2018-08-07, 22:16
  #7405
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Även om man precis flyttat hit och lagt ner en halv förmögenhet på renoveringar?
Tänk om livet vore så lätt.

Då får jag gapskratta och peka över damens väl investerade pengar

Men har du överhuvudtaget varit en sådan 'bad ass bitch' som du titulerar dig som - och helt enkelt konfronterat grannarna? Eller är du bara 'bad ass' bakom tangentbordet?
Citera
2018-08-07, 22:16
  #7406
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Om man prioriterar sömn och lugn och ro är storstaden inget att rekommendera. Menar inget illa, men du kanske borde valt en mindre ort. Jag prioriterar sömn och lugn och ro väldigt högt så mitt nästa boende blir långt ute på landet.
Citera
2018-08-07, 22:17
  #7407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Var i stockholm är det? Flyttade nyligen ifrån just stockholm, och jo, jag känner igen det där. Det är så det är helt enkelt.
Innerstad. Någonstans...
Citera
2018-08-07, 22:17
  #7408
Medlem
MrLevaLivets avatar
Spara spara spara pengar och satsa på villa alt radhus alt litet sommarhus. Vad som helst för att slippa lägenhet, man blir galen. Har varit med om liknande: döva puckon med TVn på högsta volym, skällande hundar, efterfester klockan 04.00, muppar som ställer sig och pratskriker till varandra mitt i natten i trapphuset eller hoppar/stampar i golvet. Eller varför inte den gången när en störd person fick för sig att alltid möblera om mitt i natten. Lyhörda skitlägenheter för dyra pengar. Då har jag inte ens börjat gnälla över parkering för bilen.

Visst kan man ha respektlösa personer som grannar även i en villa men risken minskar iallafall, det är ju inte en massa människor som skall trängas likt ett lägenhetshus. Eller som i stan där innergårdarna ligger mitt bland husen.
__________________
Senast redigerad av MrLevaLivet 2018-08-07 kl. 22:23. Anledning: Innergård stavas det
Citera
2018-08-07, 22:20
  #7409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Då får jag gapskratta och peka över damens väl investerade pengar

Men har du överhuvudtaget varit en sådan 'bad ass bitch' som du titulerar dig som - och helt enkelt konfronterat grannarna? Eller är du bara 'bad ass' bakom tangentbordet?
Jag har ju konfronterat dem. Stått på min balkong mitt i natten och skrikit på dem.
Det är svårt att lokalisera var alla ljud kommer ifrån och därför räcker det inte med att sätta upp en lapp i trappuppgången då det kan vara ett helt annat hus eftersom det är en innergård som husen ramar in.

Jag ska sälja.. men det går heller inte jättesnabbt för tillfället med tanke på sänkta bopriser etc
Citera
2018-08-07, 22:22
  #7410
Medlem
Den värsta typen av granne är precis en som du. En jävla gnällspik som klagar på allt.
Citera
2018-08-07, 22:24
  #7411
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Jag har ju konfronterat dem. Stått på min balkong mitt i natten och skrikit på dem.
Det är svårt att lokalisera var alla ljud kommer ifrån och därför räcker det inte med att sätta upp en lapp i trappuppgången då det kan vara ett helt annat hus eftersom det är en innergård som husen ramar in.

Jag ska sälja.. men det går heller inte jättesnabbt för tillfället med tanke på sänkta bopriser etc

Men annars kan du ju ta upp det hela med bostadsrättsföreningen? Inte minst det med uppbrutna nedinkast och sopor slängda däri. Det lär ju ses som ett allvarligt problem av föreningen och definitivt kräva åtgärder.
Citera
2018-08-07, 22:25
  #7412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Spara spara spara pengar och satsa på villa alt radhus alt litet sommarhus. Vad som helst för att slippa lägenhet, man blir galen. Har varit med om liknande: döva puckon med TVn på högsta volym, skällande hundar, efterfester klockan 04.00, muppar som ställer sig och pratskriker till varandra mitt i natten i trapphuset eller hoppar/stampar i golvet. Eller varför inte den gången när en störd person fick för sig att alltid möblera om mitt i natten. Lyhörda skitlägenheter för dyra pengar. Då har jag inte ens börjat gnälla över parkering för bilen.

Visst kan man ha respektlösa personer som grannar även i en villa men risken minskar iallafall, det är ju inte en massa människor som skall trängas likt ett lägenhetshus. Eller som i stan där innegårdarna ligger mitt bland husen.
Jag jobbar i centrala Sthlm och det är skönt att kunna gå till jobbet. Dock så kanske det blir ett alternativ då jag känner att jag är sjukt trött på folks festande.
Jag jobbar ca 6 dagar i veckan så det är tröttsamt i längden att behöva stå ut med jobbiga grannar.
Ny här som sagt. Var bortskämd med ett väldigt lugnt hus tidigare.
Så detta var lite av en chock.
Citera
2018-08-07, 22:25
  #7413
Medlem
Monarkists avatar
Haha, känner igen mig EXAKT i vad du skriver förutom punkt ett. Tror du och jag bor relativt nära varandra.
Citera
2018-08-07, 22:27
  #7414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Bor i centrala Sthlm.

Alla mina grannar verkar vara riktiga nötter.

1. Soprummet finns ute på innergården. Ändå lyckas folk bryta upp de plomberade gamla sopnedkasten i trappuppgångarna och slänga ner soporna där. Resultat?! Det STINKER i hela huset.

2. VARJE helg sitter folk ute på sina balkonger till 2-3 på natten och snackar och spelar musik. Att det har varit den varmaste sommaren ever, och därför måste ha öppna fönster tar de ingen hänsyn till. När man säger till sisådär kl 2 ,när man fortfarande inte har kunnat somna och bara vill gråta, så käftar de emot och till slut med höga suckar och dryga kommentarer säger :JAMEN DÅ GÅR VI VÄL IN DÅ. Som att det är den största uppoffringen de fått göra i sitt liv.
Att ens grannar kanske har barn, eller ska upp tidigt och jobba tar de minsann ingen hänsyn till.

3. Ok, detta har inget med grannarna att göra men tar med det ändå. Jag har TVÅ lappar på min dörr om att jag varken vill ha tidningar eller reklam. Likförbannat så får jag ändå nya tidningar varje vecka som jag sen måste släpa iväg med för att sopsortera.

4. En granne har skaffat en liiiiten hund som konstant ylar och gnäller. Grannen verkar lika trött på att höra gnället som jag. Vad gör grannen? Jo stänger ute hunden på balkongen så att vi grannar får dras med oljudet. Seriöst ge mig en hagelbössa så jag får skjuta grannen.
OBS skämt!

5. En av grannarna verkar tvångsmässigt behöva skrika: jävla HORA ett otaligt antal ggr varje vecka. Vem skriker han åt?
Sin sambo? Mamma? Tv-spel? Hur kan man vara så aggressiv. Sjukt obehagligt!

Jag delar inte trappuppgång med alka dessa knäppningar utan jag har fönster och balkong mot innergård och delar därför liv med ett hundratal människor på olika adresser. Med alla gemensamt att de är störande på en massa olika sätt.


Hur är era grannar?
Någon som har det värre?

Slutade läsa efter halva första punkten.
Du låter som min mor på dryga 60.
Har du problem med att bo i stan så får du inse att det kan vara lite oväsen en lördagskväll.
Har du funderat på att flytta till ett lugnare område eller kanske någon annanstans i Sverige?
Citera
2018-08-07, 22:28
  #7415
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Bor i centrala Sthlm.

Alla mina grannar verkar vara riktiga nötter.


Hur är era grannar?
Någon som har det värre?

Varför bor du där om du inte gillar grannar?

Här finns knappt några grannar, kan skönja lite ljus i nåt fönster. Hör inte ett ljud, ingen trafik ingen vind, det enda som hörs är mina knapptryckningar. Så nej, jag har det inte värre.
Citera
2018-08-07, 22:30
  #7416
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Varför bor du där om du inte gillar grannar?

Här finns knappt några grannar, kan skönja lite ljus i nåt fönster. Hör inte ett ljud, ingen trafik ingen vind, det enda som hörs är mina knapptryckningar. Så nej, jag har det inte värre.

Låter som ett paradis, hade betalat 100000 för att hitta ett sådant boende och d¨hade jag bott där resten av mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in