2019-04-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ja, någon som är insyltad eller, känner till vad som egentligen hände i stora drag figurerar med största sannolikhet i tråden. Håller denne bara ”ett öga” på vad händer och sker, eller är gärningsmannen aktiv i tråden?

Jag sätter en slant på att denne är aktiv, mer eller mindre... Eller rättare sagt, lagom aktiv för att inte väcka alltför stort intresse.

Jag vidhåller att det bästa för utredningen är att man byter ut Skövde-polisen och tar in ett annat gäng, inte i första hand för att Skövde-polisen skulle vara dåliga, utan för att se på fallet med helt nya ögon. Skövde-polisen har levt med det här fallet i snart 27 år och kan ha svårt att se en annan lösning.

Man får inte bli hemmablind.

Jag noterar dock att rätt många av skribenterna undan för undan lämnar tråden.

Tro inte jag lämnar denna tråd mina vänner !!

Har lite hälsoproblem men tänker och funderar på hur jag skall övertyga rättsväsende samt Er andra hur falska alibin skulle kunna avslöjas. Har fortfarande EN person i skottgluggen som passar in på, i stort sett, samtliga funderingar som Ni seriösa lagt fram. För att smula sönder dennes alibin får man gå j*vligt försiktigt fram...Men en dag skall Ni se att händelsen är MER kuslig än vad som antytts fram till nu...
(Denne person läser själv eller via sin familj denna tråd maniskt...)
Citera
2019-04-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag tror att det var Pajosv som skrev något om att en person som hade deltagit i en typ mordtråd på Flashback också visade sig vara mördaren. Väldigt mycket talar för att så är fallet även i den här tråden - eller att det i vart fall är någon som är rejält insyltad eller att det är någon som "som lägst" vet vad som hände.

I tråden om Marina i spekeröd ( tråd här på Fb) satt hennes ex och mördare i tråden och diskuterade Marinas försvinnande ( innan de hittade henne) även mördarens ” nya tjej var väldigt aktiv .

I tråden Madeleine Ekfalk satt mördaren ( inte bevisat utan fick för griftes brott ) och var väldigt aktiv i tråden , teorier och alternativa gärnings män .
Hans alias var / är playerboy .
Citera
2019-04-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
I tråden om Marina i spekeröd ( tråd här på Fb) satt hennes ex och mördare i tråden och diskuterade Marinas försvinnande ( innan de hittade henne) även mördarens ” nya tjej var väldigt aktiv .

I tråden Madeleine Ekfalk satt mördaren ( inte bevisat utan fick för griftes brott ) och var väldigt aktiv i tråden , teorier och alternativa gärnings män .
Hans alias var / är playerboy .

Ska även tillägga att när man sett klipp på dessa GM i marina och Madeleine fallen så känns inte någon av de herrarna specielt smart ! Men därremot i tråden här på Fb så verkade de smart , skrev väldigt ” fint . Full koll på platser och även flera alternativa händelser ... vad dessa tjejer kan ha råkat ut för 😕 sitter någon Mg här i tråden så är nog denne duktig att utrycka sig i skrift och tal ! Kunnig på områden omkring där Helena försvann och även ” egna idéer om vad som kan h hänt henne . Ska även då tillägga i både marina / Madeleine fall så var båda GM drogmissbrukare ...tunga droger
Citera
2019-04-17, 17:10
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ja, någon som är insyltad eller, känner till vad som egentligen hände i stora drag figurerar med största sannolikhet i tråden. Håller denne bara ”ett öga” på vad händer och sker, eller är gärningsmannen aktiv i tråden?

Jag sätter en slant på att denne är aktiv, mer eller mindre... Eller rättare sagt, lagom aktiv för att inte väcka alltför stort intresse.
….
Jag noterar dock att rätt många av skribenterna undan för undan lämnar tråden.

Jag tror som du angående det jag kursiverade.

Jag läser fortfarande, har bara inget att tillägga men kommer fortsätta läsa.
Citera
2019-04-17, 19:40
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57

Har lite hälsoproblem men tänker och funderar på hur jag skall övertyga rättsväsende samt Er andra hur falska alibin skulle kunna avslöjas. Har fortfarande EN person i skottgluggen som passar in på, i stort sett, samtliga funderingar som Ni seriösa lagt fram. För att smula sönder dennes alibin får man gå j*vligt försiktigt fram...Men en dag skall Ni se att händelsen är MER kuslig än vad som antytts fram till nu...

Hur menar du mer kusligt? Menar du att mördaren/mördarna läser tråden? Hur vet du det?

Om de läser tråden så skickar jag en hälsning. Hoppas ni brinner i helvetets eldar som de fega patetiska hjärtlösa avskum ni är!
Citera
2019-04-17, 20:59
Medlem
Pajosvs avatar
Jag har noterat att det genom åren kommer användare som ”gästspelar” i tråden. De skriver i tråden och kommer ibland med lite nya ideér eller teorier. Ofta insinuerar de att de har uppgifter eller hittills okända källor som de har för avsikt att offentliggöra, men det kan ta lite tid och att man ska ha tålamod med mera. Sedan händer ingenting... Och då blir jag misstänksam.

Användaren Kratsar kan nog klassas som en sådan figur. Och det finns flera sådana figurer i tråden.

Om man har relevant information, varför inte offentliggöra detta, istället för att låtsas som att man har något ”Breaking News” som sedan ändå inte gav något av värde? Varför prata i gåtor istället för att prata klarspråk, det kan man utan att nämna känsliga namn.

Nu är det Ugglan som nästan ensam får dra lasset för att försöka lösa Helena-fallet. Ugglan torde vara den enskilde personen som lagt mest tid och energi på Helena-fallet, det kan väl knappast ingen förneka.
Citera
2019-04-17, 22:31
Medlem
Citat:
Jag har noterat att det genom åren kommer användare som ”gästspelar” i tråden. De skriver i tråden och kommer ibland med lite nya ideér eller teorier. Ofta insinuerar de att de har uppgifter eller hittills okända källor som de har för avsikt att offentliggöra, men det kan ta lite tid och att man ska ha tålamod med mera. Sedan händer ingenting... Och då blir jag misstänksam.

Användaren Kratsar kan nog klassas som en sådan figur. Och det finns flera sådana figurer i tråden.

Om man har relevant information, varför inte offentliggöra detta, istället för att låtsas som att man har något ”Breaking News” som sedan ändå inte gav något av värde? Varför prata i gåtor istället för att prata klarspråk, det kan man utan att nämna känsliga namn.

Nu är det Ugglan som nästan ensam får dra lasset för att försöka lösa Helena-fallet. Ugglan torde vara den enskilde personen som lagt mest tid och energi på Helena-fallet, det kan väl knappast ingen förneka.

Ja löser Ugglan detta fall som ingen annan löst på 26 så vore det ju verkligen en bragd 👍
Att många lämnar tråden beror ju helt enkelt på att inget ... absolut inget händer har hänt här på flera år ! Om polisen skulle komma ut med något nytt så skulle nog tråden kanske ta fart igen . Jag läser här sporadiskt kanske en gång i veckan eller varannan , det första man då läser är ju KM och de andra förkortningarna och brovittnet . Om inte en endaste liten sak tillkommer som gör att spekulationerna tar fart igen så ledsnar folk såklart 😕 att läsa om samma sak 2-3 tusen sidor upp och ner tröttnar nog de flesta på ... ( skrev de flesta) Jag hoppas väl ( mycket för min egen skull vad som hände Helena) att Cold Case tar sig en titt på detta och ser om de hittar något som andra missat .
Satt och tittade på Marina ( spekeröd ) när polisen / teknikerna missade en blodfläck av ca 2-3 blod i offrets säng ? + en kul hål i väggen ! En otrolig klantig och oförsvarbar miss ... ska inte kunna hända . Så vem vet hur detta sköttes ? Enligt GW dåligt ? Men hur dåligt 😕
Citera
2019-04-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ja löser Ugglan detta fall som ingen annan löst på 26 så vore det ju verkligen en bragd 👍
Att många lämnar tråden beror ju helt enkelt på att inget ... absolut inget händer har hänt här på flera år ! Om polisen skulle komma ut med något nytt så skulle nog tråden kanske ta fart igen . Jag läser här sporadiskt kanske en gång i veckan eller varannan , det första man då läser är ju KM och de andra förkortningarna och brovittnet . Om inte en endaste liten sak tillkommer som gör att spekulationerna tar fart igen så ledsnar folk såklart 😕 att läsa om samma sak 2-3 tusen sidor upp och ner tröttnar nog de flesta på ... ( skrev de flesta) Jag hoppas väl ( mycket för min egen skull vad som hände Helena) att Cold Case tar sig en titt på detta och ser om de hittar något som andra missat .
Satt och tittade på Marina ( spekeröd ) när polisen / teknikerna missade en blodfläck av ca 2-3 blod i offrets säng ? + en kul hål i väggen ! En otrolig klantig och oförsvarbar miss ... ska inte kunna hända . Så vem vet hur detta sköttes ? Enligt GW dåligt ? Men hur dåligt 😕

Sedan ang gästskribenter här ? Såklart finns det människor som ” hittar på alternativa teorier , de tycker väl säkert att det är roligt att tråden rör på sig ? att jävlas lite för skojs skull ! Sedan att då andra direkt ” misstänkliggör dessa för att vara inblandad ? Ja då mår de lite extra gott

Jag läser många mord trådar ... men kommenterar väldigt få och är aktiv .
Citera
2019-04-17, 22:37
Medlem
Citat:
Med all respekt, men det allra tröttsammaste är inlägg likt det du just postade.
Citera
2019-04-17, 22:58
Medlem
Ejsidisis avatar
Ja ni som varit och är aktiva här har säkert era personliga teorier av möjliga scenarier kring det som hände Helena. Riktigt så påläst är jag inte själv men det här är något som griper tag. Kanske för att det borde vara enklare än vad det visat sig vara. En poppis skötsam 22-åring i en svensk liten småstad på 90-talet försvinner inte bara sådär: Ett mindre samhälle, alla känner alla i någon mån och ingenting går egentligen att dölja. Ändå gör det det, just i det här fallet. Varför? Trots att så mycket talar för att det borde vara tvärtom och lätt gå att lösa- redan borde vara löst.. Jag tänker så här: landets främsta kriminologer har intresserat sig för fallet, hennes vänner som är journalister har vänt på alla stenar i radioprogram och reportage, nära anhöriga har gjort allt för att lyfta fallet i media osv osv. VAD är haken? Vad?
Allt talar för att det här borde vara klart, att sanningen i alla fall skulle vara ute på bygden i Mariestad, även om det inte går att bevisa, och ja den här tråden borde varit mer i hasorna på den skyldige/skyldiga. Så var är den berömda haken. Någonstans har det fastnat. Frågan är om det är för tydligt och nära för att man ska se det.
Senast redigerad av Ejsidisi 2019-04-17 kl. 23:18.
Citera
2019-04-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Med all respekt, men det allra tröttsammaste är inlägg likt det du just postade.

Möjligt ! Men en stor anledning att folk inte är så intresserad av denna tråd längre ! Det finns ett par privat spanare här som bestämmer vad som är relevant eller inte ? Sedan så är de övertygade om att de kommer lösa fallet 👍👍👍 Egna teorier från ” nya skribenter mottages ej ! Då är de både idioter eller insyltade i Helenas bortförande ... misstänkta .
Kan ju vara bra att tänka på om man i ena sekunden gapar efter ledspår och iakttagelser och nästa dumförklarar personen som försöker .
Citera
2019-04-18, 16:54
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57

Kan du utveckla detta? (Helst utan smileys).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in