Citat:
Ursprungligen postat av
zoffaan
Jo jag vet... Men gränsen för mig är nådd. Känner ibland att jag behöver ge igen för all skit jag fått utstå. Känner typ att jag är i Läget då jag sitter i ett hörn o bubblar med läpparna med fingret. På den jävla nivån är jag därför börjar jag bli obstinat. Vad ska jag göra då när hon konstant står och bevakar mig. Jag som såg fram emot att ha en uteplats har knappt varit där under tiden jag bott här pga henne. Jag vet att hon bevakar mig som en jävla hök. Vet inte vad jag gjort henne då jag försökt lyssna på alla klagomål och göra nåt åt de även om jag tyckt att de varit löjligt. En gång fick jag ringa hyresvärden då hon klagade när vi öppnade balkongdörren. Då kom värden ut och skrattade åt hur hon ens kunnat höra de lilla gnisslet. Hon har gett mig huvudvärk tillräckligt nu.
För att tillägga , vad ska värden kunna göra? Man kan ju knappast bli utkickad för att man klagar för mkt?
Nej den där apan lär väl bo där i 20 år till. Hyresvärden har blanka 5 år på mig sen innan så de vet att jag skött mig tidigare och de skrattar mest åt de när jag ringer... och tycker inre att jag ska ta de så allvarligt.. Men att få arga lappar i brevlådan och att hon bankar i golv o väggar så fort hon tycker de låter för mkt de står jag inte ut med. Älskar dessutom att de är så jäävöa lätt att få tag i nytt boende... eller inte. Hade jag kunnat flytta så hade jag gjort de redan
Mycket av detta verkar vara ditt eget fel, du har helt enkelt visat dig för snäll/flat genemot grannen.
ingenting kommer att bli bättre bara för att du rättar dig efter hennes eviga klagomål, istället gör du inget annat än att du uppmuntrar hennesA kverulans.
Att tex vifta med en dildo är ingenting annat än dumnt, det är du som skall anmäla henne -inte tvärtom.
Tycker du skall ta kontakt med värden och diskutera vad som är acceptabelt. Skulle tansten klaga, hänvisar du bara till värden.