförd match och 0-1 var i underkant. Tidigt i matchen missade Varberg ett öppet mål och hade bud på ett mål i anfallet efter. Mjällby skapade egentligen inga farligheter mer än ett par inspel som till slut reddes ut. Ungefär samma som mot Trelleborg i matchen efter, Trelleborg skapade väl egentligen en chans och den blev det mål på. Varberg hade bud på 2-3 mål till, men lite ineffektivt. Det är sett med Varbergsögon dock.. såklart

Resultatet mot Syrianska talar väl för sig själv, behöver knappt kommentera vad jag tycker om spelet. Kom ihåg att Syrianska spelade 3-0 mot Frej i matchen innan och att Varberg är tippade näst sist i Superettan. Menmen, säsongen är lång! Publiksiffran mot Brommapojkarna vågar jag nästan lova lär vara en bit högre än i hemmapremiären.
Senast redigerad av Vastkust11 2019-04-14 kl. 21:47.
Citera
2019-04-14, 21:48
Medlem
Kollar höjdpunkter från Syrianska-Varberg just nu. Total klasskillnad och Syrianska lär få det tufft helt klart.

Men jag har vissa funderingar. Varbergs 0-1 och Syrianskas tröstmål till 1-5 såg otroligt märkliga ut. Jag brukar inte vara den som är den men av dom situationerna att döma ser det nästan uppgjort ut.
Citera
2019-04-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastkust11
Jag var på plats i hemmapremiären och såg även bortapremiären via dator. Sitter i skrivande stund och kollar igenom dagens match.

Försvarsspelet i Trelleborg var i allmänhet rätt dåligt. Saknades initiativ i backlinjen, hela backlinjen kändes osäker. Däremot spelade Varberg en fantastisk anfallsfotboll som tidigare inte skådats. Snacket på stan efter den matchen har varit toppen, tvivlar på att någon lämnade matchen utan att vara imponerad av Varbergs anfallsspel.

Bortapremiären mot Mjällby var en väl genomförd match och 0-1 var i underkant. Tidigt i matchen missade Varberg ett öppet mål och hade bud på ett mål i anfallet efter. Mjällby skapade egentligen inga farligheter mer än ett par inspel som till slut reddes ut. Ungefär samma som mot Trelleborg i matchen efter, Trelleborg skapade väl egentligen en chans och den blev det mål på. Varberg hade bud på 2-3 mål till, men lite ineffektivt. Det är sett med Varbergsögon dock.. såklart

Resultatet mot Syrianska talar väl för sig själv, behöver knappt kommentera vad jag tycker om spelet. Kom ihåg att Syrianska spelade 3-0 mot Frej i matchen innan och att Varberg är tippade näst sist i Superettan. Menmen, säsongen är lång! Publiksiffran mot Brommapojkarna vågar jag nästan lova lär vara en bit högre än i hemmapremiären.

Fan va spännande! Får man endå dra o kika nån match i sommar då om de visar sig vara ett krigarlag som bjuder på roliga matcher. Tack för de bra svaret!
Citera
2019-04-19, 17:31
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steppvargen
Gedigen insats av det enda riktiga Borlängelaget IK Brage i dag. Halmstad fick knappt en målchans. Lovande spel. Mest utmärkte sig Robbin Sellin, Anton Lundin och Christian Kouakou. Brage blir att räkna med i år.

Ser stabilt ut detta. 3-0 borta mot GAIS nu. Jag är inte Brages största supporter men besöker de hemmamatcher som har fint väder. Tycker det har sett positivt ut i flera år nu och även om man tappar spelare fortsätter man lira bra. Kul!

Kurderna får gärna rasa rätt igenom systemet nu.
Citera
2019-04-20, 00:13
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steppvargen

Var väl han Christian Kouakou som var med i Svt-programmet Blågula Drömmar för några år sedan. Fanns mycket snack om honom när han var i AIK, deppigt att han tagit sig längre än till Brage. Inget ont om Brage men med tanke på att hur det talades om honom så har hans karriär inte nått de höjder man väntat sig...
Citera
2019-04-20, 23:35
Medlem
odonkors avatar
Soligt när 109 Göteborgarsvin reste till Örebro!? för bortamatchen mot Degerfors.
Stor besvikelse i supporterled när man måste besöka själlösa Behrn Arena istället för Stora Valla och ett besök på fotbollsmuséet. Ett måste för alla att besöka och smaka på svensk fotbollshistoria.

Matchen då, ÖIS är överlägsna i första och Degerfors har 0 skott mot mål. 0-1 av Sköld som fortsätter göra mål men inte mycket mer. Tre spelmål på fyra matcher så det går inte att klaga. Återigen assisterad av Ludwigsson som nu har 2+3, helvete vad bra han är.

Andra halvlek: Degerfors tar över helt och efter en boll på djupet så väljer Ervik att, istället för att låta Alm avsluta och försöka störa, knuffa omkull honom.
Direkt rött och straff. Ridå!

Degerfors ligger på och är ruskigt tunga. Björndahl är ett monster och lär bli superettans nya Cederqvist.
ÖIS gör det trots underläget riktigt bra. Man fortsätter försöka anfalla och i 90nde lyckas vår andra Sävedalstalang få fram bollen till Täthi som missat tre liknande lägen i år. Men den här gången gör han mål.

Rättvist, nja, men jävligt moralboostande att för andra säsongen i rad slå Degerfors borta med en man utvisad.

Edit: Just det slutresultat 1-2
Senast redigerad av odonkor 2019-04-20 kl. 23:37.
Citera
2019-04-21, 00:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ser stabilt ut detta. 3-0 borta mot GAIS nu. Jag är inte Brages största supporter men besöker de hemmamatcher som har fint väder. Tycker det har sett positivt ut i flera år nu och även om man tappar spelare fortsätter man lira bra. Kul!

Kurderna får gärna rasa rätt igenom systemet nu.
På tal Dalkurd..Fortsätter dom att spela i Gävle även denna säsong? Och sen permanent till Uppsala när nya arenan är klar? Det gäller väl ännu? Så några konkurrenter till Brage kan man ju inte säga att dom är längre...Men om det rör ev. skadeglädje enbart så förstår jag dig.
Citera
2019-04-21, 02:09
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
På tal Dalkurd..Fortsätter dom att spela i Gävle även denna säsong? Och sen permanent till Uppsala när nya arenan är klar? Det gäller väl ännu? Så några konkurrenter till Brage kan man ju inte säga att dom är längre...Men om det rör ev. skadeglädje enbart så förstår jag dig.

Tror ingen faktiskt vet vart de spelar nu för tiden. De har bölat sedan de låg i femman om att Borlänge ska bygga en ny jättearena till dem. Borlänge har alltid gett dem fingret eftersom alla i kommunen hatar dem. De började hota att flytta när de låg i division 2. Ingen brydde sig. När de låg i toppen i Superettan protesterade de öppet mot Borlänge kommun. Kommunen sa indirekt att vi har Brage och Kvarnsveden och ni får hemskt gärna dra åt helvete. Då försökte de flytta till Västerås men Västerås orkade inte ha att göra med dessa muppar. Istället blev det Uppsala som uppenbarligen inte heller ville ha med dem att göra och skickade dem till Gävle.

Världens minst ödmjuka fotbollsklubb. Ingen vill ha dem. När de snart cementeras i botten kommer de skylla på rasism men den riktiga anledningen är att de alltid betett sig som gnälliga fittor och därför har ingen annan än lokala kurder med svarta pizzerior brytt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in