Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Spara spara spara pengar och satsa på villa alt radhus alt litet sommarhus. Vad som helst för att slippa lägenhet, man blir galen. Har varit med om liknande: döva puckon med TVn på högsta volym, skällande hundar, efterfester klockan 04.00, muppar som ställer sig och pratskriker till varandra mitt i natten i trapphuset eller hoppar/stampar i golvet. Eller varför inte den gången när en störd person fick för sig att alltid möblera om mitt i natten. Lyhörda skitlägenheter för dyra pengar. Då har jag inte ens börjat gnälla över parkering för bilen.
Visst kan man ha respektlösa personer som grannar även i en villa men risken minskar iallafall, det är ju inte en massa människor som skall trängas likt ett lägenhetshus. Eller som i stan där innegårdarna ligger mitt bland husen.
Jag jobbar i centrala Sthlm och det är skönt att kunna gå till jobbet. Dock så kanske det blir ett alternativ då jag känner att jag är sjukt trött på folks festande.
Jag jobbar ca 6 dagar i veckan så det är tröttsamt i längden att behöva stå ut med jobbiga grannar.
Ny här som sagt. Var bortskämd med ett väldigt lugnt hus tidigare.
Så detta var lite av en chock.