Ja, förlåt om jag nöjar redan nu. Men mångar prisar solen just nu. Det gör inte jag. Fick depp av förra årets skräcktorka. Naturligtvis beror det på vilket land man jämför sig med. Ett ökenland, där det aldrig regnar på flera månader, och där solen kan värma upp sig till 50 grader i skuggan i flera månader. Hur odlar man där?
Vårt system/ infrastruktur, är ju inte anpassat till ett sådant klimat. Vi är u et jordbruksland i allra högsta grad, eller var? I Ecuador har de samma årstid året runt, och kan skörda 4 gånger?
Jag vill önska att alla här tar detta på allvar. Det med eldningsförbuden. Respektera dem. Så det inte blir samma jävla skogsbränder som förra året?
För ingen har väl glömt att Sveriges största skatt är/ var skogen? Men mycket av den brann ner, och vi får redan nu börja spara på vattnet, vi skal inte bada i badkaret, och vi skall inte fylla poolen. Bada i havet och i sjöar i stället?
Diska inte under rinnande kran. Fyll en vask, eller en balja. Vattna inte era jävla gräsmattor. Grilla aldrig i närheten av skog. På stranden kan det väl funka?
När man skall elda i sin grill i trädgården. Ha en spann vatten nära den.
Det tär jävligt mycket på grundvattnet, om man skall släcka bränder med det! När det inte regnar, kommer ingen hjälp från "ovan".