2019-04-16, 12:26
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Haha märks att du har noll koll och inte följt säsongen över huvudtaget. Vi mötte er i sista hemmamatchen under säsongen, 12 Mars, och vann med 4-2, siffror som kunde varit oerhört mycket större.

Noll koll? Det verkar du ha, sista målet kom i tom kasse mot ett Frölunda som b.l.a vilade Lundqvist och Gormley samt Stålberg.
Citera
2019-04-16, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Om du vill vara den som frivilligt tar på dig favoritskapet så tackar och bockar nog både DIF alternativt Fbk i en final, den skulle jag aldrig ta på mig hur stort mitt lag än vann serien. Du verkar dock tro att erat lag är oövervinnerligt med din attityd, jag skulle vara betydligt mer försiktig.

Förövrigt så måste nog Erixon vara ganska korkad, går in en intervju och säger "DIF har all press på sig och vi går in på Globen med förutsättningarna att vi inte har något att förlora". Färjestad har väl precis allting att förlora idag vad jag vet?

Kommer ståplats upp i samma nivå som mot Luleå 2011 så gör iaf ståplats sitt för en finalplats idag.

Sant. Gick bra för Frölunda med att inte vara favoriter mot Luleå .
Men media och alla runtomkring verkar sätta Frölunda som favoriter nu oavsett motstånd i finalen. Tror absolut inte att det gynnar Frölunda som du säger, men hoppas deras psyke är starkt nog. Just nu känns de oslagbara, men vi får se.
Citera
2019-04-16, 12:59
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Noll koll? Det verkar du ha, sista målet kom i tom kasse mot ett Frölunda som b.l.a vilade Lundqvist och Gormley samt Stålberg.

Jag var på matchen. Var du det?
Citera
2019-04-16, 13:27
Medlem
Vill gärna inte sätta favoritstämpeln på Frölunda. Vi lär va favoriter nu men bättre att slå underifrån.
Citera
2019-04-16, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag var på matchen. Var du det?
Vi såg den på Cmore. Som sagt så vilade vi lite spelare inför slutspelet.
Tror att det blir en jämn serie (om DIF tar FBK) där hemmaplansfördelen kan vara avgörande.
Om Roger plockar ner hela DIF spel och finner nycklarna som yan gjorde med Luleå så tror jag inte att dom skall kunna dominera som 1-6 i Scandinavium tex.
Citera
2019-04-16, 13:44
Medlem
Rönnberg VS Ohlsson kan bli en trevlig batalj.
Citera
2019-04-16, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Vi såg den på Cmore. Som sagt så vilade vi lite spelare inför slutspelet.
Tror att det blir en jämn serie (om DIF tar FBK) där hemmaplansfördelen kan vara avgörande.
Om Roger plockar ner hela DIF spel och finner nycklarna som yan gjorde med Luleå så tror jag inte att dom skall kunna dominera som 1-6 i Scandinavium tex.

Alltså, folk måste helt glömma den 1-6 matchen.
Frölunda är bokstavligt talat ett helt nytt lag nu.
Kolla på hur de spelar, totalt dominerat mot Luleå och Malmö.
Djurgården har svårt i sin semi.
Såklart Frölunda är favoriter. Bäst när det gäller.
Citera
2019-04-16, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Alltså, folk måste helt glömma den 1-6 matchen.
Frölunda är bokstavligt talat ett helt nytt lag nu.
Kolla på hur de spelar, totalt dominerat mot Luleå och Malmö.
Djurgården har svårt i sin semi.
Såklart Frölunda är favoriter. Bäst när det gäller.

Som Djurgårdare måste jag nog hålla med här. Fisk har imponerat i både kvart och semi, hittar målet relativt lätt och det känns inte som dom har tagit ut sig i någon större utsträckning.
Toppform på målvakt och ett par stjärnor på det och du har ett solklart favoritlag i finalen

Som part i målet vill jag såklart se Sthlm mot Gbg i finalen, Robban mot Rååger, Dick mot Joelbitar osv

Jag HOPPAS såklart att jag har fel men om DIF tar finalplatsen så säger hjärnan 4-2 till fisk.

Men först ska kaffe läggas ner och skickas på grönbete...blir en kul match ikväll. Kan t.o.m ta en förlust bara det inte blir överraskningssex i tvåan som sist.
Citera
2019-04-16, 17:32
Medlem
Varför verkar alla så jävla säkra på att det blir Djurgården och Frölunda i finalen?🤔
Citera
2019-04-16, 17:46
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Varför verkar alla så jävla säkra på att det blir Djurgården och Frölunda i finalen?🤔
Eftersom det är det mest troliga just nu. Däremot om Djurgården förlorar ikväll tyder det mesta på att det blir Färjestad-Frölunda i finalen.
Citera
2019-04-16, 18:02
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34

För att 3 miljoner svenskar vill att det blir den finalen. Karlstad är en skitort - ingen bryr sig. Luleå är Norrland - ingen bryr sig.

Luleå mot Karlstad lockar typ 10-12.000 sörjande. Jämfört med nämnda 3 miljoner.

SHL vill se det. Media vill se det. Stockholm vill se det. Göteborg vill se det. Sverige vill se det. Världen vill se det.

Små skid- och bruks-orter bryr sig ingen om.
Citera
2019-04-16, 18:11
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
För att 3 miljoner svenskar vill att det blir den finalen. Karlstad är en skitort - ingen bryr sig. Luleå är Norrland - ingen bryr sig.

Luleå mot Karlstad lockar typ 10-12.000 sörjande. Jämfört med nämnda 3 miljoner.

SHL vill se det. Media vill se det. Stockholm vill se det. Göteborg vill se det. Sverige vill se det. Världen vill se det.

Små skid- och bruks-orter bryr sig ingen om.
Att du, andra och kanske media vill det är inget svar på frågan. Det är ett svar på varför kanske en majoritet av hockey-okunninga vill något. Men visst även jag ser ser gärna den finalen men tror att Färjestad är för bra för att missa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in