Citat:
Tycker jag var bra och konstruktiva alternativ. Intressant, räcker inte risken för skilsmässa med urusla vilkor; exempelvis skulle man kunna ha regeln att mannen som är otrogen måste betala extra underhåll vid skilsmässa efter otrohet och kvinnan som varit otrogen kan inte få någon underhåll överhuvudtaget från mannen.
Låter inte det som tillräckligt med straff? Har du tänkt på hur svårt det blir för barnen att växa upp med fadern eller modern i fängelset? Tillräckligt illa med skilsmässa och all bråk, tycker du inte det?
Låter inte det som tillräckligt med straff? Har du tänkt på hur svårt det blir för barnen att växa upp med fadern eller modern i fängelset? Tillräckligt illa med skilsmässa och all bråk, tycker du inte det?
Men försök sälja de idéerna och du får lika hårdnackat motstånd som jag med mina. Frågan är tabu. "Frigörelse" är vår tids religion och det går inte att diskutera med religiösa.
Citat:
Kan vara svårt att få nutida läsare att associera till kommunistiska diktaturer, men spinn vidare på någon variant av The Ludovico Technique, där drogerna ersatts med något slags aversions-appar som inducerar illamående när man skriver "näthat" på sociala medier, så har du ett manus.Som författar(wannabe) tycks det självklart att den värdigaste berättelsen om människan handlar om en individ som står inför närmast omöjliga val, och att vad han nu än väljer så tycks just möjligheten att välja vara något heligt. Tar du bort den så dör hela samhället, tänk Nordkorea så tror jag att du förstår.
Citat:
Fast med samma resonemang är det meningslöst att ha ett system med vapenlicenser, eftersom skurkarna "alltid får tag på vapen ändå", meningslöst med åldersgräns på systemet eftersom "ungdomarna alltid hittar någon som köper ut ändå", osv, osv. Klart det skall finnas yttrandefrihet i textform på nätet, men samhället måste också göra motstånd mot negativa konsekvenser. I vissa länder blockerar man alla porrsajter som inte har en 18-årskoll (via kreditkort eller e-leg). Klart det läcker som fan ändå, men det är för naivt att tro att man därför bara skall göra ingenting.
Har du sett vilken slags porr de söker på i muslimska Världen? Jag tror förövrigt inte att någon kan stoppa någon ung man från att hitta vad de vill på internet i dag...
De gör ju allt för att stoppa skapare av torrents, CIA jagar kickass och piratebay och varje gång de får tag på någon så finns 100 mirrorkopior i servrar som befinner sig i typ alla hörn i Världen.
Internet har förändrat allt, ingen kan längre stoppa information att delas, och förbjudna tankar att kommuniceras (som de tankar vi nu delar med varandra).
De gör ju allt för att stoppa skapare av torrents, CIA jagar kickass och piratebay och varje gång de får tag på någon så finns 100 mirrorkopior i servrar som befinner sig i typ alla hörn i Världen.
Internet har förändrat allt, ingen kan längre stoppa information att delas, och förbjudna tankar att kommuniceras (som de tankar vi nu delar med varandra).