2019-04-19, 16:00
Medlem
appendixxivs avatar
Siffrorna kollade jag upp efter det att jag menade på att markström skulle få första spaden.
jag gick helt på ögontestet. får som sagt se vilken lunka som dyker upp. förhoppningsvis drar han igång lite hype och får andra större namn med sig
Citera
2019-04-19, 16:04
Medlem
Väntar på att spelare ska åka ur SC, antar jag? [/quote]

Antagligen, Laine är väl utesluten i och med spelet Fortnite
Citera
2019-04-19, 16:41
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Siffror säger inte allt. Henke har en högstanivå som är enorm. Nu har han fått vila till sig, och i en kort turnering kommer han kunna spela på sitt max tror jag. För mig är Henke förstavalet. Sen lär både han och Markström få ett par matcher. Skulle Henke se darrig ut och Markström jättestark så kan man ju satsa på den senare.

Siffror säger inte allt. Men att siffror inte säger allt betyder inte heller att dom inte säger någonting.
f.ö håller jag med om att Henkes högstanivå är hög, mkt hög.men hans lägstanivå har varit lägre än markströms lägsta sett över hela denna säsong. Hur tycker du Henke sett ut under andra halvan av säsongen?
Citera
2019-04-19, 16:49
Medlem
appendixxivs avatar
Om "bara" larsson,gustafsson,OEL & hägg e klara backar...så får vi hoppas ännu mer på att nashville åker ur så ekholm kan bli aktuell. han vill nog visa upp att han inte bara e bra på att åka på utvisningar. för shit vad han åker på utvisningar (i slutspelet)
Citera
2019-04-19, 16:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Antagligen, Laine är väl utesluten i och med spelet Fortnite

Det går väl att spela Fortnite på ett hotellrum i Bratislava?

Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Siffror säger inte allt. Men att siffror inte säger allt betyder inte heller att dom inte säger någonting.
f.ö håller jag med om att Henkes högstanivå är hög, mkt hög.men hans lägstanivå har varit lägre än markströms lägsta sett över hela denna säsong. Hur tycker du Henke sett ut under andra halvan av säsongen?

Henke är dom stora matchernas man. När Rangers började halka efter och dessutom tradade bort Zuccarello, då tröt nog motivationen. I ett VM som kan bli hans sista, så lär motivationen vara på max. Det blir högstanivån vi får i ett VM. Därför ska Henke vara förstavalet.

Citat:
Om "bara" larsson,gustafsson,OEL & hägg e klara backar...så får vi hoppas ännu mer på att nashville åker ur så ekholm kan bli aktuell. han vill nog visa upp att han inte bara e bra på att åka på utvisningar. för shit vad han åker på utvisningar (i slutspelet)

Ja, eller Erik Karlsson, men han lär väl säga nej med tanke på kontraktssituationen. Pettersson i Pens ska visst vara tillfrågad också.
Citera
2019-04-19, 17:00
Medlem
Bartman777s avatar
Henke är alltid Henke. Jag måste säga att jag känner mig kluven. Hans rutin och eventuella pappa-roll i laget skulle såklart bli värdefull. Men jag känner samtidigt att det kanske är dags för ett yngre garde.

Nu är jag ju ett fan av Markström, vilket jag uttryckt tidigare, så kan hända att jag favoriserar honom. Men han har spelat riktigt bra på sistone, och han har som sagt inte heller så himla bra försvar framför sig. Sen ska jag ärligt säga att jag inte följt Henke så mycket på sistone, så det kan hända att jag har fel här, men jag upplever att han inte är den dominanta supermålvakt han en gång varit.

Jag förstår om man vill starta med Henke som etta, men i dagsläget skulle jag känna mig tryggare med Markström som etta.

Hur som helst är det inget dåligt målvaktspar, och jag hoppas Grönborg har fingertoppskänsla nog att spela den som känns hetast för stunden. Jag tror det är enklare att åsidosätta Markström på grund av meriterna och låta Henke stå, för att "Henke är Henke".

Jag är inte främmande för delat ansvar för förstaspaden om vi får Henke och Markström. Men i dagsläget håller jag som sagt Markström högre och jag hoppas Grönborg gör rätt val om vem som ska stå för dagen, oavsett vem det blir.

Men jag kanske har fel om Henkes utveckling, han kanske fortfarande är skitbra. Men det är inte intrycket jag fått.

EDIT: Läste nu det Trollfeeder nyss skrev om att Henkes motivation antagligen sjönk när Zucca försvann från laget. Så kan det mycket väl vara. Och det kan stämma att vi får en tokmotiverad Henke till VM som kommer spela på hög nivå. Men den påstådda bristande motivationen från spelet i Rangers kan ju sitta kvar också.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Men vad menar han med att media skulle hitta på spelare som vill spela VM?

Han säger ju inte att media hittar , enligt ditt citat.

Citat:
-Jag tycker det är jättekul att ni
spekulerar och hittar spelare som vill
vara med på VM
, säger han till SVT
Sport.

Visst, citat kan man såklart tolka olika. Men jag tolkar det hela mer som att media varit i kontakt med vissa "heta" namn, som i sin tur uppgett att de är intresserade av att spela VM.

Så jag tolkar det inte alls som att han säger att media hittar på, i den betydelsen att de skulle hitta på sagor. Mer att de snappat upp spelare som uttryckt intresse för att medverka.
Senast redigerad av Bartman777 2019-04-19 kl. 17:07.
Citera
2019-04-19, 17:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Henke är alltid Henke. Jag måste säga att jag känner mig kluven. Hans rutin och eventuella pappa-roll i laget skulle såklart bli värdefull. Men jag känner samtidigt att det kanske är dags för ett yngre garde.

Nu är jag ju ett fan av Markström, vilket jag uttryckt tidigare, så kan hända att jag favoriserar honom. Men han har spelat riktigt bra på sistone, och han har som sagt inte heller så himla bra försvar framför sig. Sen ska jag ärligt säga att jag inte följt Henke så mycket på sistone, så det kan hända att jag har fel här, men jag upplever att han inte är den dominanta supermålvakt han en gång varit.

Jag förstår om man vill starta med Henke som etta, men i dagsläget skulle jag känna mig tryggare med Markström som etta.

Hur som helst är det inget dåligt målvaktspar, och jag hoppas Grönborg har fingertoppskänsla nog att spela den som känns hetast för stunden. Jag tror det är enklare att åsidosätta Markström på grund av meriterna och låta Henke stå, för att "Henke är Henke".

Jag är inte främmande för delat ansvar för förstaspaden om vi får Henke och Markström. Men i dagsläget håller jag som sagt Markström högre och jag hoppas Grönborg gör rätt val om vem som ska stå för dagen, oavsett vem det blir.

Men jag kanske har fel om Henkes utveckling, han kanske fortfarande är skitbra. Men det är inte intrycket jag fått.

Henke har det fortfarande, men tro det att en 37-åring har svajande motivation i serielunken när slutspelet börjar vara kört. I ett VM kommer han vara kunglig. För övrigt, i NHLs top 10 saves för säsongen, så är Henke den enda målvakten som förekommer två gånger. Det säger såklart inte allt, men killen kan fortfarande göra monsterräddningar.

Att dela förstaspaden tror jag inte på. Det ger mer arbetsro att veta att man är förstavalet.
Citera
2019-04-19, 17:14
Medlem
appendixxivs avatar
henke verkar inte riktigt vara personen som inte gör sitt allt varje match.otroligt stolt yrkesman och tävlingsmänniska.
han såg riktigt frustrerad ut när det inte gick på slutet.men visst han var nedstämd efter zuccarello-traden,grät o så.

karlsson kan vi nog glömma.dels pga kontraksituationen men också pga skadesituationen.jag tror faktiskt han spelar halvskadad.han har problem med en ljumske,hamnade på skadelistan,kom tillbaka -spelade en match,och fick sen vila x antal matcher igen innan slutspelet. lirar säkert på sprutor precis som när han hade problem med foten 2016/17.

pettersson har sett stabil ut, sist jag kollade hans stats (vet att du inte gillar siffror) men då hade han +17
Citera
2019-04-19, 17:15
Medlem
Wretch32s avatar
Tre Kronor kommer nog att prova sig fram i gruppspelet med att spela dom båda 2, för att testa dom och se lite vart formen ligger.
Citera
2019-04-19, 17:22
Medlem
appendixxivs avatar
Henke är inte alltid Henke. Vezina-Henke är inte Henke 2019. by any means. Alla dalar någon gång o jag e bara orolig att hans senaste halvår kan vara just det slutliga dalandet. Helt naturligt i såfall, vilken hockeyspelare presterar på istt max ända till slutet så till vida att det inte e skada? Men men jag gillar henke lika mkt som vem som helst om han e i ofrm o det e ju inte omöjligt att han kan prestera riktigt bra denna turnering med
Citera
2019-04-19, 17:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
henke verkar inte riktigt vara personen som inte gör sitt allt varje match.otroligt stolt yrkesman och tävlingsmänniska.
han såg riktigt frustrerad ut när det inte gick på slutet.men visst han var nedstämd efter zuccarello-traden,grät o så.

karlsson kan vi nog glömma.dels pga kontraksituationen men också pga skadesituationen.jag tror faktiskt han spelar halvskadad.han har problem med en ljumske,hamnade på skadelistan,kom tillbaka -spelade en match,och fick sen vila x antal matcher igen innan slutspelet. lirar säkert på sprutor precis som när han hade problem med foten 2016/17.

pettersson har sett stabil ut, sist jag kollade hans stats (vet att du inte gillar siffror) men då hade han +17

Gör sitt, det gör han absolut. Men den där tändningen som behövs för att vara världsklass och inte bara NHL-klass, den tror jag inte finns där när det är serielunk mot en garanterat missad slutspelsplats som gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Tre Kronor kommer nog att prova sig fram i gruppspelet med att spela dom båda 2, för att testa dom och se lite vart formen ligger.

Jag tror inte Henke kommer utan ett löfte om att få vara förstekeeper. Jag tror att det är bestämt att han står, sen om han skulle se jätteskakigt ut i gruppspelet, då kan det nog ändra sig.
Citera
2019-04-19, 18:23
Medlem
Dahlin tackar nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här