2019-04-16, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Haha märks att du har noll koll och inte följt säsongen över huvudtaget. Vi mötte er i sista hemmamatchen under säsongen, 12 Mars, och vann med 4-2, siffror som kunde varit oerhört mycket större.

Du får helt enkelt tro vad du vill.
Frölunda går in som favoriter i en final mot DIF och FBK.
Sedan får en kille på flashback (du) tro vad han vill, du har uppenbarligen inte sett Frölunda spela i slutspelet och blir således irrelevant att diskutera med.
Citera
2019-04-16, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Fick för mig att CHL-finalen var efter, vilket det inte var. Tog bort det.

Däremot så stod Gustafsson i båda senaste matcherna, en Gustafsson som har varit ytterst tveksam denna säsong.

Men jag menar, visst. Tro att det blir enkelt. Vi hade 1-3 mot Luleå i grundserien. Grundserien spelar noll roll.

Diskutera inte med honom.
Om han på fullaste allvar tror att DIF får det enkelt mot FHC så kan man lika gärna sluta diskutera där.
Verklighetsuppfattningen är ju helt uppåt väggarna.
Ja precis, Gustafsson stod då och Frölunda har inte förlorat hemma sedan 26:e januari.
Helt annat lag nu. FHC självklart favoriter.
Citera
2019-04-16, 09:36
Medlem
RobertoSavianos avatar
Ja, vi får se helt enkelt. Mitt tips är att vi städar av er med 4-2 i matcher. Tror vi kommer ha lättare mot er än mot Färjestad, som faktiskt vann serien.
Citera
2019-04-16, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Är Joel Lundqvist anställd för att marknadsföra CHL förresten?
När uttalade han sej om CHL senast? Följer allt från Fröunda men inte sett något CHL-snack sedan början av Februari. Joel sa då bla att man spelar för att vinna titlar och CHL är en sådan.
Citera
2019-04-16, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Munsbit när vi har 2-2 mot varandra i serien?

Matchen sist i Scandinavium är inte representativ för vare sig hur resterande matcher i serien såg ut, eller hur det kommer vara i ett slutspel och eventuell final.
Glöm inte att i sista matchen bprta mot DIF (Omg 51) så sparade FHC några av sina bästa spelare inför slutspelet och lyckades nästa ta poäng av DIF.
Citera
2019-04-16, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Jag instämmer, det är bara att gratulera Frölunda som förening till finalplatsen och önska dem lycka till i slaget om SM-Guldet.

Den effektivitet och det målvaktsspel som Frölunda bjöd på under semifinalen var väldigt imponerande. Grymt jobb av Röde Roger att lyckas plocka fram det ur sitt lag när det betydde som mest.

Mattsson känns given som MVP i detta slutspel, så länge han inte underpresterar å det grövsta i finalen. Även om Frölunda förlorar finalen så ser jag ingen i varken Djurgården eller Färjestad som varit i närheten av den nivån som Mattsson visat upp.

Luleå ska ändå vara rätt nöjda med säsongen, det var inte många som trodde på dem inför säsongen och man var målskillnad från att vinna serien, spelade ut regerande mästarna totalt och var stundtals klart bättre än sina motståndare i fyra av fem matcher i semifinalen. Lundeström blir ett tungt tapp, men annars så kommer laget bara att bli bättre till nästa säsong. Det är bara att hålla tummarna för att Sellgren stannar, han kan mycket väl vara säsongens back i SHL 19/20.
Stort skrivet! :-)

Ni kan stolta över att ha en så bra coach som Bulan för övrigt som gör ett stort jobb i det klubbar han jobbar för. Sportsligt sedan i intervjun direkt efter matchen, lite annat än sura Peter Andersson i MIF.
Citera
2019-04-16, 09:58
Avslutad
Citat:
Ja, vi får se helt enkelt. Mitt tips är att vi städar av er med 4-2 i matcher. Tror vi kommer ha lättare mot er än mot Färjestad, som faktiskt vann serien.

Ok.
Ni kommer städa av oss, whatever you say.
Bli inte ledsen sen bara.
Citera
2019-04-16, 10:00
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Ok.
Ni kommer städa av oss, whatever you say.
Bli inte ledsen sen bara.

Ja, spelet ni spelar passar oss som handen i handsken. Precis som Växsjö förra året. Du kommer märka det redan efter första matchen.
Citera
2019-04-16, 10:03
Avslutad
Citat:
Ja, spelet ni spelar passar oss som handen i handsken. Precis som Växsjö förra året. Du kommer märka det redan efter första matchen.

Men om ni ska vinna mot finalmotståndet så kanske ni ändå ska slå ut semifinalmotståndet? Ni har ju svårt mot dem tänker jag.
Gå inte händelserna i förväg.
Citera
2019-04-16, 10:06
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Men om ni ska vinna mot finalmotståndet så kanske ni ändå ska slå ut semifinalmotståndet? Ni har ju svårt mot dem tänker jag.
Gå inte händelserna i förväg.

Jaja, det är inte jag som ska spela. Jag, som supporter, FÅR gå händelserna i förväg om jag vill. Ska bli kul att vara tillbaka på gamla (Nåja), fina Globen igen ikväll.
Citera
2019-04-16, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skithuset
Ingenting har förändrats, Djurgården har fortfarande världens chans att avgöra på hemmaplan. Det är i nästa match förutsättningarna i matchserien kan förändras.

För övrigt ganska pinsamt av domarna att kompensera och snygga till statistiken när matchen redan är avgjord. Finns ju inte en chans att Dick fått Game om det stått 2-2, exempelvis.

Tyckte också domarna var pinsamma! Fast åt andra hållet. De började plocka ut djurgårdare, för att snygga till statistiken, när matchen var avgjord för länge sedan för att kompensera att de visade ut färjestadspelare i början av matchen! Tre tvåor på sex minuter i sista så fixade man till siffrorna!
Ikväll kommer FBK återigen ha domarna mot sig. Det förutsätter jag.

Klart Dicken ska ha game!

12 min var i utvisningar. Då är Dickens game borträknad och Walterholms extra tvåa för brottning med linjedomare. Rättvist fördelat av zebrorna så ingen kan klaga på deras fina jämna statistik.

http://m.stats.swehockey.se/Game/Events/423879
Citera
2019-04-16, 11:57
Medlem
Citat:
Du får helt enkelt tro vad du vill.
Frölunda går in som favoriter i en final mot DIF och FBK.
Sedan får en kille på flashback (du) tro vad han vill, du har uppenbarligen inte sett Frölunda spela i slutspelet och blir således irrelevant att diskutera med.
Om du vill vara den som frivilligt tar på dig favoritskapet så tackar och bockar nog både DIF alternativt Fbk i en final, den skulle jag aldrig ta på mig hur stort mitt lag än vann serien. Du verkar dock tro att erat lag är oövervinnerligt med din attityd, jag skulle vara betydligt mer försiktig.

Förövrigt så måste nog Erixon vara ganska korkad, går in en intervju och säger "DIF har all press på sig och vi går in på Globen med förutsättningarna att vi inte har något att förlora". Färjestad har väl precis allting att förlora idag vad jag vet?

Kommer ståplats upp i samma nivå som mot Luleå 2011 så gör iaf ståplats sitt för en finalplats idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in