2019-04-16, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ah, är det judarna?

Det stämmer, du vet, dom som media sagt åt dig att man inte får kritisera. Dom som äger 98% av hollywood, dom som producera 98% av porren, dom som producerar 95% av hip-hop tramset svenskar lyssnar på. Dom som sprider dekadensen i samhället, dom som man INTE FÅR KRITISERA, just det, dom ja.

Dom som du som kvinna aldrig någonsin ens kommer VÅGA kritisera, då media sagt åt dig att det är aj aj aj, å gör man det, då är man minsann "konspirationsteoretiker".

Jag menar, du som "självständig stark kvinna", du kan ju tänka själv, eller hur? Du går minsann emot media och auktoriteten ... Eller hur var det nu igen?
Citera
2019-04-16, 23:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanJan
Det stämmer, du vet, dom som media sagt åt dig att man inte får kritisera. Dom som äger 98% av hollywood, dom som producera 98% av porren, dom som producerar 95% av hip-hop tramset svenskar lyssnar på. Dom som sprider dekadensen i samhället, dom som man INTE FÅR KRITISERA, just det, dom ja.

Dom som du som kvinna aldrig någonsin ens kommer VÅGA kritisera, då media sagt åt dig att det är aj aj aj, å gör man det, då är man minsann "konspirationsteoretiker".

Jag menar, du som "självständig stark kvinna", du kan ju tänka själv, eller hur? Du går minsann emot media och auktoriteten ... Eller hur var det nu igen?

Det är skönt att alltid ha någon att skylla på antar jag. Oavsett vad som händer, så är det judarnas fel!
Varför ska det vara så förbannat svårt att ta ansvar för sig själv?
Citera
2019-04-16, 23:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Vill bara nyansera infon du tar upp. 57% av tjejer runt 15 har "psykiska besvär", vad betyder det? I det här fallet betyder det att man svarat att man haft minst två av följande besvär i veckan: ont i huvudet, ont i ryggen, yrsel, ont i magen, irriterad, nedstämd, sömnsvårigheter eller känt sig nervös.

Jag tycker det är värt att ta upp vad man räknar som indikator på psykisk ohälsa så att de som läser inte tror det handlar om psykiska diagnoser eller liknande.

Sverige ligger sämre till än genomsnittet för Europa och Nordamerika medan Norge, Finland och Danmark ligger bättre till än genomsnittet. Feminism är väl stark i Skandinavien överhuvudtaget? Ohälsan i Sverige började stiga över grannländerna redan på 80-talet, långt innan feminismen fick sin nuvarande särställning just i Sverige om det nu är en stor skillnad. Den största ohälsan bland 15-åriga tjejer i undersökningen kommer från Italien.

Jag kom att tänka på en varibel som kanske spelar in. Städerna är större i Sverige vilket betyder mer luftföroreningar vilka orsakar yrsel och huvudvärk.

Nu försöker jag inte argumentera att feminismen är 100 procent på rätt väg eller förneka att det finns problem med vår livsstil, men jag tar hellre de problemen än de som Johanjan förespråkar. Allt lidande är inte samma. Att känna huvudvärk och nervositet två gånger eller mer på en vecka innebär inte samma lidande som att vara helt utelämnad till en psykopat under en hel livstid.

Angående psykisk ohälsa så frågas det ju efter det på ett helt annat sätt nu. Man skickar ungar till skolsyster för att fylla i enkäter där det finns frågor med färdiga kryssalternativ. Det är klart att om någon känner efter lite extra så kan man klämma fram lite huvudvärk eller oro.
Alltså, man ska inte förringa att människor mår dåligt men ej heller bejaka det. Jag tror att det är den enskilt största anledningen till att det rapporteras så mycket om dåligt mående, just att det frågas efter det och det är till och med lite inne att ha det lite stressigt och må lite kymigt, verkar det som.

En anledning till att ungdomar mår dåligt tror jag är skolan. De har nån slags press hemifrån som är helt onödig. Sen har vi sociala medier och allt sånt därtill.
Och ett annat gigantiskt problem, att barn har blivit så curlade. De är så vana vid att få hjälp med allt, att inte behöva ta ansvar, att inte behöva göra någonting för att få beröm,så när berömmet sedan uteblir undrar de vad som händer.
Det är vuxenvärlden som har en stor skuld i detta, men jag tror knappast att feminismen är orsaken till att tjejer mår sämre. Möjligen killar isåfall.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-04-16 kl. 23:36.
Citera
2019-04-16, 23:41
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är svenskens flathet och såssementalitet det handlar om. Godtrogna jävlar är de flesta dessutom. Naiva.
Varför det skiljer sig från Danmark är dock intressant att analysera.
De har övergett sosseriet och tänker själva.
Det intellektuella samtalet är "way ahead" och satiren blomstrar.

Här är det stängt pga lättkränkthet.
Men det finns hopp. Nu är det till och med fd kulturarbetare som får sina "Red Pill moments" som leder samtalet in i finrummen.
Citera
2019-04-16, 23:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag misstänker att JohanJan är samma som "Bern77" och "Bern666". Känner igen den obehärskade retoriken. Isåfall är "JohanJan" en man som bor i en mångmiljon villa i fint Stockholmsområde. Har en enormt intelligent fru från Iran och har två döttrar (om jag inte minns fel). Han är ingenjör eller liknande. Han har många vänner från Mellanöstern och tillsammans med dem ska han störta den illasinnade juden.

Jag har sagt åt honom att behandla sin autism och grandiosa självuppskattning. Men det går inte riktigt fram verkar det som, kan bero på den grandiosa självuppskattningen.

Antagligen är det en blek kille mellan 19 och 30 som gräver ner sig i oändliga konspirationsteorier.

Hahaha kanske bästa hade varit att bara ignorera honom. Han är dock ganska underhållande, som att se ett skepp sjunka-ish.

Jo finns många användare som har likheter med varandra kan man väl säga. Säger inte mer än så men du kan nog läsa mellan raderna.
Vad jag är så emot med dessa fanatiker vad gäller konspirationsteorier är att det är som att de enbart vill skylla sin olycka eller sina misslyckande på någon annan.
Även om det nu skulle existera viss form av konspiration vilket det ju givetvis gör bland makteliten (inte just judar då), så kan man fortfarande inte skylla allt som händer på det. Varje person har väl för fanken ett eget ansvar att använda sin hjärna 😏
Citera
2019-04-16, 23:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
De har övergett sosseriet och tänker själva.
Det intellektuella samtalet är "way ahead" och satiren blomstrar.

Här är det stängt pga lättkränkthet.
Men det finns hopp. Nu är det till och med fd kulturarbetare som får sina "Red Pill moments" som leder samtalet in i finrummen.

Nej, såsseriet är grundproblemet eftersom du inte kan ha ett såssestyre utan fördelningspolitik och därmed feminism.
Utan fördelningspolitik dör feminismen, i princip.
Citera
2019-04-17, 13:43
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej, såsseriet är grundproblemet eftersom du inte kan ha ett såssestyre utan fördelningspolitik och därmed feminism.
Utan fördelningspolitik dör feminismen, i princip.
Okej, jag tror du missade att jag pratade om hur dansken inte var som vi.
Citera
2019-04-17, 23:55
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Vad är ni för tragiska jävlar?
Inte konstigt svenska kvinnan springer all världens väg från såna som er..
Vad är detta? Sväljer inte du heller?
Det är en bra proteinkälla och har bevisligen bra egenskaper för din hud.
Citera
2019-04-18, 00:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

Mina sexuella upplevelser och preferenser har ingenting med detta att göra FF.
Och inte du heller, du var överhuvudtaget inte omnämnd här, och jag har inte uppfattat dig som en horkarl. Kanske har jag fel, men jag tror inte det.
Citera
2019-04-20, 04:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Mina sexuella upplevelser och preferenser har ingenting med detta att göra FF.
Och inte du heller, du var överhuvudtaget inte omnämnd här, och jag har inte uppfattat dig som en horkarl. Kanske har jag fel, men jag tror inte det.

Den som inte är är horkarl i dagens samhälle är det något fel på. Ditt eget sexualliv har givetvis något med saken att göra. Det politiska är privat, eller hur? Enligt feminismen.

Ska man överge svenska kvinnor så ligger det i sakens natur att göra sig oberoende av dem. Att knulla ett antal horor som ser perfekta ut säger till min kropp och mitt psyke: "mannen, du är en vinnare". Om den signalen är sann eller falsk skiter jag i. Det känns rätt och får mig att må bra!

Kvinnor kan bedra sig själva på många andra sätt...
Citera
2019-04-20, 07:34
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

En väldigt bra proteinkälla, en typisk ejakulation innehåller mindre än en kalori, du behöver dricka ca 1 dl för att få i dig lika mycket protein som en äggvita.
Citera
2019-04-20, 14:47
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
En väldigt bra proteinkälla, en typisk ejakulation innehåller mindre än en kalori, du behöver dricka ca 1 dl för att få i dig lika mycket protein som en äggvita.
Det hjälper dessutom mot depression, sänker blodtrycket, innehåller melatonin som bland annat får sig att sova bättre plus att det innehåller fem till sju olika kalorier, över 200 proteiner och en stor del vitaminer och mineraler. Bland annat vitamin c, calcium, fruktos, magnesium, vitamin B12 och zink.

Rena hälsobomben, faktiskt.
Tillgången är dessutom större än efterfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in