2019-03-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Intressant, räcker inte risken för skilsmässa med urusla vilkor; exempelvis skulle man kunna ha regeln att mannen som är otrogen måste betala extra underhåll vid skilsmässa efter otrohet och kvinnan som varit otrogen kan inte få någon underhåll överhuvudtaget från mannen.

Låter inte det som tillräckligt med straff? Har du tänkt på hur svårt det blir för barnen att växa upp med fadern eller modern i fängelset? Tillräckligt illa med skilsmässa och all bråk, tycker du inte det?
Tycker jag var bra och konstruktiva alternativ. Men försök sälja de idéerna och du får lika hårdnackat motstånd som jag med mina. Frågan är tabu. "Frigörelse" är vår tids religion och det går inte att diskutera med religiösa.

Citat:
Som författar(wannabe) tycks det självklart att den värdigaste berättelsen om människan handlar om en individ som står inför närmast omöjliga val, och att vad han nu än väljer så tycks just möjligheten att välja vara något heligt. Tar du bort den så dör hela samhället, tänk Nordkorea så tror jag att du förstår.
Kan vara svårt att få nutida läsare att associera till kommunistiska diktaturer, men spinn vidare på någon variant av The Ludovico Technique, där drogerna ersatts med något slags aversions-appar som inducerar illamående när man skriver "näthat" på sociala medier, så har du ett manus.

Citat:
Har du sett vilken slags porr de söker på i muslimska Världen? Jag tror förövrigt inte att någon kan stoppa någon ung man från att hitta vad de vill på internet i dag...

De gör ju allt för att stoppa skapare av torrents, CIA jagar kickass och piratebay och varje gång de får tag på någon så finns 100 mirrorkopior i servrar som befinner sig i typ alla hörn i Världen.

Internet har förändrat allt, ingen kan längre stoppa information att delas, och förbjudna tankar att kommuniceras (som de tankar vi nu delar med varandra).
Fast med samma resonemang är det meningslöst att ha ett system med vapenlicenser, eftersom skurkarna "alltid får tag på vapen ändå", meningslöst med åldersgräns på systemet eftersom "ungdomarna alltid hittar någon som köper ut ändå", osv, osv. Klart det skall finnas yttrandefrihet i textform på nätet, men samhället måste också göra motstånd mot negativa konsekvenser. I vissa länder blockerar man alla porrsajter som inte har en 18-årskoll (via kreditkort eller e-leg). Klart det läcker som fan ändå, men det är för naivt att tro att man därför bara skall göra ingenting.
Citera
2019-03-29, 13:15
Medlem
Sen vaknar man en vacker sommarmorgon och märker att alla humlor surrar lungt som de alltid har gjort.

https://www.youtube.com/watch?v=1wjLI2eslv8
Citera
2019-03-29, 17:10
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Sen vaknar man en vacker sommarmorgon och märker att alla humlor surrar lungt som de alltid har gjort.

https://www.youtube.com/watch?v=1wjLI2eslv8

Så här kan de också surra: https://www.youtube.com/watch?v=af59U2BRRAU
Citera
2019-03-29, 21:17
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Tycker jag var bra och konstruktiva alternativ. Men försök sälja de idéerna och du får lika hårdnackat motstånd som jag med mina. Frågan är tabu. "Frigörelse" är vår tids religion och det går inte att diskutera med religiösa.

Jag är ingen expert på svensk juridik, men undrar ifall man skulle kunna skriva ned något sådant på äktenskapskontraktet utan att staten agerar annat än domare att den följs (i USA finns givetvis större frihet när det gäller sånt)?

Min politiska ställningstagande grundar sig mycker på att inte vänta på att majoriteten på något mirakulöst sätt ska vakna upp, utan själv söka leva ett liv 100% självständigt från statens regler, skulle kunna tänka mig gifta mig med någon kvinna (och herregud vad jag måste dyrka den kvinnan för att gifta mig), där vi tillsammans formulerar en stenhård äktenskapskontrakt, som både försvårar otrohet och skilsmässa.

Citat:
Kan vara svårt att få nutida läsare att associera till kommunistiska diktaturer, men spinn vidare på någon variant av The Ludovico Technique, där drogerna ersatts med något slags aversions-appar som inducerar illamående när man skriver "näthat" på sociala medier, så har du ett manus.

Jag stjäl inte andras ideer, men gillar din ide. Jag tackar gudarna (som jag inte tror på) att feminismen är så otroligt ointresserade i hård vetenskap att de aldrig skulle kunna applikera sådana metoder mot pojkar i skolan.

Citat:
Fast med samma resonemang är det meningslöst att ha ett system med vapenlicenser, eftersom skurkarna "alltid får tag på vapen ändå", meningslöst med åldersgräns på systemet eftersom "ungdomarna alltid hittar någon som köper ut ändå", osv, osv. Klart det skall finnas yttrandefrihet i textform på nätet, men samhället måste också göra motstånd mot negativa konsekvenser. I vissa länder blockerar man alla porrsajter som inte har en 18-årskoll (via kreditkort eller e-leg). Klart det läcker som fan ändå, men det är för naivt att tro att man därför bara skall göra ingenting.

Du, jag tycker det är helt ok att man försöker införa åldersgräns, jag tror bara inte att internets enkla klicksystem ska jämföras med den mer svåra vägen att köpa vapen för en 12-årig grabb.

Internetporren kan försöka regleras som bäst det går, men jag tror att utan en djup förändring i hur vi diskuterar frågor så kommer inte det göra stor skillnad.

Exempelvis så kan vi försöka ha en manlig man komma in i sexundervisning och berätta om vilka patetiska små freaks utan libido som porr skapar enligt vetenskapliga studier, hur de kommer bli slöa, losers, inte få tjejer, låg testosteron, etc. Istället får vi en tant som förklarar det feministiska moraliska narrativet om hur porr objektifierar kvinnor och blablabla.

Vilken av ovan metoder tror du bäst skrämmer iväg en 12-åring från porr?
Citera
2019-03-29, 21:38
Medlem
Citat:
Exempelvis så kan vi försöka ha en manlig man komma in i sexundervisning och berätta om vilka patetiska små freaks utan libido som porr skapar enligt vetenskapliga studier, hur de kommer bli slöa, losers, inte få tjejer, låg testosteron, etc.
Det där är såklart sant, men lycka till med att konkurrera med RFSUs monopol på Den Korrekta Åsikten om onani.
Citera
2019-03-30, 13:45
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Idiot, fattar du inte att män som inte har några problem med sin egen person och är " normalt" funtade inte söker sig till thailändskor och andra utländska kvinnor? Du vill detta så gärna så gärna...vet du, det kanske händer om du skriver det några gånger till. Eller håller tummarna lite hårdare.

Nä tyvärr Skrot.. när du lämnar detta jordelivet en dag kommer det att bli med den gnagande vetskapen om att svenska män och kvinnor, de övergav inte varandra.

Det går utför för våra unis? Men du väljer såklart själv var du strör ditt intellektuella krut...

Detta är fan bland det värsta jag läst här Du hoppar bara inte på dom personer som har träffat kärleken från andra länder du drar till med alla utländska kvinnor så skriver du dessutom att dom männen är inte normalt funtade.Retorisk härdsmälta 22x22 x22x22x22 Jag har massor med människor i min bekantskapskrets som flyttat ihop med människor som kommer från andra länder funtade som du så putslustigt skriver.
och har träffats och kärlek uppstått har hus barn och annat som vanliga och ja du läser rätt är lyckliga dessutom.

Du passar alldeles utmärkt i rasisternas och facisternas skamvrå gärna med dumstruten på. Jag ger mig fan på att du bär din strut käckt på svaj dessutom och att det står med stora bokstäver jag fattar ingenting. Lågt fruktansvärt lågt och precis som lillskrot skriver allt handlar inte om dig och din världsbild du är inte i centrum här bara en försvinnande lite del Tack för helvete att du inte på något sätt representerar kvinnor överlag och deras åsikter förhoppningsvis är du och dina gelikar en utdöende ras.
Efter det lilla lågvattenmärket.
Om vi nu antar för en stund att alla kvinnor inte är som forumets intellektuella jättar typ 22x22 och dom flesta inte borrar ned huvudet i sanden och är livrädd för att någon utländsk kvinna tar hennes plats ..............................………...……………...här i mellanrummet kan du sätta in dina plattityder om att min man kooooooommmmer aldrig att lämna mig för han ääääääär normalt "funtad"och skuuuuuulle aaaaaaldrig välja en utländsk kvinna och så får du vips allt att handla om dig och din världsbild igen. Konsensus...... 22x22= resultatet av ett fullskaligt rätts och genushaveri och tack för att hon är ett enda litet sketet sandkorn på den stora sandstranden bland kvinnor och på intet sätt representativ för kvinnor överlag.
Citera
2019-03-30, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigihelvete
Det går utför för våra unis? Men du väljer såklart själv var du strör ditt intellektuella krut...

Detta är fan bland det värsta jag läst här Du hoppar bara inte på dom personer som har träffat kärleken från andra länder du drar till med alla utländska kvinnor så skriver du dessutom att dom männen är inte normalt funtade.Retorisk härdsmälta 22x22 x22x22x22 Jag har massor med människor i min bekantskapskrets som flyttat ihop med människor som kommer från andra länder funtade som du så putslustigt skriver.
och har träffats och kärlek uppstått har hus barn och annat som vanliga och ja du läser rätt är lyckliga dessutom.

Du passar alldeles utmärkt i rasisternas och facisternas skamvrå gärna med dumstruten på. Jag ger mig fan på att du bär din strut käckt på svaj dessutom och att det står med stora bokstäver jag fattar ingenting. Lågt fruktansvärt lågt och precis som lillskrot skriver allt handlar inte om dig och din världsbild du är inte i centrum här bara en försvinnande lite del Tack för helvete att du inte på något sätt representerar kvinnor överlag och deras åsikter förhoppningsvis är du och dina gelikar en utdöende ras.
Om vi nu antar för en stund att alla kvinnor inte är som forumets intellektuella jättar typ 22x22 och dom flesta inte borrar ned huvudet i sanden och är livrädd för att någon utländsk kvinna tar hennes plats ..............................………...……………...här i mellanrummet kan du sätta in dina plattityder om att min man kooooooommmmer aldrig att lämna mig för han ääääääär normalt "funtad"och skuuuuuulle aaaaaaldrig välja en utländsk kvinna och så får du vips allt att handla om dig och din världsbild igen. Konsensus...... 22x22= resultatet av ett fullskaligt rätts och genushaveri och tack för att hon är ett enda litet sketet sandkorn på den stora sandstranden bland kvinnor och på intet sätt representativ för kvinnor överlag.

Episk burn.
Citera
2019-03-30, 16:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigihelvete

Intressant inlägg.
Citera
2019-03-30, 17:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det där är såklart sant, men lycka till med att konkurrera med RFSUs monopol på Den Korrekta Åsikten om onani.

Jag vet inte ifall man ska vara tacksam eller inet över att de vet så lite om mäns (eller ens människors) natur, och exempelvis hur man därmed får till förändring i en pojkes beteendemönster.

Kommunismen hade exempelvis rent teoretiskt mycket dåliga kunskaper om människans natur när de sökte skapa "den nya människan", men marxistiska ledare läste annat än Karl Marx (som Machiavelli) och agerade som om de hade kunskap om människans till grunden själviska natur.

I princip så var räddsla vapnet som kommunisterna använde för att hålla människor i schack (och på mycket mer brutalt sätt än ens gamla feodala furstar), och detta kastade mycket lång skugga över hela samhället.

Vidare var kommunisterna geniala på att använda sig av ikonoklasm för att ge rörelsen en quasireligiös prägel, vilket fyllde folks tomrum på många sätt och vis (känslan av Stalins eller Maos evigt närvarande andar fanns ju alltid där).

Feminismen å andra sidan struntar helt i att ens se resultat av egna politiken, antagligen kan det sägas bero på att kvinnor är mycket mindre målinriktade än män och detta reflekteras i själva rörelsen. Allt som är viktigt är att tjatet förevigt ekar vidare i alla svenska korridorer, tjatet behöver inte visa några som helst resultat. Finns ingen meritokrati överhuvudtaget (Stalin skulle skicka ministrar, ämbetsmän och generaler som inte visade resultat i industriell produktion, matproduktion och krig till gulagerna...).

Finns ingen uppföljning i vad egna politiken leder till, finns inget intresse i att se ifall våldet ökar och vad det kan bero på (svaret finns ju redan a priori: PATRIARKATET!).

En sådan rörelse kan aldrig åstadkomma något som den ämnar åstadkomma, dess större brott är att alternativa resultatinriktade metoder kastas åt sidan för att karriärsfeministerna ska få gnälla vidare om patriarkatet, manlighetsnormer och blablabla.
Citera
2019-03-31, 09:46
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Jag vet inte ifall man ska vara tacksam eller inet över att de vet så lite om mäns (eller ens människors) natur, och exempelvis hur man därmed får till förändring i en pojkes beteendemönster.

Kommunismen hade exempelvis rent teoretiskt mycket dåliga kunskaper om människans natur när de sökte skapa "den nya människan", men marxistiska ledare läste annat än Karl Marx (som Machiavelli) och agerade som om de hade kunskap om människans till grunden själviska natur.

I princip så var räddsla vapnet som kommunisterna använde för att hålla människor i schack (och på mycket mer brutalt sätt än ens gamla feodala furstar), och detta kastade mycket lång skugga över hela samhället.

Vidare var kommunisterna geniala på att använda sig av ikonoklasm för att ge rörelsen en quasireligiös prägel, vilket fyllde folks tomrum på många sätt och vis (känslan av Stalins eller Maos evigt närvarande andar fanns ju alltid där).

Feminismen å andra sidan struntar helt i att ens se resultat av egna politiken, antagligen kan det sägas bero på att kvinnor är mycket mindre målinriktade än män och detta reflekteras i själva rörelsen. Allt som är viktigt är att tjatet förevigt ekar vidare i alla svenska korridorer, tjatet behöver inte visa några som helst resultat. Finns ingen meritokrati överhuvudtaget (Stalin skulle skicka ministrar, ämbetsmän och generaler som inte visade resultat i industriell produktion, matproduktion och krig till gulagerna...).

Finns ingen uppföljning i vad egna politiken leder till, finns inget intresse i att se ifall våldet ökar och vad det kan bero på (svaret finns ju redan a priori: PATRIARKATET!).

En sådan rörelse kan aldrig åstadkomma något som den ämnar åstadkomma, dess större brott är att alternativa resultatinriktade metoder kastas åt sidan för att karriärsfeministerna ska få gnälla vidare om patriarkatet, manlighetsnormer och blablabla.

Jag tänker att ni tänker för mycket. Jag börjar fan undra om jag är en dinosaurie här, men jag har nog aldrig brottats så där ingående med livsfrågor. Jag är enig om att vi skulle behöva lite mer filosofiska och abstrakta diskussioner i samhället. Men folk är i regel dumma och inskränkta åsnor som hellre tittar på tv än att faktiskt försöka hitta meningen med livet.
I min värld så har jag på något sätt tänkt att det finns vägar och broar som skall byggas, metaller som skall upp ur backen, folk som måste styras upp, fiender som skall has ihjäl med kniv och långdistansrobotar, kvinnor som behöver en påsättning men också nära och kära som behöver mat och beskydd. Och nån jävel får ju se till att få det fixat. Jag är kanske lika enkel i skallen som de där tv-knarkande jävlarna egentligen.
Jag sommarjobbade med skogsplantering i yngre tonåren eftersom jag ledsnat på att slava på farsans firma varenda ledig stund utan lön. Han plockade upp mig en gång efter jobbet, han är en väldigt gladlynt person om än stenhård, iaf började jag filosofera om vad som fanns bakom universum.

Svaret: Vet du vad pojkjävel, har du ork och energi att fundera på olösliga frågor har du jobbat åt helvete för lite idag. Det blir vedhuggning när du kommer hem.

Eftersom ni i tråden bjudit på en del musik skall jag också bjuda på ett stycke ifrån mina hemtrakter som på flera sätt beskriver känslan när jag ser alla dönickar som springer runt med sina mobiler utan någon som helst mening med sina liv.

https://m.youtube.com/watch?v=QDNlRj-LbKo

Med det menar jag att det finns saker som måste göras hellre än att lägga energi på vad grannen har för bil, vad några jävla nötter pysslar med på ett paradishotell etc
Citera
2019-03-31, 12:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Okej, här kommer ännu en snabbis som svar på TS.
Inspirerad av den nakne i en annan tråd.
Det handlar om att anpassa sig och gå vidare, precis som i djungeln. Ju fortare man gör det desto mer finns det att vinna. Desto mer är du före i nästa fas.

Svenska kvinnor lät sig luras bort från det gemensamma bygget och kärnfamiljen för att de lät sig duperas av feminister med maktambitioner.
Vad har de fått för besväret? Ensamhet och bitterhet och män som inte vill ta i dem med tång?
Citera
2019-04-04, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Okej, här kommer ännu en snabbis som svar på TS.
Inspirerad av den nakne i en annan tråd.
Det handlar om att anpassa sig och gå vidare, precis som i djungeln. Ju fortare man gör det desto mer finns det att vinna. Desto mer är du före i nästa fas.

Svenska kvinnor lät sig luras bort från det gemensamma bygget och kärnfamiljen för att de lät sig duperas av feminister med maktambitioner.
Vad har de fått för besväret? Ensamhet och bitterhet och män som inte vill ta i dem med tång?
Anpassa och gå vidare. Precis som svenska män gör med afrikanskor, östeuropeiskor latinamerikanskor och asiatiskor. Dessa kvinnokulturer är långt mer familjeorienterade. Att sitta och gråtgnälla och försöka intellektuellt (ja det går bra att skratta) övertyga svenskor att ändra sig är ett evolutionärt självmord. Kvinnorna ändrar sig när de blir tvungna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in